Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vahvistimen kytkentä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Epeli
    Newbiemmer
    • May 2008
    • 8

    Vahvistimen kytkentä

    Asia ei nyt varsinaisesti kuulu bimmerifoorumille mut kysytään kuitenkin kun täällä tuntuu asiantuntevaa porukkaa olevan aktiivisina...

    Vahvistimeni on spl dynamicsin tc-755 millä on tarkotus pyörittää etu- ja takapäätä ja sitten lisäksi yhtä subia.

    Ongelma on sellainen että vakiokaiuttimet on 2 ohmin kaiuttimia, pitäiskö etukaiuttimet kytkeä sarjaan yhteen kanavaan ja takana samalla tavalla vai kestääkö kyseinen vahvari soittaa 2 ohmin kuormalla jokaista kajaria omalla kanavallaan?

    Kysyn siksi kun olen vähän aloittelija näissä hommissa..
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    http://www.spldynamics.fi/oldmodels/oldamps/tc-755.htm

    tuon perusteella toimii hienosti 2ohmin kaiuttimilla..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • s1n0z_e46
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 80
      • Porvoo

      #3
      jokainen kajari omalle kanavalle ni kyl hyvää tulee
      Don't Just Hear The Beat, Feel It!
      sigpic

      Comment

      • -Epeli
        Newbiemmer
        • May 2008
        • 8

        #4
        Ookei kiitoksia vaan avusta...

        Seuraava ongelma on sit että kotona on yks pioneerin ts-w252c subikka ylimääräsenä ja ajattelin et jos löis sen tonne kiinni.

        Tolle kun mitoittaa sopivaa koteloa niin sopivaksi refleksikoteloksi tulee 113 litraa ja suljetullekin 52 litraa. Miksi kyseinen laite vaatii noin valtavan kotelon?

        Comment

        • Baabylon85
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 177
          • Äänekoski

          #5
          Originally posted by -Epeli View Post
          Ookei kiitoksia vaan avusta...

          Seuraava ongelma on sit että kotona on yks pioneerin ts-w252c subikka ylimääräsenä ja ajattelin et jos löis sen tonne kiinni.

          Tolle kun mitoittaa sopivaa koteloa niin sopivaksi refleksikoteloksi tulee 113 litraa ja suljetullekin 52 litraa. Miksi kyseinen laite vaatii noin valtavan kotelon?
          45l näyttää tehdassuositus suljetulle kotelolle. Ei se mikään valtava loppupeleistä ole. Varmaan järkevin vaihtoehto.

          Comment

          • Rudenorth
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 2415
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by Baabylon85 View Post
            45l näyttää tehdassuositus suljetulle kotelolle. Ei se mikään valtava loppupeleistä ole. Varmaan järkevin vaihtoehto.
            Parametrien mukaan laskettuna antaa seuraavaa:

            suljettu 52.84l
            refleksi 113.17l

            Ite tekisin tuon tehtaan suositteleman 45l ja sen täyttäisin kevyesti vanulla.
            MB W204 C320 CDI
            Kawasaki Ninja ZX-7R

            Comment

            • s1n0z_e46
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 80
              • Porvoo

              #7
              Pioneerin suosittelema suljettu kotelo 42.5 litraa, ainakin mitä mä sain selville. noi ohjelmat jotka laskee kotelon koon parametrien mukaan ei voi mitenkään tietää että mikä on elementille paras mahdollinen boxi, kyl kannattaa noita tehdassuosituksia käyttää.

              Ite oon oman carpower sonic 12 tuumasen laittanu tehtaan suosittelemaan koteloon vaikka jotkut laskurit sano muuta, ja hyvin on toiminu jo 2 vuotta
              Don't Just Hear The Beat, Feel It!
              sigpic

              Comment

              • -Epeli
                Newbiemmer
                • May 2008
                • 8

                #8
                Kotelo on nyt kasassa ja verhoilun kanssa on vähän ongelmaa eli kannattaako kotelo verhoilla ennen elementtiä ja asentaa ne sitten jälkeenpäin vai kannattaako elementti ja terminaali laittaa ekana ja verhoilla vasta sitten?

                Tuleeko kotelon ja elementin välistä tiivis jos elementti kiristyy kangasta vasten?

                Siis kokemuksia haen et mikä on viisain ja helpoin tapa teidän mielestänne...

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by -Epeli View Post
                  Kotelo on nyt kasassa ja verhoilun kanssa on vähän ongelmaa eli kannattaako kotelo verhoilla ennen elementtiä ja asentaa ne sitten jälkeenpäin vai kannattaako elementti ja terminaali laittaa ekana ja verhoilla vasta sitten?

                  Tuleeko kotelon ja elementin välistä tiivis jos elementti kiristyy kangasta vasten?

                  Siis kokemuksia haen et mikä on viisain ja helpoin tapa teidän mielestänne...
                  Itse verhoilisin ensin,sitten terminaali ja elementti kiinni. Voi toki laittaa jotai tiivisteainetta kotelon ja elementin väliin niin tulee ainakin tiivis,mutta en haluais olla irroittamassa sitten myöhemmin sitä elementtiä kotelosta jos liimat välissä. Ja tasan kiristät sen elementin siihen koteloon..

                  Comment

                  • -Epeli
                    Newbiemmer
                    • May 2008
                    • 8

                    #10
                    Eli meinaat että saan tiiviin sitenkin... tarvitaanko joku erillinen tiiviste vielä vai riittääkö pelkkä huopa tiivistämään tarpeeksi?:think

                    Comment

                    • Nixon777
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 416
                      • Finland

                      #11
                      Silikoonia niin saa irti myöhemmin jos on tarve. Sikafleksillä jää vaan tiukkaan kiinni, ei muuta hyötyä :S
                      Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

                      Comment

                      • Wiking
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 1647
                        • Laihia

                        #12
                        Originally posted by -Epeli View Post
                        Eli meinaat että saan tiiviin sitenkin... tarvitaanko joku erillinen tiiviste vielä vai riittääkö pelkkä huopa tiivistämään tarpeeksi?:think
                        Kokeile

                        (kyllä mulla ainakin on tullut tarpeeksi tiivis, kai se riippuu käytettävästä huovasta, elementistä, ruuveista ja tekijästä)
                        Nyt
                        BMW 330e g21 M-Sport
                        Ennen
                        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎