Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leffahuoneen laitteita?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 528
    • Salo

Leffahuoneen laitteita?

*Modet varmaan siirtää jos väärässä paikassa*

Mutta kuitenkin, eli pitäisi saada vähän apua. Olen ostamassa hd-tykkiä,vahvistinta ja kaiuttimia kotiin. Leffahuonetta rakennellaan.

Mitkä olisi hyviä laitteita hintaluokassa ~4000€?

Alustavasti olen katsellut:
    Tykki: BenQ W5000
    Vahvari: H&K avr155
    Kaiuttimet: OR CinemaXi -sarja
    Nämä saisin halvimmillaan 3150€.
    Ajossa: Lada 1200L -89, Solifer 3speed ,
    Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08

-Salo Connection-
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

Originally posted by Meta View Post

Mutta kuitenkin, eli pitäisi saada vähän apua. Olen ostamassa hd-tykkiä,vahvistinta ja kaiuttimia kotiin. Leffahuonetta rakennellaan.

Tässä vaihtoehtoja:
    [tykeistä eos]

1.Halba, mutta ei hifi-->
    Harman/Kardon AVR-147
    Wharfedale 9HCP
    Kotiteatterivahvistin
    sekä 5.1 kaiutinsarja, kirsikka
    ovh: 1174 €

Tarjous 749 €

2.Vähän hifimpi paketti-->

Marantz SR-7001
    Kotiteatterivahvistin
    Järeä! Hopea väri.
    Esilläollut enää jäljellä!
    Katso hintaa!!
    ovh: 1699 €

Tarjous 749 €

+ kajarit
    Eteen:
    B&W 684 Lattiakaiuttimet
    Uutta suosittua 600 sarjaa!
    musta, wenge, red cherry, light oak. ovh: 1000 €

Tarjous 799 €

Taakse kaksiparia:
    Wharfedale Diamond 9.2
    Jalustakaiuttimet
    Kirsikka, vanhaa väriä!
    Nyt -35% ovh hinnasta!
    Rajoitettu erä!
    ovh: 279 €

Tarjous 181 €

Yht:1910€

Toki tuohon pakettiin vois heittää kajareiden tilalle:
    JBL ES sarja ES100 + ES25 + ES10 + ES250.1, musta, kirsikka tai pyökki 1350€

linkki mistä otettu hinnat--> http://www.wasahifi.fi/

Comment

• jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

Tykeistä en tiedä mitään.

Mutta tuo vahvistin, varmasti laadukas, mutta on 5.1. Jos oikein huonetta tekee, niin kannattaa ottaa 7.1 vahvistin samalla vaivalla. Esim joku Yamaha RX-V863. Kaittimissa pistää silmään keskikaiuttimen ja pääkaittimien kokoero, olisi hyvä olla samankokoisia jotta esim vasemmalta oikealle lentävä helikopteri ei muutu munattomaksi kuuluessaan keskeltä. Ja myös subin puute. Optimihan on että olisi 5 (tai 7 jos 7.1) samanlaista kaiutinta ja subi.

Jos itse olisin nyt laittamassa uusiksi, niin etukaiuttimiksi Hifitalon AW-36 , keskelle AW-10 Coax ja muihin kanaviin AW-Surround. Itse tehtynä saa sarjan jollaista kaupasta hakiessa lyödään todella paljon rahaa tiskiin. Tuhon vielä sopiva 15" subi päälle.

Osat kaiuttimiin 2+1+4 kpl maksaa noin tonnin, kotelojen hinta riippuu mistä tekee, 500 tekee kaikki. Yamaha noin 700-800€. Silloin tykkiin jää 1700€.

Mutta jos 5.1 riittää, eikä kuuntele kovaa (5x40W tuo HK), niin varmasti nuokin vekottimet ihan ok on.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• villes
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 439
        • Kirkkonummi

Samasta asiasta olen itsekin kiinnostunut mutta markkinoilla on kaiuttimia ja laitteita joka hintaluokasta niin paljon että ei oikein tiedä minkä verran pitäisi laittaa rahaa kiinni jotta paras hinta-laatusuhde tulisi saavutettua ja että laitteista riittäisi useammaksi vuodeksi.

Alunperin itse olin ajatellut suunnilleen samaa budjettia kuin topicin aloittaja, huomatkaa sitten vastaajat että ei nuo kaapelitkaan ilmaisia ole vaan maksavat yllättävän paljon...

Ajattelin pyörittää leffat Playstation 3:lla ja ilmeisestikin siihen tarkoitukseen se sopii hintaluokassaan melkein parhaiten tällä hetkellä??

Edit: ja moni on suositellut tykeistä Panasonic PT-AE2000E mallia, kokemuksia ja mielipiteitä asiasta??
        Last edited by villes; 02-10-2008, 22:45.
        M-B C220CDI 4matic amg -13
        ex.
        bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

Comment

• _Pietu_
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 3660
          • Kuopio / Maaninka

DVDPlazasta löytyy sitten myös paljon kokemuksia ja tarinaa ko-jutuista....
          BMW F25 xDrive 20d
          ex BMW e91 320dA
          ex BMW e36 325i
          - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
          Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

Comment

• Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

Omasta kokemuksesta pakko sanoa, että jos mitenkään järjestettävissä, kannattaa panostaa etupäähän kolme samanlaista kaiutinta. Itse kokeilin useita erilaisia keskikaiuttimien ja pääkaiuttimien yhdistelmiä, enkä ollut koskaan täysin tyytyväinen. Vain kolmella samanlaisella etukaiuttimella äänenlaatu oli itseäni miellyttävä.

Videotykin kanssa kannattaa myös miettiä, kuinka ajattelin sijoittaa keskikaiuttimen ja millaista valkokangasta aiot käyttää. Keskikanava ei kuulosta hyvältä, jos se on sijoitettu olennaisesti eri korkeudelle verrattuna pääkaiuttimiin. Eli jos esim. keskikaiutin on ison kuvan ylä- tai alapuolella. Omassa kotiteatterissa ratkaisin ongelman tilaamalla Jenkeistä ns. akustisesti läpinäkyvän valkokankaan, jonka takana ovat kaikki kolme pääkaiutinta. Valkokankaassa on pieniä reikiä, joista ääni pääsee läpi ja kuulostaa lähes samalta kuin ilman valkokangasta. Mutta ääni tulee oikeasta paikasta eli esim. näyttelijöiden puheet kuuluvat kankaan takaa kuten oikeissa leffateattereissa!

Playstation 3 on ilmeisesti varsin pätevä laite Blu-ray ja DVD leffojen pyörittämiseen. Itse tosin en harrasta pelaamista, joten on tullut hankittua erilliset laitteet.
            All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Meta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 528
              • Salo

Originally posted by gangsta View Post
              Tässä vaihtoehtoja:

http://www.wasahifi.fi/
              Pitääpi katsoa tuo sivu tarkkaan, hyvät tarjoukset heillä. Eikös nuo Wharfedalen kaiuttimet olen ihan laatu laitteita?

Originally posted by jsa014 View Post
              Tykeistä en tiedä mitään.

Mutta tuo vahvistin, varmasti laadukas, mutta on 5.1. Jos oikein huonetta tekee, niin kannattaa ottaa 7.1 vahvistin samalla vaivalla. Esim joku Yamaha RX-V863. Kaittimissa pistää silmään keskikaiuttimen ja pääkaittimien kokoero, olisi hyvä olla samankokoisia jotta esim vasemmalta oikealle lentävä helikopteri ei muutu munattomaksi kuuluessaan keskeltä. Ja myös subin puute. Optimihan on että olisi 5 (tai 7 jos 7.1) samanlaista kaiutinta ja subi.

Jos itse olisin nyt laittamassa uusiksi, niin etukaiuttimiksi Hifitalon AW-36 , keskelle AW-10 Coax ja muihin kanaviin AW-Surround. Itse tehtynä saa sarjan jollaista kaupasta hakiessa lyödään todella paljon rahaa tiskiin. Tuhon vielä sopiva 15" subi päälle.

Osat kaiuttimiin 2+1+4 kpl maksaa noin tonnin, kotelojen hinta riippuu mistä tekee, 500 tekee kaikki. Yamaha noin 700-800€. Silloin tykkiin jää 1700€.

Mutta jos 5.1 riittää, eikä kuuntele kovaa (5x40W tuo HK), niin varmasti nuokin vekottimet ihan ok on.
              Asiaa sen enempää miettimättä, tarkoitus oli ihan 5.1 lähtee ainakin liikkeelle.
              Subista piti mainita, että tämä löytyy jo kotona ja meinasin sitä myös käyttää tulevassa leffahuoneessa: http://www.audiopro.fi/tuote?kategor...000&id=1156039
              En taida kyllä ainakaan tässä vaiheessa alkaa niitä koteloita itse tekemään.

Originally posted by villes View Post
              Samasta asiasta olen itsekin kiinnostunut mutta markkinoilla on kaiuttimia ja laitteita joka hintaluokasta niin paljon että ei oikein tiedä minkä verran pitäisi laittaa rahaa kiinni jotta paras hinta-laatusuhde tulisi saavutettua ja että laitteista riittäisi useammaksi vuodeksi.

Alunperin itse olin ajatellut suunnilleen samaa budjettia kuin topicin aloittaja, huomatkaa sitten vastaajat että ei nuo kaapelitkaan ilmaisia ole vaan maksavat yllättävän paljon...

Ajattelin pyörittää leffat Playstation 3:lla ja ilmeisestikin siihen tarkoitukseen se sopii hintaluokassaan melkein parhaiten tällä hetkellä??

Edit: ja moni on suositellut tykeistä Panasonic PT-AE2000E mallia, kokemuksia ja mielipiteitä asiasta??
              Kyllä, laitteita on paljon. Amatöörin on vaikea löytää se kultainen keskitie.
              Minulla myöskin ps3 tulossa leffa pyörittämiseen/pelaamiseen. Siksi myös vahvarista pitäis löytyä se hdmi -paikka, vai kannattaako piuha viedä suoraan tykille? Käymättä vahvarin kautta.
              Toi oli panaponikki olisi myöskin varteenotettava vaihtoehto.

Originally posted by _Pietu_ View Post
              DVDPlazasta löytyy sitten myös paljon kokemuksia ja tarinaa ko-jutuista....
              Aika paljon on myöskin tuolta lueskeltu. Mielipiteitä on paljon.

Originally posted by Juhis View Post
              Omasta kokemuksesta pakko sanoa, että jos mitenkään järjestettävissä, kannattaa panostaa etupäähän kolme samanlaista kaiutinta. Itse kokeilin useita erilaisia keskikaiuttimien ja pääkaiuttimien yhdistelmiä, enkä ollut koskaan täysin tyytyväinen. Vain kolmella samanlaisella etukaiuttimella äänenlaatu oli itseäni miellyttävä.

Videotykin kanssa kannattaa myös miettiä, kuinka ajattelin sijoittaa keskikaiuttimen ja millaista valkokangasta aiot käyttää. Keskikanava ei kuulosta hyvältä, jos se on sijoitettu olennaisesti eri korkeudelle verrattuna pääkaiuttimiin. Eli jos esim. keskikaiutin on ison kuvan ylä- tai alapuolella. Omassa kotiteatterissa ratkaisin ongelman tilaamalla Jenkeistä ns. akustisesti läpinäkyvän valkokankaan, jonka takana ovat kaikki kolme pääkaiutinta. Valkokankaassa on pieniä reikiä, joista ääni pääsee läpi ja kuulostaa lähes samalta kuin ilman valkokangasta. Mutta ääni tulee oikeasta paikasta eli esim. näyttelijöiden puheet kuuluvat kankaan takaa kuten oikeissa leffateattereissa!

Playstation 3 on ilmeisesti varsin pätevä laite Blu-ray ja DVD leffojen pyörittämiseen. Itse tosin en harrasta pelaamista, joten on tullut hankittua erilliset laitteet.
              hmm. Onkos sulla mitään linkkiä heittää tuosta kankaasta?
              Olen sen asian kanssa myöskin vähän painiskellut, mikä kangas oli paras? Tuolla dvdplaza- sivuilla joku myöskin kehui ihan maalia mikä on suunniteltu sitä varten.
              Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08

-Salo Connection-

Comment

• NikitaT
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 426
                • Espoo

Kerro että minkäkokonen tuo huone tulee olemaan? . Niin voisi suositella jotain kaiuttimia.
                Last edited by NikitaT; 03-10-2008, 09:30.

Comment

• Meta
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 528
                  • Salo

Originally posted by NikitaT View Post
                  Kerro että minkäkokonen tuo huone tulee olemaan? . Niin voisi suositella jotain kaiuttimia.
                  3.0mx4.5m
                  Ja screeni oli tarkoitus tuonne pääty seinään heijastaa, joka on siis 3m leveä.
                  Oven edessä, katossa, on pistorasia tykkiä varten. Laitteet oli tarkoitus laittaa tuohon "komero" syvennykseen.
                  Laitetaan nyt huoneen pohjakin tähän:

-Salo Connection-

Comment

• Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

hmm. Onkos sulla mitään linkkiä heittää tuosta kankaasta?
                    Olen sen asian kanssa myöskin vähän painiskellut, mikä kangas oli paras? Tuolla dvdplaza- sivuilla joku myöskin kehui ihan maalia mikä on suunniteltu sitä varten.
                    Kyllä tuollainen itse tehty "valkokangas" eli tarkoitukseen sopivalla värillä maalattu levy on varmasti ihan hyvä ratkaisu. Mutta sellaisen taakse ei valitettavasti pysty sijoittamaan kaiuttimia.

Tuosta käyttämästäni valkokankaasta löytyy tietoa TÄÄLTÄ. Heiltä saa sekä valmiita moottorikankaita, että pelkkää kangasta metritavarana, jolloin kehykset voi tehdä itse.
                    All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

Itselläni on tykkinä Epsoinin EMP-TW680 joka on mielestäni ihan hyvä peli hintaansa nähden, noin tonnin kieppeissä riippuu mistä ostaa.
                      Ja vahvistimena Harman Kardon avr 247 joka tuntuu potkivan Mirage kaiuttimia todella hyvin.
                      Ja niin kuin joku siellä jo mainitsikin niin piuhoihin ja muihin telineisiin ja kiinikkeisiin saa varata myös jonkin verran budjettia esim itselläni maksoi jo rakenteisiin piilotettu 10m hdmi kaapeli pitkälle toistasataa euroa + kaikki muut sen lisäksi.
                      Ja uusimmassa Mikrobitissä 10/2008 oli ihan hyvä kolmen aukeaman arvostelu testi Av-viritinvahvistimista hinta luokassa 600-700€. Denon, Harman Kardon, Onkyo, Yamaha.
                      Kannattaa lukaista läpi mikäli on vahvistin vielä hommaamatta
                      (Näköjään ei saa vielä tuota uusinta numeroa digilehtenä, siitä vaan olisi saanut näppärästi lukea jutun pdf tiedostona)

-Edittiä: Ja mikrobitin numerossa 02/2008 olisi testiä videotykeistä.
                      Ja ilman muuta kannattaa tehdä sillain että vahvistimesta vetää vain yhden hdmi kaapelin tykille ja kaikki muut laitteet sitten vahvistimeen kiini (ihan sama millä signaaleilla) niin selviää kaikista vähimmällä johtomäärällä.
                      Last edited by Spetke; 03-10-2008, 16:50.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

Muutamasta kotiteatteritykistä on tullut kokemuksia, minulla ei ole normaali töllötintä ole ollut enää neljään vuoteen.

Itselläni on ollut Hitachin ja Panasonicin tykkejä, sekä kaverilla Sanyo, josta myös kokemusta jonkin verran.
                        Puoli vuotta sitten vaihdoin Panasonic AE-700:n nykyiseen Panasonic AX200 malliin.
                        Paneeleiden resoluutio molemmissa on 1280x720, mutta ero valovoimassa sekä tumman pään erottelussa on huomattava! AX200 soveltuu myös valaistuun/vaaleaan olohuoneeseen erittäin hyvin valovoimansa vuoksi, se ei ole niin herkkä taustavalolle kuin edeltäjänsä.
                        Tuota on vertailtu tässä useampaankin LCD projektoriin, eikä parempaa ole ainakaan vielä löytynyt (järkihinnalla)

Panasonicien ero muihin "HD-Ready" (eli 1280x720p) LCD tykkeihin on se, että näissä ei "kanaverkko" näy ollenkaan kehittyneen "smoothscreen" -tekniikan ansiosta. Itseäni ainakin häiritsi saman resoluution Sanyon tykissä äärettömästi tuo näkyvä verkko, se näkyy erityisen selvästi vaaleissa kohdissa (pilvet, taivas ja muu tasainen vaalea väri)

DLP tekniikalla toteutettua projektoria en ainakaan vielä ostaisi itselleni, koska niiden kuvassa näkyy häiritsevänä ns. sateenkaariefekti. Sen havaitseminen on henkilökohtainen ominaisuus, toiset eivät sitä huomaa vaikka kehoittaisi kiinnittämään siihen huomiota ja toiset saavat siitä silmänsä kipeäksi

Erittäin suositeltava hankinta tuo Panasonic PT-AX200, hintakin on pudonnut jo alle 1000 euron.

Toinen juttu on sitten valkokankaan valinta, ostaako valmiin vai tekeekö itse. Jos ostaa ja paikka sen mahdollistaa (ei ikkunaa kankaan takana) niin suosittelen kiinteää kangasta, rullakankaassa esiintyy aina aaltoilua, iän myötä viimeistään, vaikka ostaisi kalliin/laadukkaan.

Hifipuolesta onkin tullut jo hyviä vinkkejä, en ota siihen sen enempää kantaa
                        Nuo asiat pyrkii karkaamaan käsistä aina välillä. Minäkin aloitin vähällä, nyt on Harman/Kardon 7.1 viritinvahvistin ja Amphion Argon2 kaiuttimet ym...

PS. DVDPlaza -foorumilta löytää kotiteatteriasioista todella hyvää juttua, sieltä lueskelemalla löytyy varmasti omaan budjettiin sopivat vehkeet.
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

Comment

• Meta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 528
                          • Salo

Näihin laitteisiin nyt sitten olisin päätymässä:

================================================== =====================
                          Panasonic PT-AE2000E LCD-projektori 1998.90e
                          Onkyo TX-SR606 7.1 viritinvahvistin 549.90e
                          OR-CinemaXi Amati. Xi-kotiteatterisarjas 820.90e
                          ================================================== =====================
                          Yhteishinta: 3369.70e
                          Mielipiteitä?

Vielä pitäis kangas löytää.
                          Oisko noista joku hyvä?

Ja perhana ne kaapelit pitäis myöskin ostaa.

edit, onkohan tämä ihan ok teline?
                          Last edited by Meta; 10-10-2008, 18:10.

-Salo Connection-

Comment

• jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

Eiköhän tiuo ole aika hyvä setti. Vaikkakin vanhana Yamahamiehenä ottaisin vahvistimeksi RX-V861:n hintaan 599. Mutta Onkyo on hyvä sekin.

Jos ostat läpikuuluvan kankaan, voisi tuon keskikaiuttimen vaihtaa samanlaiseksi kuin pääkanavissa, eli OR-602 Xi. Lisähintaa ei tulisi kuin 30€. Silloin olisi etupää kunnossa, kun kolme isoa samanlaista kaiutinta edessä. Myöhemmin sitten voi ostaa toisen parin noita OR-501 Xi:tä noihin 7.1:n kahteen lisäkanavaan.

Ja BluRay soitin
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

En osaa tuosta OR:n sarjasta sanoa mitään kun en ole kuullut, mutta jos hiukankaan enempi kiinnostaa myös musiikin kuuntelu, niin sijoittaisin tällaisessa proggiksessa hiukan myös äänipuoleen enemmän.

Takuuvarmat laatukaiuttimet ovat esimerkiksi Usher S-520II, noin 200€ kappale. Niitä 5 kpl. http://www.highendstudio.fi/tuote.php?&tuotenro=13729

Kaveriksi järeä subbari (leffahuone ilman subbari ei ole mitään). Esimerkiksi Crewin Vega 15" on varmasti omiaan leffoille http://www.jjhifi.com/tuote.php?tuotenro=14636
                              Toki itsekin voi rakennella.

Tuolla setillä pääsisi 4000 euroon. (sis. jo tykkisi + vahvarin)

Valkokankaan voit myös tehdä itse, maalaamalla mdf-levyn. (molemmilta puolin ettei vetele)
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎