Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkäs merkkistä hifiä laitetaan???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

Originally posted by pyroz
    Originally posted by Team Kätsä
    Kävisiköhän mitenkään toi Blaupunktin Bremen MP74 soitin 27-alueisella korjaimella, 4-kanavan viiveillä ja omalla mikrofonilla jolla soitin säätää laitteesi kohdalleen jotta sinun ei tartte tehdä tunteja säätöhommia..Erittäin KÄTSÄ ja toimiva..599Ovh, mutta siinä on hienoja ominaisuuksia ja käyttäjä mukavuuksia enemmin kuin riittävästi..Tietty kuka mitäkin tarttee, mutta perustoiminnaltaan tossa hintaluokassa todella varteen otettava vaihtoehto..Tarjouksen tynkääkin tosta voisi tehdä..
    Kun ilmeisesti yrittäjänä toimit(?) ja täällä mm. bisnestä teet, ni ei kannata ainakaan kusettaa ihmisiä... Varmasti itsekkin tiedät, että täysin aloittelijakin saa 10 minuutissa paremmin esim. stereokuvan kohdalleen, kuin soittimien automaattiset toiminnot, jotka toimivat sinneppäin. Niistä on aivan turha maksaa.

(itse soitinta mitenkään mollaamatta)
    Todella hyvä soitin tuo bremen mp74.Minäkin ostan sen seuraavaksi.Jos totta puhutaan niin aloittelijoilla on yleensä sellanen tyyli,että laitetaan kaiken maailma boosterit päälle.Kyllä siitä "hifikorvasta" on yleensä hyötyä!

Comment

• pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6771
      • PK-seutu

Originally posted by Tpo
      Kävisiköhän mitenkään toi Blaupunktin Bremen MP74 soitin 27-alueisella korjaimella, 4-kanavan viiveillä ja omalla mikrofonilla jolla soitin säätää laitteesi kohdalleen jotta sinun ei tartte tehdä tunteja säätöhommia..Erittäin KÄTSÄ ja toimiva..599Ovh, mutta siinä on hienoja ominaisuuksia ja käyttäjä mukavuuksia enemmin kuin riittävästi..Tietty kuka mitäkin tarttee, mutta perustoiminnaltaan tossa hintaluokassa todella varteen otettava vaihtoehto..Tarjouksen tynkääkin tosta voisi tehdä..
      Kun ilmeisesti yrittäjänä toimit(?) ja täällä mm. bisnestä teet, ni ei kannata ainakaan kusettaa ihmisiä... Varmasti itsekkin tiedät, että täysin aloittelijakin saa 10 minuutissa paremmin esim. stereokuvan kohdalleen, kuin soittimien automaattiset toiminnot, jotka toimivat sinneppäin. Niistä on aivan turha maksaa.

Todella hyvä soitin tuo bremen mp74.Minäkin ostan sen seuraavaksi.Jos totta puhutaan niin aloittelijoilla on yleensä sellanen tyyli,että laitetaan kaiken maailma boosterit päälle.Kyllä siitä "hifikorvasta" on yleensä hyötyä!
      Juu soitin varmaan hyvä onkin. En tiedä mitä ihan tarkalleen tarkoitit, mutta juuri noilla automaattisäädöillä on tapana boostailla kaikkea mahdollista...
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• Jeff
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 202
        • Mämmilä

No tuota..Entä jos luottaisit asiantunteviin kauppiaisiin jotka kokoava suurin SINUN autoosi sopivan laitteiston, vaikkakin olisi erimerkeillä..

Kaikilta merkeiltä ei kaikkea löydy joten joskus joutuu tekemään kompromisseja..

Lähtökohta voisi olla se että kerrot millainen auto sulla on..?? Haluatko elementit vakio paikoille piiloon, vai oletko ajatellut modata jotain, kentis kojelaudalle..Oletko popittaja, painefriikki vai hifikuuntelija..?? Näihin kun vastaat, niin voi yrittää jotain ehdotellakin..
        Aivan, ja Powerset on oikein hyvä liike sellaiseen kaupantekoon. Oman auton varustin juuri tuolla metodilla. Menin tiskille, kerroin autoni merkin ja mallin, omat mieltymykseni ja laatuvaatimukseni sekä hintakaton. Vajaan puolen tunnin kuluttua oli setti tiskillä, ja eikun pankkikorttia höyläämään. On myyjällä homma oikein hyvin hanskassa, tietotaidossa ja palvelualttiudessa ei ole moitteen sijaa.

Laitteisto soi ja kukkuu juuri niin kuin odotinkin, ehkä jopa ylittää odotukseni.

Kävin Tampereen liikkeessä, en tiedä onko niitä muualla. Onhan heillä nettisivutkin, mutta on parempi tehdä kauppaa kasvotusten, voi keskustella vaihtoehdoista. (Ja tinkiä)

Niin, en ole Powersetin agentti vaan tyytyväinen asiakas.

-Jeff

Comment

• Dj Niksperi
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 2435
          • Salo, Finland

itse päädyin JVCn soittimeen ja subeihin.vahvistin Xetec Vector, etupäässä on impactia ja takana pioneeria. osa merkeistä on ehkä tuntemattomia,mutta hyvin toimivat... 8)
          BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
          Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

-Team Pussihousu-
          Salo///Works
          sigpic

Comment

• Team Kätsä
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 125

Kusettaminen on kauimmaisin tarkoitukseni..En tiedä miten tarkasti itse säädät, mutta mitä jätkien kanssa on ropailtu, niin ei se tasojen säätäminen ihan 10min käy..Vai kuinka monella aloittelijalla on niin harjaantunut korva että se erottaa mikä taajuus korostaa ja mikä vaimenee..Veikkaan että ne kultakorvat ovat aika harvassa..

Kyllä sen saa toimimaan sinnepäin 10min, mutta kaveri osti ton blaukkarin ja kytkettiin se VAKIO diskantteihin ja 59e mideihin kiinni, niin ero oli vakio asetuksiin kuin yöllä ja päivällä..Ei niillä diskanteilla kisaan kannata vieläkään lähteä, mutta parannusta tapahtui korvin kuultavasti..Tervetuloa kuuntelemaan ja toteamaan sama..Veikkaisin että tolla mikrofonilla tehdään 5min se minkä hifisti tekee puolet huomattavasti pidemmällä ajalla..

Meillä säädetään tasot kohdalleen niin korva kuulolta kuin DB-mittarin ja testilevyn avustuksella. DB-mittari ja levy antaa paljon suuntaa eikä arpomiseen mene niin pitkää aikaa..Viimeinen silaus annetaan tietysti korvakkulolta, mutta mitaarin ja levyn jälkeen siihen harvoin on enää tarvetta..

Pointtina tolle soittimen ostamiselle oli juurikin se käytön helppous ja sillä saavutettava etu..Älä vertaa siihen mitä sinä ja keverisi osaatte tehdä, vaan siihen keskiverto pulliaiseen joka haluaa parantaa autonsa äänentoistoa..Tolla soittimella päästään aika pitkälle jo vakio kaiuttimin..Jos et usko, niin tervetuloa testaamaan..

Ei herneitä, mielipiteensä kullakin ja mulla tämä.

(itse soitinta mitenkään mollaamatta)[/quote]

Comment

• pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6771
              • PK-seutu

Kusettaminen on kauimmaisin tarkoitukseni..En tiedä miten tarkasti itse säädät, mutta mitä jätkien kanssa on ropailtu, niin ei se tasojen säätäminen ihan 10min käy..Vai kuinka monella aloittelijalla on niin harjaantunut korva että se erottaa mikä taajuus korostaa ja mikä vaimenee..Veikkaan että ne kultakorvat ovat aika harvassa..

Kyllä sen saa toimimaan sinnepäin 10min, mutta kaveri osti ton blaukkarin ja kytkettiin se VAKIO diskantteihin ja 59e mideihin kiinni, niin ero oli vakio asetuksiin kuin yöllä ja päivällä..Ei niillä diskanteilla kisaan kannata vieläkään lähteä, mutta parannusta tapahtui korvin kuultavasti..Tervetuloa kuuntelemaan ja toteamaan sama..Veikkaisin että tolla mikrofonilla tehdään 5min se minkä hifisti tekee puolet huomattavasti pidemmällä ajalla..

Meillä säädetään tasot kohdalleen niin korva kuulolta kuin DB-mittarin ja testilevyn avustuksella. DB-mittari ja levy antaa paljon suuntaa eikä arpomiseen mene niin pitkää aikaa..Viimeinen silaus annetaan tietysti korvakkulolta, mutta mitaarin ja levyn jälkeen siihen harvoin on enää tarvetta..

Pointtina tolle soittimen ostamiselle oli juurikin se käytön helppous ja sillä saavutettava etu..Älä vertaa siihen mitä sinä ja keverisi osaatte tehdä, vaan siihen keskiverto pulliaiseen joka haluaa parantaa autonsa äänentoistoa..Tolla soittimella päästään aika pitkälle jo vakio kaiuttimin..Jos et usko, niin tervetuloa testaamaan..

Ei herneitä, mielipiteensä kullakin ja mulla tämä.

[/quote]

Taisin "ilmaista itseäni hieman turhan jyrkästi" aikasemmin. :oops:

Mä en tarkottanu periaatteessa taajuuskorjausta ollenkaan. Siinä olen samaa mieltä, että ei ole kovin helppo kuulla korjauksen tarpeessa olevia taajuuksia. Itse en edes yritä niitä keksiä, vaan luotan kunnon mittalaitteistoon.

Lähinnä tarkoitin stereokuvan säätämistä, mitä ei mittaamalla _käytännössä_ edes välttämättä saa hyväksi. Stereokuvan säätää aika lähelle oikeaa jo muutamassa minuutissa (ja kyllä se tavallinen tallaajakin kuulee omilla korvillaan missä se laulaja on), mutta hienosäätöähän riittää sitten melkein maailman tappiin, niinkuin varmasti tiedät

Ja _yleensä_ nuo soittimien automaattiset taajuuskorjaukset toimii loudness-tyylisesti.. valitettavasti :( Ja mainitsit, että säädätte DB-mittarin avulla... Se on varmaankin vähän laadukkaampi mittari mitä joku soittimen oma mikki & automaattisäätö?

Juu ei viljellä herneitä...
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• Team Kätsä
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 125

quote]

Mä en tarkottanu periaatteessa taajuuskorjausta ollenkaan. Siinä olen samaa mieltä, että ei ole kovin helppo kuulla korjauksen tarpeessa olevia taajuuksia. Itse en edes yritä niitä keksiä, vaan luotan kunnon mittalaitteistoon.

Lähinnä tarkoitin stereokuvan säätämistä, mitä ei mittaamalla _käytännössä_ edes välttämättä saa hyväksi. Stereokuvan säätää aika lähelle oikeaa jo muutamassa minuutissa (ja kyllä se tavallinen tallaajakin kuulee omilla korvillaan missä se laulaja on), mutta hienosäätöähän riittää sitten melkein maailman tappiin, niinkuin varmasti tiedät

Ja _yleensä_ nuo soittimien automaattiset taajuuskorjaukset toimii loudness-tyylisesti.. valitettavasti :( Ja mainitsit, että säädätte DB-mittarin avulla... Se on varmaankin vähän laadukkaampi mittari mitä joku soittimen oma mikki & automaattisäätö?

Juu ei viljellä herneitä...[/quote]

Ok..Taisi siinä mennä herne turhan tiukasti munkin nenukkiin :shock: :?
                Hengitys kulkee joten kaikki okay..

Mä ajattelin että tarkoitit juuri tota taajuuksien säätämistä..Melkein se tärkeämpää kuin stereokuvan etsiminen..Meinaan kun monikaan ei tiedä mikä se on ja miten se saadaan

Kyllä sitä stereo kuvaa on hieman helpompi etsiä kuin noi virheelliset taajuudet.. Siinä olet kyllä oikeassa..Väärin käsitin ton, kun itse hehkutin sen korjaimen puolesta..Kyllä sillä mikillä saa ihan kivasti peruslaitteet soimaan, mutta tietty hifistelijä tekee sen itse..

Toi korjain teki varsinkin vakio diskanteille mielenkiintoisen käyrän..Vierekkäisiä taajuuksia korjattu niin, että toista on korostettu 4db ja toista vaimennettu 5db, mutta soi silti inhimillisesti..Pitäisi käydä mittarilla läpi ja katsoa mitä virheitä sieltä vielä löytyy..Tietty sitä vakio tsikantin peruskarheutta ei sieltä pois saa, mutta se on jopa kuunneltava korjattuna..

Juu..db-mittarilla taajuus kerrallaan..Manuaali työtä, mutta toimivaa

Comment

• pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6771
                  • PK-seutu

Juu ei viljellä herneitä...
                  Ok..Taisi siinä mennä herne turhan tiukasti munkin nenukkiin :shock: :?
                  Hengitys kulkee joten kaikki okay..

Mä ajattelin että tarkoitit juuri tota taajuuksien säätämistä..Melkein se tärkeämpää kuin stereokuvan etsiminen..Meinaan kun monikaan ei tiedä mikä se on ja miten se saadaan

Kyllä sitä stereo kuvaa on hieman helpompi etsiä kuin noi virheelliset taajuudet.. Siinä olet kyllä oikeassa..Väärin käsitin ton, kun itse hehkutin sen korjaimen puolesta..Kyllä sillä mikillä saa ihan kivasti peruslaitteet soimaan, mutta tietty hifistelijä tekee sen itse..

Toi korjain teki varsinkin vakio diskanteille mielenkiintoisen käyrän..Vierekkäisiä taajuuksia korjattu niin, että toista on korostettu 4db ja toista vaimennettu 5db, mutta soi silti inhimillisesti..Pitäisi käydä mittarilla läpi ja katsoa mitä virheitä sieltä vielä löytyy..Tietty sitä vakio tsikantin peruskarheutta ei sieltä pois saa, mutta se on jopa kuunneltava korjattuna..

Juu..db-mittarilla taajuus kerrallaan..Manuaali työtä, mutta toimivaa
                  Mielipiteitä on tietysti yhtä monta, kuin persereikiä. (jokaisella omansa) Mutta taajuusvaste tärkeämpi, kuin stereokuva :?: :shock:

Joskus kun itse hommasin ensimmäisen DSP:n (Pioneerin 9200), niin olin silloin popittelija / painevammanen / jne. ja juuri stereokuva mut sai koukkuun. Ei se, että "piikittääkö nyt 300hz ja onko 5khz:ssä vaimentuma".

Vastetta on kyllä mielenkiintosta korjata. Varsinkin kun on 31 kaistaa oikealle ja vasemmalle erikseen.. Hommaa piisaa

S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• uuniperuna
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 378
                    • Joensuu

itse ottaisin pioneerin soittimen ja ehkä velocityn erkkasatsit (blaubunkt ja 2x erkat) tai sit jbl:n sarjaa ja sit siihen kaks 12" velocity, pioneer tai magnat pauhaamaan konttiin, siihen konkka ja parit vahvarit. eikä tule edes kallis paketti kun tietää mistä ostaa ja saa hyvää tavaraa.
                    Sitä saa mitä tilaa...

Comment

• Ari
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 182
                      • Pori

e36:ssa on todella surkkeessa paikassa kajareitten paikat. Varsinkin edessä. kaikki midit jää kinttuihin ja jos oveen tekee reijän ni sitä reikää ei pysty tekee kun perseen kohdalle! eikä se kuulu sieltäkään eli 3-tie erillis sarja vaan kehiin ja ovea ja kojelautaa "veistelee"!!!
                      Viddu! missä mun biimeri o??!! jaa tossahan se 320td
                      super nopee kuminryttääjä

Comment

• GeeTee
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 374
                        • Lappeenranta

Elikkäs onko kokemuksia mikä näistä kolmesta olisi paras:
                        http://www.fanaticaudio.com/tuotteet...=29&tuote=1667

Joku noista kolmesta ois tarkotus ostaa + 2*12" jotain subbaria ja niille vahvari . saa Laittaa ehdotuksia mitkä subbarit ja vahvari niille.
                        Last edited by GeeTee; 05-11-2009, 16:29.
                        e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

Comment

• Karvanaamari
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 168
                          • Kyrkslätt

Originally posted by GeeTee View Post
                          Elikkäs onko kokemuksia mikä näistä kolmesta olisi paras:

Joku noista kolmesta ois tarkotus ostaa + 2*12" jotain subbaria ja niille vahvari . saa Laittaa ehdotuksia mitkä subbarit ja vahvari niille.
                          3x sama linkki pääsivulle ei asiaa valaise.
                          E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                          Suzuki GSX 750F

Comment

• GeeTee
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 374
                            • Lappeenranta

Originally posted by Karvanaamari View Post
                            3x sama linkki pääsivulle ei asiaa valaise.
                            Korjasin linkit oikeisiin...
                            e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

Comment

• Tomppa80
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 2088
                              • Raahe

Silloin kun ite harrasteli/värkkäilin niin panostin laatulaitteisiin. Hertz, Focal, DLS, sitä en tiedä oliko ne laatulaitteita, mutta ihan jees kuitenkin.
                              Mercedes Benz E -07
                              BMW 523i -96
                              Volvo v70t5 -99
                              Harley Davidson Electra Glide -00
                              Solifer SM -75

Comment

• GeeTee
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 374
                                • Lappeenranta

Ja sitten onko tommosesta paketista mihinkään?

ja tolle vahvariksi joku tommonen

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎