Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Diskantit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hena_
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 10

e36 Diskantit?

Miksiköhän mulla ei oo diskantteja ollenkaan noissa ovipahveissa. Kaikilla muilla näyttää olevan diskanttipaikat ovissa. Riippuuko jostain varustetasosta, vai iästä? Auto on vm. 96

Pss. Toimiiko muilla foorumin haku?
  • mikkomaa
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 336
    • Tuusula

Eiks noissa joissakin ole 2tie erillisarja vakiona ja toisissa 3tie sarja. Itsellä on tuo 3tie sarja. Kaverilla taasen oli tuo köyhempi malli ja väänsi siihen itse reiät että sai tuon "ns" paremman sarjan.

pss. Toimii minulla ainakin haku hyvin..

Comment

• hena_
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 10

Originally posted by mikkomaa View Post
      Eiks noissa joissakin ole 2tie erillisarja vakiona ja toisissa 3tie sarja. Itsellä on tuo 3tie sarja. Kaverilla taasen oli tuo köyhempi malli ja väänsi siihen itse reiät että sai tuon "ns" paremman sarjan.

pss. Toimii minulla ainakin haku hyvin..
      Mulla on vaan sit 1-tie sarja? Ainoat kaiuttimet mitä ni tuolla kickpanelissa, kun kerran ovissa ei oo diskantteja?

Comment

• mikkomaa
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 336
        • Tuusula

Originally posted by hena_ View Post
        Mulla on vaan sit 1-tie sarja? Ainoat kaiuttimet mitä ni tuolla kickpanelissa, kun kerran ovissa ei oo diskantteja?
        Mulla siis basso kickpaneelissa ja ovessa sekä diskantti että keskiääni. Tietääkseni 2tie sarja jos ovessa yksi elementti :think

Comment

• hena_
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 10

Originally posted by mikkomaa View Post
          Tietääkseni 2tie sarja jos ovessa yksi elementti :think
          Niin minustakin.. Mutta mikäs mulla on, kun mulla ei oo ovissa ei diskanttia, eikä keskiääntä???
          Last edited by hena_; 09-12-2008, 20:55.

Comment

• mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4995
            • Forssa

Originally posted by hena_ View Post
            Niin minustakin.. Mutta mikäs mulla on, kun mulla ei oo ovissa ei diskanttia, eikä keskiääntä???
            Joku karsinut menemään joskus ne sieltä. Kunnon 2tie sarja vaan tilalle ja diskantit oviin.
            Auto on liikkumaväline.

Comment

• hena_
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 10

Originally posted by mikae34 View Post
              Joku karsinut menemään joskus ne sieltä. Kunnon 2tie sarja vaan tilalle ja diskantit oviin.
              Kun oliskin niin.. Kun tässä ei oo edes paikkoja diskanteille.. Ei ole edes tollasia kautinritiöitä ovissa, kuten muilla

Comment

• RedBullet
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 256
                • Anttola

Olisikohan joskus vaihdettu koko ovipahvit. :think

Jos ne kajarit siihen haluut, niin osta jostain käytettynä sellaset ovipahvit missä ne on jo valmiina. Tai väännä niihin sun pahveihin reiät, ja asenna joku parempi sarja siihen...
                No coffee breaks... No weekends... No sick days...

"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Comment

• Mumtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 282
                  • Kotka

Originally posted by RedBullet View Post
                  Olisikohan joskus vaihdettu koko ovipahvit. :think

Jos ne kajarit siihen haluut, niin osta jostain käytettynä sellaset ovipahvit missä ne on jo valmiina. Tai väännä niihin sun pahveihin reiät, ja asenna joku parempi sarja siihen...
                  Miksi joku parempi sarja pitäisi asentaa alkuperäisille paikoille? Kun ne on suunnattu suoraan sivuille. Asentaa sitten kunnolla jos asentaa eikä mitään rimanalituksia...
                  - Isi mikä toi on?
                  - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

Comment

• Nixon777
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 416
                    • Finland

Alkuperäisille paikoille "kotelossaan" kääntyvät diskantit. Näin voit sitten käännellä juuri niinkuin ite tykkäät ja on ihan "kunnolla" asennettu.
                    Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

Comment

• Mumtsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 282
                      • Kotka

Originally posted by Nixon777 View Post
                      Alkuperäisille paikoille "kotelossaan" kääntyvät diskantit. Näin voit sitten käännellä juuri niinkuin ite tykkäät ja on ihan "kunnolla" asennettu.
                      Mielestäni ei ole kunnolla vaan sinnepäin. Eivät ne diskantit kuitenkiin mitään 60 asteen kulmaan käänny siellä kotelossa vaan ihan marginaalisen verran. Sekä diskantit täytyy olla kuuntelukorkeudella eikä rinnan korkeudella.
                      - Isi mikä toi on?
                      - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

Comment

• RedBullet
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 256
                        • Anttola

Originally posted by Mumtsi View Post
                        Miksi joku parempi sarja pitäisi asentaa alkuperäisille paikoille? Kun ne on suunnattu suoraan sivuille. Asentaa sitten kunnolla jos asentaa eikä mitään rimanalituksia...

Jotkut saattavat haluta säilyttää auton alkuperäisen ilmeen.
                        No coffee breaks... No weekends... No sick days...

"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Comment

• Nixon777
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 416
                          • Finland

Originally posted by Mumtsi View Post
                          Mielestäni ei ole kunnolla vaan sinnepäin. Eivät ne diskantit kuitenkiin mitään 60 asteen kulmaan käänny siellä kotelossa vaan ihan marginaalisen verran. Sekä diskantit täytyy olla kuuntelukorkeudella eikä rinnan korkeudella.
                          No jos ne täytyy olla kuuntelukorkeudella, niin samantienhän voi muotoilla lasikuidusta A- tai B-pilariin sellaiset purkit että itseä miellyttää. Tai jos vain tuolla äänellä on merkitystä, niin teippiä ja sikafleksiä kaupasta ja mömmöilee diskantit sopivaan kohtaan autoa, ikkunaan tai verhoiluun, kyllä ne kiinni pysyy

IMO aika kultakorvailuksi menee jos diskantit on pakko olla korvan kohdalla. Samantienhän sitä ostaa sitten parin sadan korvakuulokkeet ja tunkee ne korviin ajelun ajaksi...
                          Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

Comment

• Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

Mulla on ne diskantit ovessa siinä peilin kohdalla ja jonkinverran taaksepäin suunnattuna (enemmän ku pari astetta) ja näyttäis ihan alkuperäisiltä :think
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

• visa e36
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 753
                              • Järvenpää

Originally posted by Nixon777 View Post
                              No jos ne täytyy olla kuuntelukorkeudella, niin samantienhän voi muotoilla lasikuidusta A- tai B-pilariin sellaiset purkit että itseä miellyttää. Tai jos vain tuolla äänellä on merkitystä, niin teippiä ja sikafleksiä kaupasta ja mömmöilee diskantit sopivaan kohtaan autoa, ikkunaan tai verhoiluun, kyllä ne kiinni pysyy

IMO aika kultakorvailuksi menee jos diskantit on pakko olla korvan kohdalla. Samantienhän sitä ostaa sitten parin sadan korvakuulokkeet ja tunkee ne korviin ajelun ajaksi...

no ei nyt ihan näinkään mikäli on yhtään kiinnostunut, mistä ääni tulee/ onko tilan tuntua tai eri kaiuttimien viiveistä. korvakuulokkeissahan nyt on vain pauhua eikä mitään tuntua mistä päin esim.vokalistin ääni tulee yms.
                              Nykyiset
                              -63 Pontiac Catalina convertible
                              -05 E53 X5 3.0d

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍