Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maa vai herätejohto?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patrick1
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 304
    • Helsinki

joskus oon käyttäny heräte johtona, ja on toiminut niinkun pitää...
    jotkut väittää et ei olis hyvä, mutta liikkeessä neuvottiin käyttämään juuri kyseistä piuhaa joka liitettynä RCA- johtoihin... :?
    - E36 325i Cabriolet
    - Volkswagen Passat, 1,9D Variant

Comment

• G_Voima
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 178
      • Pori

jeps...liikkeessä sanotaan mitä sanotaan.
      Hifi on mulle harrastus ni mä en oikeestaan välitä koko johosta =) mut se tästä...
      "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

Comment

• patrick1
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 304
        • Helsinki

voi myös ajatella että hifi on sinulla harrastuksena, myyjillä se on ammattina...(en puhu nyt esim. autostudiosta) enkä tarkoita että olisit väärässä tai minä/myyjät oikeassa, meinaan vaan että kai niiden jotain pitää kyseisestä alasta tietää jos he kerran ammatikseen niitä laitteita myy... :? mutta tosiaan se siitä :wink:
        - E36 325i Cabriolet
        - Volkswagen Passat, 1,9D Variant

Comment

• G_Voima
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 178
          • Pori

joo...enmä väitäkkään ettei ne tietäs asioista...tarkotan nyt semmosta yleistä kodinkone liikettä mistä myös voi ostaa tommose joho esim. vaiks joku mustapörssi tai jotai....kylne tietää et cd-soitin soittaa cd:itä mut eine kauhee syvällisii niistä tiä.
          Oikeen HiFi-liikkeet on sit täysin asia erikseen missä mäkin asioin ko saa kamaa paremmi hankittuu...eetsuh...

mut se tästä taas =)
          "Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds

Comment

• kamikase-kuzki
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 85
            • Ilomantsi

Miulla ol herätteen virassa sellanen...
            Drive Fast, Race Hard (Die Young)

Comment

• sihisahu
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 94
              • Haapajärvi

heräte piuhahan seon...

Comment

• Johnny
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 420
                • Kouvola

Mulla on vivecon rca-johdot ja niissä on semmonen ohuempi johto mukana. Voiko sitä siis käyttää herätteenä?

Comment

• Pluto
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1860
                  • Raisio

Originally posted by juuze
                  Kokeileppas joskus saada vanha japsi soimaan ilman häiriöitä. Akku edessä. Mankan maadoitus edessä. Vahvistimet peräkontissa. Vahvistimien maadoitus auton perässä. Maadoituspisteiden ja akun välinen resistanssi on varmasti eri noissa maadoituspisteissä johtuen ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin ruoste, joka luonnollisesti heikentää virran kulkua ja on kovin yleistä vanhemmissa autoissa. Kaikkein varmin olisi vetää samat virrat ja maat kaikille poppikoneistoille. Hienosäätöä, sanoi jänis pakkasella.
                  Jos kori olisi keskeltä poikki ja pistät tuollaisen paukkulangan soittimen ja vaffarin väliin niin mitä käy kun vahvistin imee virtaa? Sanon että se sun paukkulankas sulaa. Eli en kyllä käyttäisi sitä minään auton etu- ja takapään rungon yhdistäjänä.
                  BMW F32 435d

Comment

• Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

Originally posted by Johnny
                    Mulla on vivecon rca-johdot ja niissä on semmonen ohuempi johto mukana. Voiko sitä siis käyttää herätteenä?
                    Kyllä voit käyttää. Se on sitten todella ohutta kamaa yleensä ja katkeaa helposti - ole varovainen.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• MadDog
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 46
                      • Vähäkyrö

Kuten huomattua niin mielipiteitä on monia. Omasta mielestäni tuo lanka toimii parhaiten herätteenä, mutta aika ohutta tuo kyseinen piuha on, että kannatta olla varovainen ettei katkea. Jos piuhan maadoittaa niin toisesta päästä vain. Jos tuota piuhaa käyttää "edestä - taakse" yhdistävänä piuhana niin se on yks ja sama onko se siinä vai ei (tosin itse unohtaisin tämän vaihtoehdon). Tietysti jos pilkkua nussittaisiin niin auton runko ja tuo paukkulanka olisi rinnankytkentä jolloin taas resistanssin pitäisi pienentyä, mutta niin ohutta tuo lanka on että taitaapa siinä itsessään olla jo resistanssia tarpeeksi . Jos kuitenkin häiriötä maan kannalta haluat välttää niin eiköhän se maa-piuha kannata vetää suoraan akulta vaffarille. Ja tuohon ruosteeseen liittyvään kommenttiin, sähkö kulkee sieltä mistä se pääsee helpoiten, eli eiköhän se runko yhdistä ihan tarpeeksi (jos nyt runko ei ole aivan kahtia sahattu ) Tämä tietysti oma päätelmäni. Toki saa korjata jos olen puhunut täyttä p**kaa , itsekkin tässä olen oppimassa.
                      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1648

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎