Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vahvari e39:n alkuperäiseen soundi systeemiin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 313
    • Tampere

Vahvari e39:n alkuperäiseen soundi systeemiin?

Onko alkuperäiseen siis integroituun BMW Business soundi systeemiin mahdollista liittää vahvistin. Ei viittis huvikseen lähtee availeen kaikkia auki jos se ei onnistukkaan. Niin ja jos aikoo vaihtaa/ lisätä soittimia niin mitenkä ne sais fiksusti laitettua. Olisko jollain esim. kuvia? Kiitos jo etukäteen ja sorppa jos oli tyhmiä kysymyksiä, olen nimittäin keltanokka.
  • hannuk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2136
    • Capital

Jos sulla ei ole DSP:tä eli ihan vakio järjestelmä, niin sitten onnistuu.

Mikäli sulla ei ole monitoimirattia/ajotietokonetta/webastoa joka on integroitu päätteeseen niin sen voi huoletta vaihtaa toiseen. BMW:ltä saa sopivan adapterin kojelautaan. Jos sulla on monitoimiratti, niin Alpinella on sopiva palikka jolla sen saa toimimaan Alpinen päätteen kanssa.

Vahvistimen voi yksinkertaisesti vaihtaa heittämällä vanha mäkeen takakontista ja uusi tilalle - riippuen luonnollisesti miten haluat äänentoiston toteuttaa.

Robilla on enemmän tietoa tuosta päätteen vaihtamisesta, itse voin taas tarvittaessa kertoa kaikkea kivaa DSP:n maailmasta ja 3.osapuolen laitteiden kiinnittämisestä BMW:n alkuperäisiin vehkeisiin.

Netissä hyvää informaatiota näihin liittyen löytyy osoitteesta www.bmwtips.com
    - BMW x5 f15 m50d "navetta"
    - Porsche Cayenne S
    - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
    - plus pari muuta

Comment

• BCN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 313
      • Tampere

Joo siis mulla on monitoimiratti ja ihan vakio systeemit, ei ajotietokonetta. Eli pitäiskö mun ostaa joku Alpinen soitinkin? Ajattelin pitää vakiot ja lisätä subbarin tällä hätää. Myöhemmin sitten vois vaihdella kaiuttimia. Kiitti edellisestä vastauksesta.

Comment

• hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

Originally posted by BCN
        Joo siis mulla on monitoimiratti ja ihan vakio systeemit, ei ajotietokonetta. Eli pitäiskö mun ostaa joku Alpinen soitinkin? Ajattelin pitää vakiot ja lisätä subbarin tällä hätää. Myöhemmin sitten vois vaihdella kaiuttimia. Kiitti edellisestä vastauksesta.
        Eli jos haluat vaihtaa päätteen esim. mp3-soittimeksi, niin silloin olisi viisasta valita Alpinen (tai ehkä Sonyn - Sonysta ei takeita) soitin, niin silloin saat välipalikalla ne radion rattinappulat toimimaan.

Muuten pitäisi riittää pelkän vahvistimen vaihto sopivaan (siis alkuperäispäätteellä). Sähköthän saa tarvittaessa tosi kätevästi kun akku on jo valmiiksi takakontissa. Käyppä kurkkaamassa miltä siellä näyttää, niin saat hyvän käsityksen asiasta. Vahvistin on ainakin DSP-mallissa takalaatikon vasemmassa reunassa.
        - Porsche Cayenne S
        - plus pari muuta

Comment

• Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

Originally posted by hannuk
          Originally posted by BCN
          Eli jos haluat vaihtaa päätteen esim. mp3-soittimeksi, niin silloin olisi viisasta valita Alpinen (tai ehkä Sonyn - Sonysta ei takeita) soitin, niin silloin saat välipalikalla ne radion rattinappulat toimimaan.

Muuten pitäisi riittää pelkän vahvistimen vaihto sopivaan (siis alkuperäispäätteellä). Sähköthän saa tarvittaessa tosi kätevästi kun akku on jo valmiiksi takakontissa. Käyppä kurkkaamassa miltä siellä näyttää, niin saat hyvän käsityksen asiasta. Vahvistin on ainakin DSP-mallissa takalaatikon vasemmassa reunassa.
          ja ei DSP mallissa kuskin jalkatilassa
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

Comment

• BMP
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 147

Mul on mun autos Alpinen mp3 soitin ja voin sanoo asennuksesta sen verran, et jos ymmärtää niitä kytkentäkaavioita nii asennus ei oo vaikee.

Pahin homma on saada tungettuu ne kaikki johdot sinne sisään ku joutu viel ostaa sen piuha satsin et sain sen ratin toimii. Ainoo mikä tos Alpines on huonoo nii on se saatanan kallis hinta.

Comment

• hannuk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 2136
              • Capital

Originally posted by Robi
              Originally posted by BCN

Kyllä se muuten jossain ei-DSP-mallissa on takalaatikossakin.. Noita virityksiä on tsiljoona riippuen vuosimallista ja mitä radion päällä lukee. 8)
              - Porsche Cayenne S
              - plus pari muuta

Comment

• Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

Originally posted by Robi
                Originally posted by BCN

Kyllä se muuten jossain ei-DSP-mallissa on takalaatikossakin.. Noita virityksiä on tsiljoona riippuen vuosimallista ja mitä radion päällä lukee. 8)
                Joo...no onhan noita soittimiakin tsiljoona erilaista...ja samassa soittimessa on eroja jopa vuosittain...muistaakseni Business CD soittimeenkin oli saatavilla kolme erilaista piuhasarjaa 96-98 välille...siis Cd-boxin kytkemistä varten... ja meikäläisen kotterossa toi orkkisvahvari on todellakin siinä kuskin jalkatilassa kickpanelin yläpuolella, ihan omassa pikku kolossaan :wink:

Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

Comment

• BCN
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 313
                  • Tampere

Oon nyt vaan Suomessa kesälomalla ja auto ei oo mukana, mutta tyttöystävällä on samanlainen ja siitä ei löytyny vahvaria takaluukusta. Elikkä se on sit varmaan siä kuskin jalkatilassa jossain. Voisitteko tarkentaa mikä on DSP. Voiko vakio vahvariin liittää suoraan subbaria vai olisko järkevämpää vaihtaa koko hoito saman tien? Entä subbarin sijoitus. Auto kun on mielestäni kohtuu hyvin äänieristetty niin kuuluuko hyvin jos sijoittaa ihan perinteisesti takaluukkuun?

Comment

• Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

Originally posted by BCN
                    Oon nyt vaan Suomessa kesälomalla ja auto ei oo mukana, mutta tyttöystävällä on samanlainen ja siitä ei löytyny vahvaria takaluukusta. Elikkä se on sit varmaan siä kuskin jalkatilassa jossain. Voisitteko tarkentaa mikä on DSP. Voiko vakio vahvariin liittää suoraan subbaria vai olisko järkevämpää vaihtaa koko hoito saman tien? Entä subbarin sijoitus. Auto kun on mielestäni kohtuu hyvin äänieristetty niin kuuluuko hyvin jos sijoittaa ihan perinteisesti takaluukkuun?
                    DSP = Digital Sound Processor

Ja toiseks...ei siinä autossa välttämättä ole vahvistinta ollenkaan :wink:

Ja subi ei oikeen kuulu kontista, mutta kun puhkoo muutaman ylimääräistä reikää hattuhyllyn alapeltiin niin jo alkaa kuulua :wink:

Vakiovahvarista voi ottaa piuhasarjasta linjatasoiset lähdöt vahvarille...pitää vaan arpoa johdot, tai kysyä multa :wink:

Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰