Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 (2004) japanin muuttoauton pro-navi & radio päivitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smedu
    Newbiemmer
    • May 2008
    • 3
    • Espoo

    E60 (2004) japanin muuttoauton pro-navi & radio päivitys?

    Muutin vuodenvaihteessa takaisin Suomeen ja toin mukanani E60 (-04) 530i ja nyt pitäisi saada vaihdettua radio & navi että toimisi kotomaassa. Kävin täällä paikallisessa huollossa kyselemässä ja niiden arviot oli sen verran laajat että ajattelin kysyä oisko muilla kokemuksia.
    Autossa on seuraavia varusteita:
    - NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL (DVD boxi takakontissa)
    - TV FUNCTION
    - AREA-CODE 2
    - RADIO FREQUENCY 315 MHZ
    - HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

    Käsittäkseni CCC pitäisi vaihtaa mutta mitä muuta tuo vaatii?
    Mielenkiintoista oli että kun oli vielä Japanin DVD kartta sisällä niin navigaattori näytti auton suunnan ihan ok mutta kartan mukaan ajelin edelleen Tokiossa. Kun ostin eurooppa kartan 2008.1 niin ainoa mitä tapahtuu on ilmoitus näytöllä että 'Insert BMW disc'.

    Onko vinkkejä?
  • masahiiri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 43

    #2
    Originally posted by smedu View Post
    Muutin vuodenvaihteessa takaisin Suomeen ja toin mukanani E60 (-04) 530i ja nyt pitäisi saada vaihdettua radio & navi että toimisi kotomaassa. Kävin täällä paikallisessa huollossa kyselemässä ja niiden arviot oli sen verran laajat että ajattelin kysyä oisko muilla kokemuksia.
    Autossa on seuraavia varusteita:
    - NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL (DVD boxi takakontissa)
    - TV FUNCTION
    - AREA-CODE 2
    - RADIO FREQUENCY 315 MHZ
    - HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

    Käsittäkseni CCC pitäisi vaihtaa mutta mitä muuta tuo vaatii?
    Mielenkiintoista oli että kun oli vielä Japanin DVD kartta sisällä niin navigaattori näytti auton suunnan ihan ok mutta kartan mukaan ajelin edelleen Tokiossa. Kun ostin eurooppa kartan 2008.1 niin ainoa mitä tapahtuu on ilmoitus näytöllä että 'Insert BMW disc'.

    Onko vinkkejä?
    Milläs taajuuksilla siellä ula-radio toimi 88-108 MHZ vain jossain 76-88 MHZ?
    Toi 355 MHZ on joku eurooppalaista TCM tiepalvelua (saksa 433MHZ tms) vastaava juttu ja ei toimi suomessa. uskoisin näin.

    Jenkkilässä on ULA alue tuo 76-88MHZ ja salamenusta saa valiitua mikä maan osa. http://http://www.bimmernav.com/store/catalog/bmw-latest-version-bm53bm54-radio-item-125.html
    DVD osalta osiko softan päivitys mitä ? http://www.bimmernav.com/software.htm

    En ole varma näistä mutu tiedoista, mutta itse alkaisin purkaa ongelmaa näin.
    Tietäjät asialle!!

    -Matti-
    vikakoodin lukua etc Joutseno / LPR
    Se mikä ei tapa niin se VITUTTAA!!!

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Japanissa navi taitaa olla ihan erilainen ja karttalevykin on eri. Eli se lukijaosa pitäisi vaihtaa. Softan päivitys ei auta eikä se omatoimisesti edes E60:ssä onnistu.
      E39 528iA

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Mene tuonne X5-palstalle, rekisteröidy ja kirjoita tuolle KiwiJochen nimiselle tyypille private message niin melko varmasti saat oikeaa tietoa siitä mitä pitää tehdä. Jos oikein muistelen, niin hän on aikaisemmin konvertoinut Japanin autoja Australiaan sopiviksi.

        E39 528iA

        Comment

        • smedu
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 3
          • Espoo

          #5
          Kiitoksia tiedoista ja vinkeistä!!

          Autoon ajettiin uudet softat huollossa mutta se ei auttanut noihin kumpaankaan ongelmaan. Jotain positiivista kuitenkin, ajovalot saa nyt pysymään päällä automaattisesti ;-)
          Jep, eli radio toimii taajuuksilla 78-90MHz eli löytää jopa 3 suomikanavaa...
          Laitan mailia Navista tuolle Jochenille ja katotaan kuinka homma etenee!
          Viime viikolla tuli kotiin bemarin mainosvihkonen jossa oli pro-navi paketti tarjoilla edulliseen keväthintaan vähän reilut 5000€...

          Kiitos vielä uudelleen!

          jani

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Jos ja kun tämä on Japanin markkinoille tehty auto niin navi on erilainen kuin Euro versioissa.
            Ei kun ebaystä etsimään Euro navi tietokonetta...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • smedu
              Newbiemmer
              • May 2008
              • 3
              • Espoo

              #7
              Tässä muillekin tiedoksi mitä Jochen vastasi...jos jollakin on kiinnostusta!

              **************
              Yes, I have lots of experience converting Japan-spec E34, E36, E38, E39, E46, X3, X5 and Z4 to Euro spec to make radios and navigation work.
              i used to own an ex-Japan E39 and I converted the nav to Euro spec to use with Euro navigation units.
              You problem can be split into 2 parts:
              1. Radio
              2. Navigation

              Radio
              The radio tuner is the same hardware for the whole world, but because the programming of the car identifies the car as Japanese, the radio sets itself to Japan frequencies.
              to change the radio to Europe frequencies either
              a) physically put the tuner module (antenna amp & tuner, left hand C pillar) into a European E60 Then code the E60, and your tuner will be coded.
              Then put your Euro-coded tuner back in the Japan E60
              This fix will work until the next time the car is recoded, because every time the car is recoded it loads the country-specific software and settings to your car.
              b) Find the friendly russians that know how to reprogram the tuner.
              Send the EEPROM dump files from the tuner and about 4 x other modules to them They will modify the file and send it back Load the files into the car.
              To do this you need BMW diagnostic tools and experience but the change stays fixed even when recoding the car.
              c) Change the vehicle order and remove the Japan code.
              Then recode the car.
              This will produce some side effects, because you will have some Japan-only equipment fitted to a car that you are trying to make European. I am not sure how well this will work.
              Navigation
              The Japanese navigation unit is totally different hardware. You must replace it with the Euro CCC Expect to pay a few thousand Euros.
              Then the car must be coded, and you may nee dto remove the Japan code from the vehicle order.
              Note that BMW do not support any of the above, because BMW do not support shipping of a vehicle from one market to another, as the local rules and regulations and market requirements mean that the cars are very different
              There are MANY differences between a Japanese E60 and a European E60.

              How much you want to change will depend on what effort and money you are willing to spend.
              Jochen

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎