Aikoinaan molemmat omistaneena sanon suoraan että ero on kuin Yöllä ja Päivällä...
Reference soi paljon pehmeämmin, menee kyllä alas ja soi vähälläkin teholla hyvin ja siististi... Mutta ei sitten kestä ylenmäärin sitä tehoa... Joku 300W RMS on aika passeli jo tuolle...
Perfecti kyllä menee alas, kestää tehoa ja soi ihan hyvin... mutta sointi on paljon "raaempi" kuin Referencella ja vaatii paljon enemmän tehoa soidakseen hyvin... joku 700-1000W RMS oli aika passeli tehoalue ko. elementille...
Kumpikaan elementeistä ei sovi kovin ylös ajettavaksi, mutta jostain 50-60Hz paikkeilta kun jakaa niin toimii kivasti... Ja kokemusten perusteella molemmat elementit toimivat parhaiten suljetussa kotelossa...
Lauri
I've got a need... a need for speed...
e34 5xxi *virn* Barbie-bemu
e34 5xxi (touring)
Volvo 850 T-5 STW "Sporttractor"
Saab 9000 CSE "What can you say?"
Kumpikaan elementeistä ei sovi kovin ylös ajettavaksi, mutta jostain 50-60Hz paikkeilta kun jakaa niin toimii kivasti... Ja kokemusten perusteella molemmat elementit toimivat parhaiten suljetussa kotelossa...
Itselläni OLI E36 sedanissa Kappan subi originaalikotelossaan, ja oli tosiaan aika "raaka" tuo ääni. Pehmeydestä ei tietoakaan. Lisäksi jakotaajuus pitäisi mielestäni olla vieläkin alempana kuin 50-60 Hz. Tällä hetkellä subi on kotiteatterikäytössä Reference-sarjan kaiuttimien jatkeena, ja välissä on Caliberin 50 Hz suodin. Pitäisi mielstäni olla vieläkin matalampi tuo taajuus... Positiivista on tarkka ja erittelevä äänikuva eikä mitään epämääräistä mölinää.
Mulla oli infinity kappa 12" (ei perfect), ja hyvin pelitti.
Reference on halppis ja kappa laadukkaampi.
Kappa perfect on subi joka on erityisesti suunniteltu pieneen koteloon, minusta paras vaihtoehto infinityn tuotteista on juuri kappa ilman perfectiä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Itselläni OLI E36 sedanissa Kappan subi originaalikotelossaan, ja oli tosiaan aika "raaka" tuo ääni. Pehmeydestä ei tietoakaan. Lisäksi jakotaajuus pitäisi mielestäni olla vieläkin alempana kuin 50-60 Hz. Tällä hetkellä subi on kotiteatterikäytössä Reference-sarjan kaiuttimien jatkeena, ja välissä on Caliberin 50 Hz suodin. Pitäisi mielstäni olla vieläkin matalampi tuo taajuus... Positiivista on tarkka ja erittelevä äänikuva eikä mitään epämääräistä mölinää.
Sen enempää kommentoimatta itse elementtiä:
Jos kyseessä oon se caliperin linjatasoinen passiivisuodin, niin ei ihmekään, että saisi olla matalampi. Tuo kun ei kovin laadukas suodin ole. Jyrkempi jako olisi varmaan parempi.
joo itelläkin ollut vanhan mallin reference 10" joka oli pirun hyvin soiva sopivassa kopassa ja ei vaatinut mahottomia tehoja.
sitten on ollut kappa perfect 12.1 joka vaatii melkoisen kopan kun laskin laskurilla niin 65litraa suljettu. ja vaatii järiän kopan kun 22mm lastulevy värisee mukana ja huono ääni. Itsellä oli 35mm liimalevykoivu 65l koppa ja soi pirun hyvin mutta teho ei riittänyt vaikka pukattiin 500 rms että enemmän virtaa niin soi taas paremmin.. mutta itse suosittelen subia jos on viellä rahaa kunnon vahvariin....
Kappa perfect on liian tarkaksi pyrkivä sellanen pokpok passo, saman asian ajaa palkata halpa neekeri hakkaamaan päätänsä johonkin halvempaan kartioon.
Yäk perfectille
Joo, tiedä sitten jos tekee 100 litran suljetun kotelon että jos jopa toimisi subwooferin tavoin, mutta ketä kinnostaa sellaiset kotelot?
Comment