Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 sedaniin hattuhyllylle bassoja..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jambro79
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 14

e46 sedaniin hattuhyllylle bassoja..

Vaihdoin eteen orkkis paikoille jo jonkin Rainbown erkkasarjan, mutta bassojahan ei tietenkään vieläkään kunnolla kuulu. Sitten laitoin hattuhyllylle orkkis paikoille 6,5" midbassot, jolloin bassoja alkoi jo vähän kuulumaankin.

Nyt ajattelin virittää joko 8" midbassot tai 8" kokoäänikaiuttimet hattuhyllylle, jotta saataisiin kunnon bassotoisto. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta virityksestä? Ajattelin ehkä sijoittaa elementit hattuhyllyn pahviosan alle suoraan peltiin kiinni (väliin jokin sovite), jolloin peltiä joutuu suurentamaan, mutta sisältäpäin ei ero siis orkkikseen huomaisi.

Onko ajatuksia kummat elementit olisi paremmat (8" midbassot tai 8" kokoäänikaiuttimet), kun ajatellaan että takana ei juuri koskaan ole matkustajia? Pitäisikö suosiolla laittaa jokin vahvistin noille, vai riittääkö bemarin buisness CD:stä tehoja tarpeeksi liikuttamaan noita?

Järjestelmä on siis bemarin orkkis karvahattumalli, eikä mikään Harman Kardon. Ja tarkoitushan oli, että mitään takakontin täyttävää subbariboxia en ala laittamaan, vaan että saataisiin asiallisesti bassoja, mitä noista 8" elementeistä minun järjen mukaan pitäisi jo tulla.
    • Oct 2008
    • 145

Tommoset vois olla asialliset
    e46 328Ci

Comment

• s1n0z_e46
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 80
      • Porvoo

Itse oon pikkasen tota e46 sedanin hattuhyllyä "hifistäny"
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=146286&page=7

mutta en kyl tiiä kannattaako auton omaan metallirakenteeseen kajota kauheesti:think

mutta jos kiinnostaa leikkii lasikuidun ja pakkelin kanssa ni vois ajatella tehä samanlaisen häkkyrän ku mitä mä tein mutta siihen vaan tällaset carpowerin subit http://www.monacor.de/typo3/index.ph...0&spr=EN&typ=u

ja jos ihan oikeeta bassoa haluat ni ei tosta pelkästä bmw business cd soittimesta oo muuhunku hyttysen pieruun kuulostavalta bassolta
      Last edited by s1n0z_e46; 14-02-2009, 23:06.
      Don't Just Hear The Beat, Feel It!
      sigpic

Comment

• Pitkiss
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 163
        • Vantaa

Originally posted by s1n0z_e46 View Post
        Itse oon pikkasen tota e46 sedanin hattuhyllyä
        mutta en kyl tiiä kannattaako auton omaan metallirakenteeseen kajota kauheesti:think
        Siinä voi tosiaan olla se vaara, että alkaa nitisemään ja elämään se pelti, jos sitä liikaa leikkelee.

Jos ite olisin hattuhyllylle subeja/subia laittamassa niin ekana tuli mieleen Pioneerin 8" TS-SW841D, jolla on syvyyttä 6,25cm. Muistaakseni joku oli tehnyt hattuhyllyn uudestaan vanerista ja siihen laittanut ämyreitä kiinni.. kun vain löytäisin sen jostain :think
        e36 323i M-Sport -96
        sigpic

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎