Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 radio pätkii (navinäytöllinen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 500sarjalainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 136
    • Seinäjoki

    E39 radio pätkii (navinäytöllinen)

    E39 -01 radio on alkanut kuulumaan huonosti.
    Olisko jossain kuvaa kuinka nuo antennit tuola autossa oikein risteilee tai jotain vinkkiä missä vika voisi olla ja kuinka testata?

    Radiomoduli (ilmeisesti) löytyi tuolta peräkontista:


    Sitten onko tämä joku vahvistin tuossa takapalkissa ja antenni lienee tuossa viereisessä ikkunassa?


    Entä mikä mahtaa olla tämä systeemi missä antennikaapeli vaihtuu toiseen keskellä kojelautaa melko ylhäällä:

    Ohuempi kaapeli jatkaa matkaa alaspäin keskikonsolin sisälle?? Ja paksumpi kaapeli löytyy irrallaan (alempi kuva) hansikaslokeron takaa eikä näytä aivan justiin missään olleen kiinnikään joten en usko tuon olevan syynä huonoon kuuluvuuteen.
    Last edited by 500sarjalainen; 10-07-2009, 14:20.
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #2
    Mulla on ollut samaa vikaa, olen kuullut että vahvistin noista hajoaa tai sitten liitin on huonosti kiinni itse radiossa.

    Miten tuon navin saa irti? Mistä kohtaa tuo vahvistin tarkalleen ottaen löytyi ja miten sen saa esiin?
    Freude am Fahren

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Originally posted by rasanttu View Post
      Miten tuon navin saa irti? Mistä kohtaa tuo vahvistin tarkalleen ottaen löytyi ja miten sen saa esiin?
      Siis näytön vai? Kehys irti ympäriltä ja sitten neljä pientä ruuvia irti, se on tuossa
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Turha sitä navin näyttöä on tuon pätkimisen takia ottaa irti, siinä ei ole radiota eikä ääni kierrä sen kautta. Kaikki toiminta on takakontissa. (paitsi jos navi on jälkiasennettu, silloin signaalit kiertää navin näytön takana olevan radion vanhan liittimen kautta, se liitin ei toki silloinkaan ole kiinni näytössä)

        Sitten tuo 500sarjalaisen kysymä "systeemi missä antennikaapeli vaihtuu toiseen keskellä kojelautaa melko ylhäällä" taitaa olla navin antennin kaapeli. Touringissa navin antenni on kojelaudan sisällä, sedanissa hattuhyllyn sisällä.
        E39 528iA

        Comment

        • 500sarjalainen
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 136
          • Seinäjoki

          #5
          Joo näyttöä ei kannata ottaa irti vaikka se helposti lähteekin.
          Itse otin sen ja totesin ettei sinne mitään antennikaapelia tule kun kaikki äly on muualla.

          Niin ja vika ei ole edelleenkään selvinnyt eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9083
            • Oulu

            #6
            Ei tämä nyt ensimmäinen kerta olisi, kun BM54:ssä olisi ongelmaa. Jos mahdollista, yritä saada varmasti toimiva radio-moduli testimielessä paikalleen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              #7
              ethän ole asentanut autoosi led-valoja parkkeihin? Ne aiheuttaa(halpis sellaiset) häiriöitä ja huonoa kuuluvuutta.

              Comment

              • 500sarjalainen
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 136
                • Seinäjoki

                #8
                Ei ole led-valoja.
                En ole varma mutta aivankuin vika olisi kuitenkin alkanut senjälkeen kun asensin vetokoukun johtosarjan ja RCA-kaapelit videomoduulille.
                Mutta ei noilla kummallakaan ainakaan mun mielestä pitäisi olla merkitystä asiaan kun piuhat kulkevat vänkärin puolen sivulistojen alla.

                Comment

                • Ekape
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 205
                  • Luvia

                  #9
                  Mä käytin oman radiomodulin pari vuotta sitten paikallisessa elektroniikkahuollossa. Tinasivat suurennuslasin alla epäilyttävät liitokset uudelleen. Näitä epäilyttäviä oli kuulemma useita. Ongelmat loppuivat siihen paikkaan.

                  Mulla ongelmana oli kyllä totaalinen mykistyminen, ei niinkään huono kuuluvuus.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎