Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 hifistelyä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Myltsi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 61
    • häme

e39 hifistelyä

auto tuli saksasta..ja orkkis musa setti on kaukana ainakin mun vaatimuksista,vaikka professional setti onkin..
    orkkis vahvari sijaitsee vasemmassa takakulmassa?? mitä kaikkea pimenee,kun vetää liittimen irti??
    orkkissoittimeen joku oli tehny rca ulostulot,vai mistako väärin??
    etupään 5,25 setti lähtee matkaan jenkeistä,subbari ja päätteet odottaa asennusta.
    Last edited by Myltsi; 26-12-2007, 19:26.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

Originally posted by Myltsi View Post
    mitä kaikkea pimenee,kun vetää liittimen irti??
    Yksinkertaisesti koko järjestelmä
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Myltsi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 61
      • häme

eli,ääni vaan ei kuulu,mutta soitin pelaa???
      tarkotus olis ottaa linjalähdöt sieltä vahvarin liittimistä,rikkomatta liittimiä/kolvailematta omia piuhoja auton johtosrjaan..ja se oma pääte jää sinne nurkkaan lojumaan..
      valitettavaa,että täytyy se linjalähtö muuttaa rca lähdöksi,kun noihin mun lankkuihin ei mee linjalähtö sisään..

Comment

• mikko_77
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 52

eli,ääni vaan ei kuulu,mutta soitin pelaa???
        tarkotus olis ottaa linjalähdöt sieltä vahvarin liittimistä,rikkomatta liittimiä/kolvailematta omia piuhoja auton johtosrjaan..ja se oma pääte jää sinne nurkkaan lojumaan..
        valitettavaa,että täytyy se linjalähtö muuttaa rca lähdöksi,kun noihin mun lankkuihin ei mee linjalähtö sisään..
        linjalähtö on RCA lähtö
        se on kaiutin lähtö mikä niissä omissa vahvareissa on

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Melko sekavaa juttua... Onko autossa hifi-vahvistin vai DSP? Vahvistimelle tulee soittimelta kaiutintasoiset balansoidut signaalit joten niiden kanssa kannattaa olla varovainen, jos niiden maat menee yhteen/runkoon niin soittimen pääteaste voi palaa. Tätä samaa asiaa on pohdittu jo monta kertaa tällä palstalla joten searchia kannattaa käyttää.
          E39 528iA

Comment

• Myltsi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 61
            • häme

ok ok.. kaiutin lähtöä tarkoitin.. pukki on tuonu liian vahvoja lääkkeitä..auto on dsp systeemillä varustettu,ja tarkotus olisi heivata se auton orkkis vahvari dsp hässäkkä pois käytöstä.
            Last edited by Myltsi; 26-12-2007, 19:26.

Comment

• TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

Tuolta löytyy DSP:n pinnijärjestys:

(Myltsin asetuksissa on kai private messaget pois päältä joten niihin vastaaminen ei onnistu, tarkista asetuksesi!)
              E39 528iA

Comment

• Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19178
                • -

Itse en kyllä ymmärrä, miksi nuo alkuperäiset DSP-stereot pitää purkaa pois. Niistä kun saa kuulumaan ihmeen hyvin, kun viitsii säätää järjestelmän taajuuskorjaimella ja muilla säädöillä äänen mieleiseksi. Ja jos hattuhyllyn alla oleva subbari rämiseen, on sekin helppo korjata. Eihän lopputulos tietysti ole mitään highend tasoa, mutta mielestäni varsin hyvät "ilmaisiksi" laitteiksi.
                All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Myltsi
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2003
                  • 61
                  • häme

no,siitä kyllä uutiset kuulee.. mut se ei ole ihan mun mieleinen setti.. kun dsp:llä yleensä käsitetään laite,millä voidaan säätää aikaviiveitä,ja sitä tossa ei ole.. konttiin on tulossa ns "old school" laitteisto,käyttäen kultaisen 90 luvun helvetinkoneita (pyrozin lainaten)..

Comment

• -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

Itse olin jostain syystä vielä muutama vuosi sitten tyytyväinen BMW:n äänentoistoon mutta nyttemmin on totuus valjennut. Omat HiFi-kaiutinpaketti-E39:t ovat olleet pettymyksiä pidemmän päälle, vuoden vanhan X3:sen HiFi-pakektti oli samaa puuroa eikä 2500 km säätelysessiokaan auttanut asiaa. Kaverin Logic7-E61 asetti toiveet korkealle mutta hintaansa nähden systeemi on onneton.

Kaikissa sama vika: Tunkkainen ääni. diskanttia korostamalla ääni muuttuu luonnottomaksi. Ilman korostusta ääni tulee jostain lattianrajasta ja puheääni menee ohi ja volumea pitää turhaan lisätä jolloin muu "taustamöly" lisääntyy myös. Paikallaan äänen voi säätää kohtuulliseksi mutta ajossa se on jotain muuta. Itsellä E39:in diskanttien vaihto auttoi asiaa jonkin verran mutta edelleen ääni on kuin "haudan takaa" verrattuna moneen muuhun HiFi-järjestelmään muissa merkeissä.

EDIT: Logic7 takapenkille saa tila-asetuksilla hienosti tilantuntua ja kirkkaan äänen mutta etupenkki jää tunkkaiseksi silläkin.
                    Last edited by -Tapi; 31-12-2007, 06:30.
                    ---

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎