Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pitkiss
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 163
    • Vantaa

    #16
    Jos haaveilee subista ilman vahvistinta niin voi minun mielestä unohtaa koko homman heti kättelyssä. Nälkä kasvaa syödessä ja kohta ollaan jotain 1kW lankkuja tunkemassa takaluukkuun muutaman painesubin kanssa. Mielessä kävi tuollainen aktiivisubi, joka nyt on aika mitäänsanomaton kapistus(maku asia). Aktiivisubbanen olisi kuitenkin sinänsä kätevä, koska se on varmaan helpoin ja suorin tie subia asentaessa. Virtaahan sekin tarvitsee toimiakseen, eli tässäkään ei säästy täysin johtojen vetämiseltä ja sähköhommista. Liitäntöjä noissa on yleensä Rca- ja kaiutinsisäänmeno.
    Jokanen taplaa tavallaan.
    e36 323i M-Sport -96
    sigpic

    Comment

    • Dae_
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 166
      • Ksnk

      #17
      Originally posted by Pitkiss View Post
      Jos haaveilee subista ilman vahvistinta niin voi minun mielestä unohtaa koko homman heti kättelyssä. Nälkä kasvaa syödessä ja kohta ollaan jotain 1kW lankkuja tunkemassa takaluukkuun muutaman painesubin kanssa. Mielessä kävi tuollainen aktiivisubi, joka nyt on aika mitäänsanomaton kapistus(maku asia). Aktiivisubbanen olisi kuitenkin sinänsä kätevä, koska se on varmaan helpoin ja suorin tie subia asentaessa. Virtaahan sekin tarvitsee toimiakseen, eli tässäkään ei säästy täysin johtojen vetämiseltä ja sähköhommista. Liitäntöjä noissa on yleensä Rca- ja kaiutinsisäänmeno.
      Jokanen taplaa tavallaan.


      toimii. oikeesti !!!
      ei uskois aktiivi subiks..
      http://www.impedanz.org

      http://www.facebook.com/event.php?eid=121475337927990

      Comment

      • Hydetys
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 111
        • Lohja

        #18
        Originally posted by Dae_ View Post
        http://www.powerset.fi/autohifi/focal/bomba20a1.html

        toimii. oikeesti !!!
        ei uskois aktiivi subiks..
        Kaveri kehui samaa pakettia, samoin sanoin

        En tosin itse oo kuullut miten kyseinen yksilö soi, mut näyttää ainaki toimivammalta vehkeeltä ku useimmat lajikumppaninsa.
        330xd -01

        Comment

        • Pitkiss
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 163
          • Vantaa

          #19
          Tuossa voi tosiaan olla enemmän itua, kuin noissa muissa leikkuulautaa muistuttavissa kokoonpanoissa. Tuossa on sentään jo ehkä jonkunlainen kotelokin.. hyvä että kelpaa.
          e36 323i M-Sport -96
          sigpic

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Originally posted by Dae_ View Post
            http://www.powerset.fi/autohifi/focal/bomba20a1.html

            toimii. oikeesti !!!
            ei uskois aktiivi subiks..
            Ihanko ääni kuuluu? Passivisubin tunnistaa siitä, ettei siitä kuulu ääntä. Aktiivisesta kuuluu.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Jambro79
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 14

              #21
              Passiivisubista ääntä lähtee..

              Vähän ehkä aiheen ohi, mutta kyllä passiivisenakin ääntä lähtee subeista ihan riittävästi.

              Olen 4-kanavaiseen kotiteatterivahvistimeen liittänyt 2 peruskajaria ja 2 12" autosubia passiivisuotimen päähän ja mökin terassilla lähtee kyllä riittävät festaria paineet juhannuksena, että kyllä koko kylä kuulee..

              Comment

              • Mikko_Lilli
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 958
                • seinäjoki

                #22
                ei kannata

                ei kannata laittaa subia ilman vaffua ei lähe ääntä ja mankasta voi kaijutinlähdöt palaa (on kokemusta)

                E34 M50 Turbo Drifteri
                MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                Comment

                • jsa014
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1651
                  • Turun Pallivaha

                  #23
                  Hienosti on porukalla käsitteet sekasin

                  Passiivisubi : Subwoofer jossa on passivinen jakosuodin pääteasteen jälkeen. Eli joko 1.asteen suodin eli sarjakela, 2.asteen suodin eli sarjakela ja rinnakkaiskondensaattori jne. Pääteaste vahvistaa koko taajuusalueen, ja sen jälkeinen jakosuodin suodattaa korkeat taajuudet pois. Tällainen subi voidaan kytkeä rinnan pääkaiuttimien kanssa samaan vahvistimeen jos vahvistin vaan kestää. Jakotaajuuksien säädöt, korostukset, korjaukset tehdään passiivikomponenteilla, jolloin säätö tarkoittaa osan vaihtoa.

                  Aktiivisubi : Subwoofer jossa suodatus tehdään ennen pääteastetta mikropiiritekniikalla ja vahvistetaan sitten vain matalat äänet subille. Subille oltava oma pääteaste. Jakotaajuudet, korjaukset ym ovat säädettävissä potentiometrillä helposti. Myös vaste saadaan halutessa korjattua alemmas kuin passiivisena. Myös kokonaisherkkyys on suurempi.

                  Molemmista kuuluu juuri niin hyvä ja kova ääni kuin elementti/kotelo/vahvistin sallii. Ja molemmat tarvitsevat kunnollisen vahvistimen. Autokäytössä jakosuotimellisten päätteiden maksaessa huutonetissä 50€ ei paljon kannata passiivipuolen kanssa puljata, ellei sitten ole joku pure passive kilpailuluokka ym.
                  316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #24
                    Originally posted by jsa014 View Post
                    Passiivisubi : Subwoofer jossa on passivinen jakosuodin pääteasteen jälkeen. Eli joko 1.asteen suodin eli sarjakela, 2.asteen suodin eli sarjakela ja rinnakkaiskondensaattori jne. Pääteaste vahvistaa koko taajuusalueen, ja sen jälkeinen jakosuodin suodattaa korkeat taajuudet pois. Tällainen subi voidaan kytkeä rinnan pääkaiuttimien kanssa samaan vahvistimeen jos vahvistin vaan kestää.
                    Aktiivisubbarihan vasta voidankin kytkeä pääkaiuttimien rinnalle koska niiden ottoimpedanssi on niin suuri ettei se tunnu missään kaiutinliitännöissä.

                    Porukoilla tuntuu olevan joo aktiivit ja passiivit sekaisin. Passiivisubbari = matalia taajuuksille tarkoitettu bassoelementti (+kotelo). Ei tee yksinään mitään. Kytke se mankan kaiutinliitäntöihin niin se yrittää toistaa koko alueen, mutta fyysisten ominaisuuksiensa takia ei pysty. Lisää +-napaan kela niin saadaan bassoja toistava kaiutin. Laadusta en puhu mitään.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎