Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 antennivahvistin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1996
    • Tampere

e34 antennivahvistin

Olen ihmetellyt hieman huonoa radion kuuluvuutta.

Vaatiiko tuo antennivahvistin toimiakseen jatkuvaa 12V radiolta ?

Nimittäin soittimen takana olevassa piuhasarjassa pinni 16 menee ETM:n mukaan antennivahvistimelle. Mitään relettä ei välissä näytä olevan ETM:n mukaan. Itse soittimelta (queens mp56) menee 'Aut. Antenna'- piuha adapterin kautta tuonne pinniin 16. Eikös tuo ole vain kevyt herätevirta, tuskin sellaisenaan riittää antennivahvistimelle ?

Vaatiiko tuo antennivahvistin toimiakseen jatkuvaa 12V radiolta ?
    Attached Files
  • 525 TD
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 281
    • IISALMI

toimiakseen antennivahvistin tarvitsee vain tuon 'Aut. Antenna' - kytkennän

itse vahvistin on kooltaan 5 x 5 x 2 cm ja löytyy vasemman takaturvavyökelan peitelevyn alta

sieltä kannattaa tarkastaa onko piuhat paikoillaan

Comment

• pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

Jep, mittasin tuon 'Aut. antenna' piuhan ja tasan 11 V näytti soitin sinne antavan. Eli eka arvaukseni meni väärin. Eiköhän tuo kunnossa ole.

Comment

• pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

Tämännäköisestä osasta ilmeisesti kysymys:

RealOEM antaa tuon nimeksi "Side Window Antenna Amplifier". Kulkeeko tuossa kuskinpuolen viimeisessä sivuikkunassa siis FM:lle piuhat ? Olen jostain syystä aina luullut, että antenni olisi takaluukun ikkunassa. Vai onko näin vain Sedan malleissa ?

Sitten toinen kysymys, mistä löytyy oikealla oleva laite ja mikä se itseasiassa on ?

Attached Files
        Last edited by pheno; 09-12-2009, 10:19.

Comment

• pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

e34 touring antennivahvistin

Tosiaan, touringissa on vain tuo musta neliömäinen mötikkä ja antennina toimii takimmainen kuskinpuolen ikkuna. Kiitoksia tiedosta 525TD:lle.
          Vahvistimessa on kolme liitäntää: itse soittimen takaa tuleva koaksaali antennipiuha ja +12V piuha (joka tulee radion liittimen pinnistä 16), sekä itse antennipiuha jonka pää on juotettu sivulasiin. Vain sedanissa on tuo harmaa ESV mötikkä, joka ilmeisesti tekee jotain signaalin erottelua.

Syy omaan vähän heikohkoon radion kuuluvuuten oli se, että vahvistimelta lähtevä antennipiuhan juotos oli irronnut ikkunan langasta.

Ja, pitihän tuo sitten avatakin. Näyttäishän tuossa joku RF transistori keskellä olevan.

Last edited by pheno; 14-12-2009, 08:17.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎