Juups, eli autossa on ns. top-hifit dsp painajaisella. Parempaa tietoa ei alkuperäiskytköksistä ole. Kuinka kettumainen on laittaa kunnon vahvistin ja erillinen subi säilyttäen silti alkuperäisen yläpään??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
740 d -00:n isompi vahvistin alkup. tilalle?
Collapse
X
-
Olisiko helpoin ryöstää takakaiuttimien johdoista sisäänmeno subbarin vahvistimelle. Eli hankit jonkinlaisen linjamuuntimen, hinta mallista riippuen varmaan 15 - 150 euroa. Halpa löytyy ainakin Dragster merkiltä. TÄÄLTÄ voit katsella erilaisia linjamuuntimia ja hintoja.
Katkaiset peräkontin vasemmassa laidassa olevalle vahvistimelle tulevia johtoja ja kierrätät ne linjamuuntimen kautta. Sen avulla saat RCA-lähdöt järjestelmään. Siihen sitten subbarin vahvistin kiinni ja vahvariin subbari.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Jep, tai sitten hommaa vahvarin jossa "high level input" (kaiutintasoinen sisäänmeno) niin ei tarvitse edes linjamuunninta.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostJep, tai sitten hommaa vahvarin jossa "high level input" (kaiutintasoinen sisäänmeno) niin ei tarvitse edes linjamuunninta.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Tai jos elektroniikka on hallussa, niin suoraan soittimen DA-muuntimesta/esivahvistimesta kaivaa esiin linjatasoisen signaalin ja tekee tarvittavat juotokset RCA-kaapeleille.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJuurikin näin. Molemmissa tapauksissa kytkentätapa on kuitenkin sama. Eli signaali "ryöstetään" vahvistimelle menevistä johdoista. Tai huonompi variaatio on ottaa vahvistimelta kaiuttimille lähtevistä johdoista. Huonompi siksi, koska taajuusalue on tällöin mahdollisesti suodatettu ääripäistään epätoivotulla tavalla.
Searchia käyttämällä tästäkin asiasta löytyy paljon juttua, autona tosin E39.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostDSP:n tapauksessa tuo signaalin ottaminen vahvistimelle tulevista johdoista ei oikein toimi, sinne kun tulee radio-osasta aina volume täysillä signaali. Eli signaali on pakko ottaa kaiuttimille tai alkuperäiselle subbarille menevistä johdoista.
Ainakin BM54 radio-modulista saa puukotettua vaimennetun (volume, balance, fader) linjatasoisen signaalin. Tuo tosin vaatii pientä harrastuneisuutta elektroniikassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnko tässä ero hifi vs. top-hifi (DSP)? Vai meneekö hifissäkin vahvistimelle vaimentamaton signaali ja tasonsäätö tehdään vahvistimella?
Ainakin BM54 radio-modulista saa puukotettua vaimennetun (volume, balance, fader) linjatasoisen signaalin. Tuo tosin vaatii pientä harrastuneisuutta elektroniikassa.
Radio tukee kahta toimintatilaa. Jos se löytää I-väylältä DSP-vahvistimen, kytkeytyy radion omat säädöt pois toiminnasta. Linjatasoinen signaali pitäisi silloin ottaakin DSP-vahvistimen sisältä ennen pääteasteita. Mutta "uusissa" (-97 jälkeisissä) vahvistimen versioissa myös jakosuodin on digitaalinen, joten sieltä ei taida löytyä koko kaistaa vaan pelkät suodatetut lähdöt. Eli vaikeaksi menee ja välissä on väkisin nuo A/D ja D/A muunnokset. CD-boksia kuunneltaessa A/D-muunnin tietty puuttuu välistä jos autossa on vanhempi radio. Melko sekavaa...
Comment
-
-
No onpas soppa. Mitenkäs se ero CD-boksin syötön kanssa menikään (radio-modulille vs. suoraan vahvistimelle). Jos CD-boksilta ääni menee radio-modulille, niin sen DSP-vahvarinhan voi heittää kuikkaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNo onpas soppa. Mitenkäs se ero CD-boksin syötön kanssa menikään (radio-modulille vs. suoraan vahvistimelle). Jos CD-boksilta ääni menee radio-modulille, niin sen DSP-vahvarinhan voi heittää kuikkaan.
DSP-vahvistimen voi toki poistaa kokonaan mutta sitten pitää rakentaa kaiuttimetkin uudestaan sillä jakosuotimet puuttuu.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostDSP-vahvistimen voi toki poistaa kokonaan mutta sitten pitää rakentaa kaiuttimetkin uudestaan sillä jakosuotimet puuttuu.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOmassa seiskassa on Top-Hifi systeemi, eli löytyy ne nk. subit hattuhyllyltä ja DSP loosterista, mutta heti auton ostettua, alkoi kuitenkin harmittaa äänenlaatu, vaikka järjestelmän pitäisi olla "TOP" -luokkaa. Korkeat ja keskiäänet kuulosti hyvältä, mutta matalammat äänet ja äänen syvyys hieman harmitti. Hain sitten Powersetista High/low adapterin (jos sitä nyt tuoksi kutsutaan) ja kytkin sen DSP:n johtosarjaan ja näin saatiin aikaiseksi subilähtö. Sitten asensin tallissa pyörineen JBL:n subin ja vahvarin (omassa kotelossaan) takakonttiin ja vedin sähköjohdot akulta. Sitten vain meisseli käteen ja hieman säätöä, että sain oikeanlaisen saundin aikaiseksi ja homma oli valmis. Pienenä miinuksena DSP herjaa vikakoodia, jos katsoo testerillä, mutta se ei vaikuta järjestelmän toimintaan millään lailla.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Comment