Jouduin puuhamaan vähän toisenlaista projektia: Navin antennin uudelleensijoitus.
Vaihdatin UV-suojakalvotuulilasin (klimakomfort tuulilasi) ja sen jälkeen navilla kesti paljon pidempään kuin ennen päästä kartalle. Salavalikosta näkyi että entisen 7-8 satelliitin sijaan oltiinkin enää 0-4:aan yhteydessä.
Samalla kun vaihdoin ilmastoinnin puhaltimen "keskeltä" E39:sia, irrotin navin antennin johdon alkuperäisestä antennista ja tein muutaman metrin mittaisen jatkojohdon joka ylettyy kuskin puolen ulkopeiliin asti. Reititin johdon peiliin ja asensin sen sisään naviantennin (jostain X5:sta). Tänä aamuna pääsin "koeajolle" ja petyin kun GPS:aan ei saadakaan yhteyttä ja salavalikko sanoo että "ANT OPEN".
Voiko piuha olla nykyisellään liian pitkä heikolle signaalille vai olenko epäonnistunut BMC-liittimien kasauksessa?
Vaihdatin UV-suojakalvotuulilasin (klimakomfort tuulilasi) ja sen jälkeen navilla kesti paljon pidempään kuin ennen päästä kartalle. Salavalikosta näkyi että entisen 7-8 satelliitin sijaan oltiinkin enää 0-4:aan yhteydessä.
Samalla kun vaihdoin ilmastoinnin puhaltimen "keskeltä" E39:sia, irrotin navin antennin johdon alkuperäisestä antennista ja tein muutaman metrin mittaisen jatkojohdon joka ylettyy kuskin puolen ulkopeiliin asti. Reititin johdon peiliin ja asensin sen sisään naviantennin (jostain X5:sta). Tänä aamuna pääsin "koeajolle" ja petyin kun GPS:aan ei saadakaan yhteyttä ja salavalikko sanoo että "ANT OPEN".
Voiko piuha olla nykyisellään liian pitkä heikolle signaalille vai olenko epäonnistunut BMC-liittimien kasauksessa?
Comment