Jälkiasennutin mun 523iA:an MID:n ja CD-soittimen eteen. Kyllä täytyy myöntää että kannatti. Mulla olis vielä BMW Busines kasetti soitin ja IRIS vielä jäljellä jos joku tarvii. Esim. tosi hyvä autoihin (E39) joissa on Radio reverse asennettuna koska tohon IRIS saa asennettua CD-vaihtajan. Jos on halua tai tarvetta niin ei muuta ku yhteyttä muhun. Laitteet maksaa uutena (täällä saksassa) yli tuhannen euroa. Mun e-mail duuniin: [email protected]
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 MID:n ja CD-Professionalin jälkiasennus
Collapse
X
-
Re: E39 MID:n ja CD-Professionalin jälkiasennus
Originally posted by Flyingfinn1980Jälkiasennutin mun 523iA:an MID:n ja CD-soittimen eteen. Kyllä täytyy myöntää että kannatti. Mulla olis vielä BMW Busines kasetti soitin ja IRIS vielä jäljellä jos joku tarvii. Esim. tosi hyvä autoihin (E39) joissa on Radio reverse asennettuna koska tohon IRIS saa asennettua CD-vaihtajan. Jos on halua tai tarvetta niin ei muuta ku yhteyttä muhun. Laitteet maksaa uutena (täällä saksassa) yli tuhannen euroa. Mun e-mail duuniin: [email protected]
-
-
Originally posted by loyalOriginally posted by Flyingfinn1980Jälkiasennutin mun 523iA:an MID:n ja CD-soittimen eteen. Kyllä täytyy myöntää että kannatti. Mulla olis vielä BMW Busines kasetti soitin ja IRIS vielä jäljellä jos joku tarvii. Esim. tosi hyvä autoihin (E39) joissa on Radio reverse asennettuna koska tohon IRIS saa asennettua CD-vaihtajan. Jos on halua tai tarvetta niin ei muuta ku yhteyttä muhun. Laitteet maksaa uutena (täällä saksassa) yli tuhannen euroa. Mun e-mail duuniin: [email protected]
Tuolta pällistelemään visuaalisia eroja: http://bmw.bazzi.biz/radios.htm
Comment
-
-
Eli meni heittämällä paikoilleen ja johdotus toimi myös?
Miten se on kun jotkut väittää ettei vaihtoa voi suorittaa noin vain?
Itsellä on professional rds+mid e39 528 vm 97 toimiiko samalla tamalla
mikäli löydän professional cd:n jostain ?
Etk ei anna tuolle vuosimallille edes vaihtoehtoa professional cd:lle.
Comment
-
-
Originally posted by RapamahaIRIS on se wanha poppikonehässäkkä ja MID (mjulti-informatsuuni-display) on se uudempi, kahdesta osasta kasattu.
Parhaiten ne erottaa nappuloista, iriksessä on nappuloita näytön alla kahdessa rivissä ja näytössä yksi rivi tekstiä, MID:issä nappuloita on yksi rivi ja näytössä tekstiä kahdessä rivissä. Mutta jotta elämä ei olisi liian helppoa, on BMW:llä myös soitinmalleja jossa IRIS onkin samaa osaa kasettisoittimen kanssa. Jos alkuperäinen soitin on tuollainen yksiosainen, vaatii MID:in kytkeminen lisäjohtosarjan asennuksen. Se taas vaatii hanskalokeron purkamisen ja muutaman johdon kytkemisen aika ahtaaseen paikkaan. Minä asensin myös taannoin MID:in ja Professional CD:n, aikaisemmin autossani oli yksiosainen Business RDS.
Comment
-
-
Originally posted by WessuEli meni heittämällä paikoilleen ja johdotus toimi myös?
Miten se on kun jotkut väittää ettei vaihtoa voi suorittaa noin vain?
Itsellä on professional rds+mid e39 528 vm 97 toimiiko samalla tamalla
mikäli löydän professional cd:n jostain ?
Etk ei anna tuolle vuosimallille edes vaihtoehtoa professional cd:lle.
Jotkut myös väittää, että Business -> Professional ja IRIS -> MID muutos vaatii huollossa ohjelmointia, mutta kyllä minulla kaikki toimii ilman mitään muutoksia ja MID näkyy ihan oikein MID:inä IBUS-väylässä.
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostEi näy ajotietokoneen tietoja MIDissä, joutuu hommaamaan ja koodaamaan uuden LCM:n missä on se ajotietokone.
Mikä ero on esim äänenlaadussa tai ylipäätänsä kun laittaa businessin tilalle prof.-rds:n ja midin?
Ainakin minulla Professional soittimessa oli parempi radio, siis siitä kuului diskanttejakin. Muun osan vertailu on hankalaa kun toisessa oli kasettisoitin ja toisessa CD.
Comment
-
-
Paljonkohan tuollainen kasettisoittimen tilalle laitettu alkuperäinen cd-soitin köyhdyttää rahallisesti?
Tai jos laittaa bemarin oman cd-boxin peräkonttiin?
Merkkiliikkeestä tuota kait voisi kysyä mutta tuntuu että pelkkä liikkeen oven avaus maksaa jo vähintään 20€.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Joku tarjosi minulle aikoinaan n. 350€ hintaan business CD:tä...-------------------------
E39 523i
E36 Cabi `96 m-sport
E30 320i
W126.022 280SE kesäautona 1985
VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
MB E200 CDI 2002
Polaris OutLaw 500cc `06
Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06
MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN
Comment
-
-
Lainataan ketjua.
Mulle ei nyt ihan täysin ole auennut vielä iris/ mid käytännön erot, ja haluaisin cd:n myös kojelautaan.
Autossa on tällä hetkellä Beckerin tekemä business rds kasetti iris yksiosaisena mallina, varustettuna cd vaihtajalla.
Soittimessa on yksi suuri neliskanttinen liitin, jonka alareunaan on liitetty cd vaihtajan piuha.
Nuo liittimen nastat ovat pyöreät, jos tällä on merkitystä.
Lisäksi tietysti normaali antenniliitin, ja sen vieressä samannäköinen mutta halkaisijaltaan n. 5-7 mm liitin, mikä se sitten lieneekään?
Kysymykset ovat:
1. voiko asentaa MID cd:n ns. plug'n play, vai tarviiko tuusata johtosarjojen kanssa?
2. toimiiko midin jälkeen mittariston ajotietokone normaalisti?
3. olisiko midissä mahdollisesti "iso" ajotietokone, tarvitseeko se ohjelmoida ja miten sitä käytetään? Midin omilla näppäimillä vai vilkkuviiksestä?
4. muuta huomioitavaa asennuksessa/käytössä?
kiitos vastauksista!Last edited by bimmer; 13-07-2008, 18:17.
Comment
-
Comment