Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 langattoman puhelimen lataus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kromo
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 150
    • Etelä-Savo

    E39 langattoman puhelimen lataus?

    Dodiin, onkos tälläisestä kellään hajua?

    Autossa on langaton BMW-logoinen puhelin kyynärtuessa. Oli mykkä, irroitin akut (1300mAh) jotka olivat hapettuneet, putsasin kosketuspinnat ja pistin tilalle uudet akut. Kapula heräsi henkiin, sain jopa kielenkin vaihdettu englanniksi. Mutta, tuntuisi ettei latausta olisi ollenkaan.

    Mikä on sen liukukytkimen tarkoitus puhelimen alla telineessä, asentoina 0 ja 1?

    Puhelimen pitäisi varmaan latautua kumminkin päin, eikö? Latautuuko ilman virta-avainta?

    Itse puhelin toimii, navista näpyteltynä soittaa ja vastaa ok. Mitään herjoja ei tule näytölle.

    Mitään vinkkiä asian suhteen?
    _______
    Kimmo
    _______________
    525iA Touring -01
  • sasha325
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 153
    • keski-suomi

    #2
    Originally posted by kromo View Post
    Dodiin, onkos tälläisestä kellään hajua?

    Autossa on langaton BMW-logoinen puhelin kyynärtuessa. Oli mykkä, irroitin akut (1300mAh) jotka olivat hapettuneet, putsasin kosketuspinnat ja pistin tilalle uudet akut. Kapula heräsi henkiin, sain jopa kielenkin vaihdettu englanniksi. Mutta, tuntuisi ettei latausta olisi ollenkaan.

    Mikä on sen liukukytkimen tarkoitus puhelimen alla telineessä, asentoina 0 ja 1?

    Puhelimen pitäisi varmaan latautua kumminkin päin, eikö? Latautuuko ilman virta-avainta?

    Itse puhelin toimii, navista näpyteltynä soittaa ja vastaa ok. Mitään herjoja ei tule näytölle.

    Mitään vinkkiä asian suhteen?
    mulla tismalleen sama vika/ominaisuus??
    Käyttis E61 525da -06
    ex e39 530 da Touring -01
    ex e36 325 -92
    ex e39 530 da -99
    ex e30 316 ja 325

    yms muut merkit

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1483
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by kromo View Post
      Dodiin, onkos tälläisestä kellään hajua?

      Autossa on langaton BMW-logoinen puhelin kyynärtuessa. Oli mykkä, irroitin akut (1300mAh) jotka olivat hapettuneet, putsasin kosketuspinnat ja pistin tilalle uudet akut. Kapula heräsi henkiin, sain jopa kielenkin vaihdettu englanniksi. Mutta, tuntuisi ettei latausta olisi ollenkaan.

      Mikä on sen liukukytkimen tarkoitus puhelimen alla telineessä, asentoina 0 ja 1?

      Puhelimen pitäisi varmaan latautua kumminkin päin, eikö? Latautuuko ilman virta-avainta?

      Itse puhelin toimii, navista näpyteltynä soittaa ja vastaa ok. Mitään herjoja ei tule näytölle.

      Mitään vinkkiä asian suhteen?
      Tuon liukukytkimen merkityksestä lainattuna WDS:sstä
      Ja itsellä oli kanssa loppupuolella ongelmia latauksen kanssa joko akku puhelimesta hengetön, niin ettei ottanut enää latausta vastaan tai sitten jänniteregulaattori mennyt paskaksi eject boksista.

      Niin tämä koski bit2 systeemiä, muista ei tietoa.

      Eject box with card reader
      The eject box serves to accommodate the telephone handset. It contains a voltage regulator and an SIM card reader and is located in the centre armrest.

      The ISM band (Industrial Science Medical 2.46 GHz) is not authorised in all countries. WDCT operation can be deactivated and activated with a switch in the eject box. With one switch-off operation, the BIT2 control unit and the SBDH on the ISM band are deactivated (the WDCT switch is at ”0”).

      With the WDCT switch at ”0”, the radio link to SBDH is not set up when terminal R is switched on again. The SBDH no longer functions. The telephone unit can only be used without the handset.

      The power supply is provided by terminals 30 (+6V) and 31. Terminal 58g supplies the signal for illuminating the CKPH.

      edit1: Niin ja tuon(luurin) pystyy myöskin ilmeisesti koodaamaan pois käytöstä tuolla liukukytkimellä, jollain "mummo koodilla" tai DIS:illä. Itse olen tuota omaa halkoa ollut vaihtamassa pois ja ilmeisesti se pitää juuri ensin koodata pois tuosta systeemistä enne kuin voi uutta laittaa tilalle ja itsellä tuo eject boxi on paskana, täytyy ilmeisesti viedä DIS käsittelyyn oma luuri ja katsoa onko mitään tehtävissä.
      Last edited by Rale; 06-03-2008, 18:41.

      Comment

      • kromo
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 150
        • Etelä-Savo

        #4
        Originally posted by Rale View Post
        Ja itsellä oli kanssa loppupuolella ongelmia latauksen kanssa joko akku puhelimesta hengetön, niin ettei ottanut enää latausta vastaan tai sitten jänniteregulaattori mennyt paskaksi eject boksista.
        Pistin kapulaan toimivat akut, ja pelaa niillä kyllä ok, mutta ei näytä lataavan. Elikkä ilmeisesti jotain häikkää siis on. Tuohan voisi olla ihan korjattavissa oleva homma, kaipa tuonne korvaava regu jotain löytyy? Kukaan tehnyt moista operaatiota?

        Originally posted by Rale View Post
        The ISM band (Industrial Science Medical 2.46 GHz) is not authorised in all countries. WDCT operation can be deactivated and activated with a switch in the eject box. With one switch-off operation, the BIT2 control unit and the SBDH on the ISM band are deactivated (the WDCT switch is at ”0”).
        Elikkä tuo käyttää siis noita Bluetooth ja WLAN-taajuuksia, ja kytkimellä saadaan radiolinkki mykäksi. Oukkidoukki.

        Pitänee kaivaa yleismittari naftaliinistä ja kokeilla tuleeko noille telineen nastoille jännitettä. Siinä korttikehyksen alla oleva valo palaa, mutta ei varmaankaan saa jännitettään tuon latausjärjestelmän kautta.
        _______
        Kimmo
        _______________
        525iA Touring -01

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1483
          • Porvoo

          #5
          Originally posted by kromo View Post
          Pistin kapulaan toimivat akut, ja pelaa niillä kyllä ok, mutta ei näytä lataavan. Elikkä ilmeisesti jotain häikkää siis on. Tuohan voisi olla ihan korjattavissa oleva homma, kaipa tuonne korvaava regu jotain löytyy? Kukaan tehnyt moista operaatiota?



          Elikkä tuo käyttää siis noita Bluetooth ja WLAN-taajuuksia, ja kytkimellä saadaan radiolinkki mykäksi. Oukkidoukki.

          Pitänee kaivaa yleismittari naftaliinistä ja kokeilla tuleeko noille telineen nastoille jännitettä. Siinä korttikehyksen alla oleva valo palaa, mutta ei varmaankaan saa jännitettään tuon latausjärjestelmän kautta.
          Joo on sinihammas yhteydessä, mittaileppa jos saat selville missä vika on.
          tuolla wds:ssä on kaaviot luettavana. http://wds.west.lv/ =>Complete vehicle =>Body =>Communication ja sitten mikä on lähinnä omaa kokoonpanoa.

          Comment

          • tju
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 3

            #6
            BIT 2 akkutyyppi??

            Originally posted by kromo View Post
            Dodiin, onkos tälläisestä kellään hajua?

            Autossa on langaton BMW-logoinen puhelin kyynärtuessa. Oli mykkä, irroitin akut (1300mAh) jotka olivat hapettuneet, putsasin kosketuspinnat ja pistin tilalle uudet akut. Kapula heräsi henkiin, sain jopa kielenkin vaihdettu englanniksi. Mutta, tuntuisi ettei latausta olisi ollenkaan.

            Mikä on sen liukukytkimen tarkoitus puhelimen alla telineessä, asentoina 0 ja 1?

            Puhelimen pitäisi varmaan latautua kumminkin päin, eikö? Latautuuko ilman virta-avainta?

            Itse puhelin toimii, navista näpyteltynä soittaa ja vastaa ok. Mitään herjoja ei tule näytölle.

            Mitään vinkkiä asian suhteen?
            Onko nuo akut tuossa luurissa tavalliset AA kokoiset akut? Ittellä tuo luuri tuossa kyynärnojassa on mutta koskaan ei akkuja paikalla ole ollut ja nyt heräsi mielenkiinto kokeilla tuota puhelinta...

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              #7
              Originally posted by tju View Post
              Onko nuo akut tuossa luurissa tavalliset AA kokoiset akut? Ittellä tuo luuri tuossa kyynärnojassa on mutta koskaan ei akkuja paikalla ole ollut ja nyt heräsi mielenkiinto kokeilla tuota puhelinta...
              Minulla sama homma, eli ei akkuja luurissa. Voiko sinne laittaa mitkä tahansa AA-kokoiset akkupatterit? Kun noita ohjekirjassa mainittuja SAFT tai Panasonic akkuja ei pikainen googletus löytänyt.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • eki_boomer
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 223
                • Klaukkala

                #8
                edit1: Niin ja tuon(luurin) pystyy myöskin ilmeisesti koodaamaan pois käytöstä tuolla liukukytkimellä, jollain "mummo koodilla" tai DIS:illä. Itse olen tuota omaa halkoa ollut vaihtamassa pois ja ilmeisesti se pitää juuri ensin koodata pois tuosta systeemistä enne kuin voi uutta laittaa tilalle ja itsellä tuo eject boxi on paskana, täytyy ilmeisesti viedä DIS käsittelyyn oma luuri ja katsoa onko mitään tehtävissä.
                Itellä tosiaan kans hävis telephone navi näytöstä kokonaan, ja kun puhelimen käynnistää niin lukee vaan Searching Base. Eli luulet että sen sais DIS:llä aktivoitua?
                F31 moped edition...

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1483
                  • Porvoo

                  #9
                  Originally posted by eki_boomer View Post
                  Itellä tosiaan kans hävis telephone navi näytöstä kokonaan, ja kun puhelimen käynnistää niin lukee vaan Searching Base. Eli luulet että sen sais DIS:llä aktivoitua?
                  Niin tuolla WDS:ssä oli mainittuna. Itse ei jaksa enää tuolla puhelin asialla päätä vaivata. Tuntuu ettei osaamista näihin asioihin oikein ole täällä päin.

                  Myin tuon bit2:n pois aikoinaan ja boxi oli ollut ehjä mutta puhelin paskana. Onneksi ostajalla oli ollut toisinpäin. Hittolainen kun ei nimimerkkiä muista, olisi voinut kysäistä siltä oliko sillä hajonnut samallalailla kun sulla tuo, eli hävinnyt navilta.

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10512
                    • Saaressa

                    #10
                    Originally posted by O.K. View Post
                    Minulla sama homma, eli ei akkuja luurissa. Voiko sinne laittaa mitkä tahansa AA-kokoiset akkupatterit? Kun noita ohjekirjassa mainittuja SAFT tai Panasonic akkuja ei pikainen googletus löytänyt.
                    Joko joku tietää millaiset akut tonne kannattaa laittaa? Ihan perus vartan aa akut vai?

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • OneAndOnly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 441
                      • Nurmes

                      #11
                      Minuakin kiinnostaisi että minkälaiset akut sinne pitäis laittaa?
                      näillä mennään:
                      Bmw e46 320d
                      Suzuki Hayabusa 1300R

                      Ex:
                      Volvo XC70 D5 AWD -10
                      Volvo V70 D5 -02
                      Volvo V70 T5 -98
                      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                      -----------------------------

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10512
                        • Saaressa

                        #12
                        Originally posted by duuk View Post
                        Joko joku tietää millaiset akut tonne kannattaa laittaa? Ihan perus vartan aa akut vai?
                        Vastaan itse itselleni.. Ihan perus honkkarista ostetut vartan 1.2v 2500mAh akut sinne laitettiin.. Lataa ja pelaa hyvin

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • OneAndOnly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 441
                          • Nurmes

                          #13
                          Jees, pitääpä käydä itsekkin katsomassa jos tosta paikallisesta liikkeestä sellaiset löytyisi niin voisi kokeilla luurin toimivuutta.
                          näillä mennään:
                          Bmw e46 320d
                          Suzuki Hayabusa 1300R

                          Ex:
                          Volvo XC70 D5 AWD -10
                          Volvo V70 D5 -02
                          Volvo V70 T5 -98
                          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                          -----------------------------

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎