...sen kokoinen mikä sopii Kerran taannoin on tullut asennettua yhteen talvilinttaan 15" Vega-Line siten, että elementti on väärinpäin ja magneetti tulee kyynärtuen tilalta. -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=84481
Keskinkertaiset laitteetkin oikeanlaisella kotelolla puskivat painetta kieltämättä jumalattomasti
Niin ja onhan niitäkin nähty, että tehdään vain käsinojan kokoinen kotelo, johon sopii se 8-10".
ite aattelin jotain huomaamattomampaa asennusta.... pitää varmaan kokeilla tehdä se kotelo ja verhoilla se mustalla nahalla... jos sais siitä vaikkka vähäsen taustaan sulautuvan
Mulla oli testikotelo siinä syvennyksessä. (annoin Juuzelle sen kotelon) Ei siihen kovin isoa koteloa saa. Kannattaa tehdä niin ohuesti levystä kuin mahdollista jotta sisätilavuus pysyy mahd. isona. Itsellä oli joku 6 litrainen 18 mm levystä tehtynä. Jotain 6,5" refleksiä siihen vois yrittää jos saa joustavaa putkea laitettua kotelon sisään (sitä tarvitaan aika paljon). Esim. Peerless SLS165
Varsinaisesti mitään kunnon alihaukkujaa siihen ei saa, mutta keskibeissiä kyllä.
Mulla oli siinä aikoinaan hertzin hx200 ja kotelokoko oli sille jotain 9L. Se tuli hieman yli sen selkänojan reunan mutta näytti ihan hyvältä silti kun oli verhoiltu selkänojan kaltaiseksi.
Kyllä siihen saa toteutettua ihan mukavan kotelon jostain 18mm vanerista esim ja elementiksi voi ajatella vaikka tuo peerless sls165 tai dls rw6. Myös focalilla on hyvä vaihtoehto siihen mutta hieman hintavampi.
Mulla oli ajatuksena laittaa 12" juuri siten että magneetti tulee siitä suksiluukusta, mutta oli suksiluukku liian pieni magneetille. Toinen ajatus oli tehdä takapenkistä kaksipaikkainen, ja kotelo syvennykseen ja keskinojaan, elementteinä 2x6.5". Mutta se 12" sitten jäin kuitenkin konttiin.
itellä dls:n "open air" 12" subi asennettu suksipussin paikalle, kalvo kabiinin suuntaan.. koteloo ei siis ole kun koko takaluukku toimii boksina.. voin sanoo että soi nätisti.. takaluukun ja kabiinin välinen seinä kannattaa vahvistaa jollakin kotelon rakennukseen sopivalla levyllä ja tiivistää..
Refleksibandbass niin tulee pelkät putket siihen luukulle ja saa ison elementin ja toki tulee iso kotelokin.
Mutta eikös tuollainen ole juurikin se "vihon viimeinen" ratkaisu pistää refleksi putket suoraan puhaltamaan kabiiniin? Melkoinen puhallus tulee ainakin kaupanpäälle
Comment