Noniin, on otettu edistysaskel tämänkin suhteen, suunnitelmat muuttuivat kuitenkin matkalla huomattavasti. Elementtinä siis edelleen sama wanha Hertz HX300. Koteloksi sitten 44L refleksikotelo viistolla etuseinällä, viritystaajuudeltaan toistaiseksi 35Hz. Kotelon mittoja ja refleksiputken mittoja on laskettu WinISD -softalla kun tuo Autosoundin laskuri oli mielestäni (ja isojen poikien mielestä) hieman huono. Kotelo on muutaman litran optimia pienempi.
Nopean testailun jälkeen (duunimatkalla ajaen) olen suhteellisen tyytyväinen. Toisto ulottuu huomattavan alas, verrattuna tuohon entiseen 25L suljettuun koteloon. AutotestiCD:n mukaan 20Hz kohdalla on arviolta noin 3-6dB vaimentuma, mutta alataajuudet TUNTUVAT, joten korvakin saattaa tehdä tepposet tässä vaiheessa? EDIT: niin, siis pikaiset säädöt ja kuuntelutestit alataajuuksilla tein tietty parkkipaikalla, enkä ajaessa
Parasta tässä on kuitenkin se että takakontti on jälleen oikeassa käyttötarkoituksessaan, eli tavaroiden kuljetukseen kykenevä
Kotelo muuten teetettiin mittojen mukaan Oksasen verstaalla, Helsingin Tapanilassa. Hinta valmiille kotelolle oli 50e. Oheisessa kuvassa vielä mitat:
Saumat tiivistin vielä huolella sisältä päin lähes 2:lla tuubilla Sikaflexiä
Vahvistimena subille on DLS RA40, soitin Blaupunkt Bremen MP74 ja erillissarjana DLS MS5. Kotelon vaihdon myötä joutui tiputtamaan Gainia todella paljon (4 pykälää Blaukkarin mankan tasosäätimellä), eli herkkyyttä subilla on nyt huomattavasti enemmän kuin aiemmin pienessä suljetussa kotelossa.
Nopean testailun jälkeen (duunimatkalla ajaen) olen suhteellisen tyytyväinen. Toisto ulottuu huomattavan alas, verrattuna tuohon entiseen 25L suljettuun koteloon. AutotestiCD:n mukaan 20Hz kohdalla on arviolta noin 3-6dB vaimentuma, mutta alataajuudet TUNTUVAT, joten korvakin saattaa tehdä tepposet tässä vaiheessa? EDIT: niin, siis pikaiset säädöt ja kuuntelutestit alataajuuksilla tein tietty parkkipaikalla, enkä ajaessa

Parasta tässä on kuitenkin se että takakontti on jälleen oikeassa käyttötarkoituksessaan, eli tavaroiden kuljetukseen kykenevä

Kotelo muuten teetettiin mittojen mukaan Oksasen verstaalla, Helsingin Tapanilassa. Hinta valmiille kotelolle oli 50e. Oheisessa kuvassa vielä mitat:
Saumat tiivistin vielä huolella sisältä päin lähes 2:lla tuubilla Sikaflexiä

Vahvistimena subille on DLS RA40, soitin Blaupunkt Bremen MP74 ja erillissarjana DLS MS5. Kotelon vaihdon myötä joutui tiputtamaan Gainia todella paljon (4 pykälää Blaukkarin mankan tasosäätimellä), eli herkkyyttä subilla on nyt huomattavasti enemmän kuin aiemmin pienessä suljetussa kotelossa.
Comment