Mikä se ohut johto on joka on yleensä vähän laadukkaimmissa RCA-johdoissa kiinni?
Maa vai herätejohto?
Collapse
X
-
Tags: None
-
No voi sitä herätteenäkin käyttää mutta maapotentiaalia sillä pyritään tasaamaan soittimen ja vahvistimen välillä -> vähemmän häiriöitä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Henk. koht. en käyttäis sitä paukkulankaa herätteenä... Oon muutaman kerran kokeillu ja aina menny poikki, kiva purkaa aina auto uudestaan että saa uudet johdot tilalle...
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ois voinu kerrasta uskoa :lol:
Comment
-
eh eh eh lol...
se ei Todellakaa oo mihekää maapotentiaali tasaamisee...koska ei se vaikuta siihe mitenkään jos ny vähääkään opein mitään koulun penkillä.
ja se heräte kannattaa tehä releen kautta.
eetsuah
"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
nyt tulee taas legendaa, voisi sanoa että ärsyttävin vika on juuri tuo maapotenttiaali vahvistimen ja mankan välillä. Ja se johtuu siitä kun se on maadotettu eri puolelle autoa, tämän vähentämiseksi voi kytkeä RCA-piuhan yhteydessä olevan piuhan sekä mankanpäästä että vahvistimelta runkoon niin maapotentiaali on ainakin vähän lähempänä samaa. Ja mitä tulee piuhan käyttämistä herätteenä, en suosittele aiheuttaa vaan turhaa häiriötä RCA-piuhoihin...Toki sitä voi käyttää siihen. Voihan sillä vaikka kokeilla miltä tuntuu jos toisen pään laittaa nenään ja toisen pistorasiaan...Originally posted by G_Voimaeh eh eh lol...
se ei Todellakaa oo mihekää maapotentiaali tasaamisee...koska ei se vaikuta siihe mitenkään jos ny vähääkään opein mitään koulun penkillä.
ja se heräte kannattaa tehä releen kautta.
eetsuah
E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Niinno sitä en tiedä että onko se hyvä vai huono idea käyttää sitä piuhaa herätteenä,itelläki on erillinen herätepiuha,mut sellasen käsityksen olen saanu et se ois tarkotettu herätteeks... :roll: :roll: :roll:E30 cabriolet -92 M-Tech II
E46 sedan -01
Corolla
Comment
-
ei niitten välillä oo mitää maapotentiaalia vaan ne on maadotettu samaan potentiaaliin et voi eetsuh ei vaikuta mitenkään sit niinq siihe misäpäi autoa sijaitsee.
[edit] siis edellyttäen että kummatki on kunnolla maadoitettu. mankka/vaffari"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
mut kuitenki asiaan että tee vain oma johto sille herätteelle.
Jossai paikois sitä mainostetaa herätteenä mut sä voit käyttää sitä vaikka suojamaana jos sikseen menee, ei sillä kauheesti loppuje lopuks hyötyy oo.
kato vaikka tuolta sivun lopusta siihen kytkentä ni toimaa varman päälle http://www.auto-sound.net/ohjeet_vahvistimet2.htm
"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
no voihan sun vittu, montakohan autoo oot rakentanu ja kuinka perillä oot autosähköstä. Auton kori on toki yhtenäinen mutta siellä on kyllä todella paljon eroa potentiaalissa. G_Voima Jos oot joskus jotain opiskellu ois ehkä aika opiskella uudestaan, sun puheet on täytät paskaa!!...vie vittuun ne homo_voimatE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Kokeileppas joskus saada vanha japsi soimaan ilman häiriöitä. Akku edessä. Mankan maadoitus edessä. Vahvistimet peräkontissa. Vahvistimien maadoitus auton perässä. Maadoituspisteiden ja akun välinen resistanssi on varmasti eri noissa maadoituspisteissä johtuen ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin ruoste, joka luonnollisesti heikentää virran kulkua ja on kovin yleistä vanhemmissa autoissa. Kaikkein varmin olisi vetää samat virrat ja maat kaikille poppikoneistoille. Hienosäätöä, sanoi jänis pakkasella.Originally posted by G_Voimaei niitten välillä oo mitää maapotentiaalia vaan ne on maadotettu samaan potentiaaliin et voi eetsuh ei vaikuta mitenkään sit niinq siihe misäpäi autoa sijaitsee.
[edit] siis edellyttäen että kummatki on kunnolla maadoitettu. mankka/vaffari
Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
taitaa olla alkuperäinen tarkoitus toimia "antennina" eli maadoitetaan vaan Toisesta päästä, jolloin saadaan sähkömagneettinenkenttä joka kerää ja maadottaa säteilevät häiriöt... olipas sekavasti sanottu :juoSeMMosta
Comment
-
kyllä se piuha on alkujaan ihan herätteeksi tarkoitettu, paketeissakin lukee "with remote", on myös sellaisia rca johtojoa missä tämä irtonainen piuha on tarkotettu häiriön poistoon mutta silloin se on toisesta päästä yhdistetty rcaan maahan. muistakaan laittaa sitten rca johdot oikein päin, se nuoli sinne vahvistinta kohden, silloin sen rca johdon häiriön suodatus toimii edes jotenkin. esim -01 316 bemuun saa tosi kivat ulinat aikaiseksi kun laittaa rca johdon "väärinpäin" jolloin se rca johdon häiriönsuodatus toimii anteenina kun se on maadoitettu väärään päähän.
Comment

Comment