Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cobra hälytin kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    Cobra hälytin kysymys

    Hälytinasiantuntijat huom!
    Ajattelin täällä kysyä asiaa kun en ole saanut muualtakaan tyhjentävää vastausta.

    E30 olen aikoinaan asentanut Cobran 7928 hälyttimen, jossa on sisätilan valvonta tehdään mikroaalto- ja lasinrikkotunnistimin. Käynnistyksen esto on kytketty sekä polttoaineen syöttöön, että sytytysvirtaan. Ultraäänisensoreiden tapauksessa (ainakin) pitäisi olla mahdollista deaktivoida sisätilan tunnistus painamalla aktivoinnin jälkeen viereistä ns. paniikkinappia. Nyt se ei kuitenkaan toimi halutulla tavalla.

    Samaan tapaan, järjestelmässä on myös isku- ja kallistuksen tunnistimet, jotka kytkin kaikki samaan 'lisälaite' piiriin. Onko ongelma nyt juuri siinä, että myös tuo mikroaaltotutka on kytketty tähän piiriin ja se ei deaktivoidu samaan tapaan kuin ultraäänisensoreiden piiri?

    Ongelmana on siis lähinnä tilanteet, joissa haluaisin pois sisätilan-, iskun- sekä kallistuksentunnistimet. Mahdollistaako jokin muu kytkentä tämän?
    Last edited by Dualfun; 04-06-2008, 11:26.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Itseäni jatkolainaten..

    Lasinrikkotunnistin kytketään kiinni toisen mikroaaltotutkan liittimeen, joten sen saa deaktivoitua painamalla 'paniikkinappia' heti lukituksen jälkeen.

    Sen sijaan muut tunnistimet ovat liitetty lisälaitepiiriin, jonka poiskytkentä ei toimi tällä tavalla. Näiden kanssa keksin kuitenkin ratkaisun. Lisälaitepiirissä on napa, joka maadottuu kun hälytin kytketään päälle. Tämä ohjaa mm. iskuntunnistimen aktiiviseksi. Jos tähän maadottuvan kaapelin väliin iskisi kytkimen, uskoakseni se olisi ratkaisu tähän.

    Asia2:
    Onko kukaan fiksaillut näihin Cobran hälyttimiin kännyköitä kiinni tai muita härpättämiä?
    Entäpä mukavuustoimintopiiri, miten se tulisi toteuttaa jos haluaisin vaikka sulkea lasit sen avulla näinkin vanhassa autossa, jossa ei ole hipaisukytkimellisiä ikkunannostimia? Aikaohjattu rele väliin?
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎