Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 coupe hifien valinta ja asennus apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Map
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 4
    • Jyväskylä

    e46 coupe hifien valinta ja asennus apua

    Moro!

    Olen ihan ensikertalainen tällaisissa hommissa ja tarvisisinkin apua autoni äänentoiston parantamiseen vakioista kerralla kunnollisiin.
    Tässä vähän alustavaa suunnittelua:

    soittimeksi http://www.jj-tuonti.com/testivoittaja-kenwood-kdcbt6544uy-varastossa-p-1717.html kyseinen soitin ilmeisesti yksi parhaita hinta/laatusuhteelta?

    Etuoviin olen ajatellu vähän http://www.jj-tuonti.com/crunch-blac...sa-p-1046.html

    Sitten hattuhyllylle olen miettinyt http://www.jj-tuonti.com/2kpl-impuls...sa-p-1856.html Tosin olisiko viisaampaa ostaa joko 6½" midsubit tai nuo linkin subbarit erikseen ja sitten eri vahvistin sillä käsittääkseni tuohon ei saa noita etukajareita yhdistettyä vai olenko täysin väärässä? Olen siis ihan vasta-alkaja näissä asioissa niin varsinkin vahvistimen kanssa tarvitsisin kiperästi apua ja sitten mitä kaikkia johtoja/muita palasia joutuu hommailemaan?

    Musiikkina kuuntelen ihan raskaasta hevistä popitukseen, jos osaatte antaa hyviä neuvoja olisin enemmän kuin kiitollinen! Peräkonttia en ala subbareilla täyttämään ja mitä olen täältä lueskellut niin ei siinä järkeä olekkaan, koska suksiluukkua ei löydy.

    ps. Sanokaa vain mielipiteenne jos olen ihan hakoteillä ja ehdottakaa parempia kokonaisuuksia joilla saisi vähän uutta potkua mielellään sopuhintaan.
    e46 323ci -00
  • Map
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 4
    • Jyväskylä

    #2
    Olen tässä nyt rankasti pohtinut itseni kanssa ja tullut lopputulokseen että ehkäpä tämä kokoonpano pystyisi tyydyttämään vaatimuskeni:






    Näillä näkymin subbaria tai vahvistinta ei olisi tulossa settiin, tuossa soittimessahan on itsessään 4x50W vahvistin ja kun ei ole aikomus tärykalvoja särkeä niin se voisi olla ihan riittävä minulle. Kertokaa kuitenkin toki mielipiteenne ja ehdotuksenne vieläkin!
    e46 323ci -00

    Comment

    • Haggis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1570
      • Wackyland

      #3
      Originally posted by Map View Post
      tuossa soittimessahan on itsessään 4x50W vahvistin ja kun ei ole aikomus tärykalvoja särkeä niin se voisi olla ihan riittävä minulle. Kertokaa kuitenkin toki mielipiteenne ja ehdotuksenne vieläkin!
      Noissa soittimien wateissa on yleensä noin puolet mainos watteja,elikkä tuossakin on oikeesti n.4x25W.

      Itse tilaisin powersetiltä samaan hintaa saman soittimen ja sitten unohtaisin takakajarit ja samasta kaupasta eteen Focal K2 Power 165 KR ... 6.5" ... 2-tie ... 80W/rms ... upotussyvyys 71mm ...199 €.
      ja vahvistimeksi Focal Solid 1...199€
      Käyttis:Kia Optima TF

      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

      Comment

      • Map
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 4
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Haggis View Post
        Noissa soittimien wateissa on yleensä noin puolet mainos watteja,elikkä tuossakin on oikeesti n.4x25W.

        Itse tilaisin powersetiltä samaan hintaa saman soittimen ja sitten unohtaisin takakajarit ja samasta kaupasta eteen Focal K2 Power 165 KR ... 6.5" ... 2-tie ... 80W/rms ... upotussyvyys 71mm ...199 €.
        ja vahvistimeksi Focal Solid 1...199€
        Olen kyllä katellutkin noita focalin kajareita. Haluisin kuitenkin taaksekkin jotain sillä sieltä auton ostohetkellä löytyi pelkät johdot.

        Eli kannattaisiko ennemmin hommata Focal K2 Power 156 KR seuraksi tuo Focalin Solid 2 vahvistin..119€ ja ostaa lisäksi vielä jotku takakajarit?

        Vai onko pelkästään noissa Focalin kaiuttimissa sen verran laatua että ne ainoana riittäisivät?

        ps. Kiitos vinkistä Haggis
        e46 323ci -00

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1570
          • Wackyland

          #5
          Originally posted by Map View Post
          Eli kannattaisiko ennemmin hommata Focal K2 Power 156 KR seuraksi tuo Focalin Solid 2 vahvistin..119€ ja ostaa lisäksi vielä jotku takakajarit?

          Vai onko pelkästään noissa Focalin kaiuttimissa sen verran laatua että ne ainoana riittäisivät?
          Tulikin vahinko,eli tarkoitinkin tota Solid 2 vahvistinta.

          K2 Power on Focalin kajareiden toiseksi laadukkain mallisto. Riittää erittäin hyvin vaan sarja eteen. Tarvitsee kyllä vahvistimen että saat parhaan laadun ulos kyseisistä kajareista.

          Toinen vaihto ehto olis jos haluat välttämättä takakajarit olis toi Focalin halpasarjasta Focal Access 165 A1 ... 6.5",nyt erikoistarjouksessa näemmä 99€ sarja. Tosin jos ei ole rahasta kiinni niin takakin toi laadukkaampi sarja.
          Kannattaa myös huomioida kaijuttimien upotus syvyys,sekä vahvistimen kanssa tarvittavat johdot.
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • Map
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 4
            • Jyväskylä

            #6
            Kiitos neuvosta! Tuli ostettua ensi alkuun pelkästään tuo Focalin erillissarja ja vanhat etukaiuttimet siirretty hattuhyllylle. Joulun jälkeisillä alennusmyynneillä on hyvä hetki sitten katella mm. vahvistinta.
            e46 323ci -00

            Comment

            • Jka
              BTCF Member
              • Sep 2009
              • 215
              • jyväskylä

              #7
              Nostetaan .

              Eli mulla on toi kaasu cupee. Ja nyt kun korttikin lähti kuivumaan jää aikaa rakentaa poppeja uusiks.

              Eli mulla oli ennestään kontissa yksi tällainen http://www.scstyling.fi/verkkokauppa...ofer-p-61.html ja siinä mdf levystä tehty 30L suljettu kotelo.

              Mut se saa kaveriks toisen samanlaisen kun halvalla saan ja 2 kappaletta 1.3 faradin Audisonin konkkia entisen yhden sijaan. Alkaa takakontti käydä ahtaaks kun on vielä 4 kaasupulloakin siellä

              Miten tuo kannattaisi toteuttaa että sais varapyöräkotelon ja kaiken tilan takakontista käyttöön, lasikuidusta tuo pyöräkotelo-osa? Myös tarttis saada pari vahvistinta tuonne ja toinen niistä on aikamoinen möhkäle :think Refleksikotelo olis paras kun sais sinne 80L tietämille sen..

              Ideoita vastaanotetaan. Suksiluukun pellin aukaisemalla sais varmaan paineet matkustamon puolelle parhaiten, ei viittis hienoon autoon alkaa hattuhyllyä tai muitakaan "peruuttamattomia" muutoksia tekemään.
              Last edited by Jka; 06-03-2010, 14:25.
              E70 X5 4.8i
              ex: E46 325Ci

              Comment

              • Jka
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 215
                • jyväskylä

                #8
                Laittakaahan järkevää ehdotusta miten kotelo on fiksua rakentaa tuohon konttiin,. Lasikuidusta tuo pyöräkotelo osa ja sit siihen yhdiostää mdf levystä yläosan. Pullojen eteen rosteripellistä. Alumiinista levyn eteen, johon vahvistimet kiinni.

                Jotain nättiä asennusta tarttis tehdä ja kuituhommat onnistunee kyllä.
                E70 X5 4.8i
                ex: E46 325Ci

                Comment

                • JerZe
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 37
                  • Ii

                  #9
                  Originally posted by Map View Post
                  Kiitos neuvosta! Tuli ostettua ensi alkuun pelkästään tuo Focalin erillissarja ja vanhat etukaiuttimet siirretty hattuhyllylle. Joulun jälkeisillä alennusmyynneillä on hyvä hetki sitten katella mm. vahvistinta.
                  Oliko Focalin K2 sarja ja mahtuko hyvin eteen?
                  EX: BMW 328i Coupe -99

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    #10
                    Originally posted by JerZe View Post
                    Oliko Focalin K2 sarja ja mahtuko hyvin eteen?
                    Kyllä mahtuu justiinsa
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • TH88
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 127
                      • Isojoki

                      #11
                      Varapyötä koteloon vaan subiloota, en tiiä e46 varapyöräkotelosta mutta e60 se on noin 70 litraa joten ei tarvi tehdä päälle lisää koteloa...

                      Itsellä tähän mennessä jokaisessa autossa ollut subi loota juurikin varapyörän tilalla siihen subin/subien viereen vahvarit ja päälle jonkinlaanen levy mahdollisilla pleksi ikkunoilla, jotakin tukevaa ritilää subien kohdalle levyyn ja verhoulu päälle. Ja näin on melkein kokonaan käytössä alkup. tavara tila korkeutta syö asennuksista riippuen 5-10 cm.
                      Tossa viä suuntaa-antava kuva mitä meinaan http://kalliojarvi.net/ibiza/2009/09-01.jpg tohon viä tulee ylimääräinen levy suojaamaan laitteistoa. ps. kuvan auto ei ole minun

                      Itse jättäisin kokonaan pois konkat ja satsaisin rahat hyvään akkuun paksuihin virtajohtoihin ja hyviin liitoksiin...
                      E60 530 xda -08
                      E46 330 ci -02

                      EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                      Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                      Comment

                      • katajama
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 105
                        • Tampere

                        #12
                        Ootteko kehitelleet mitään muita konsteja saada painetta takalootasta ulos kuin suksi reikä?
                        Tuntuu olevan kiven alla noi reikäsarjat... olisko muita ehdotuksia? Saisiko esim. hattuhyllyyn jotain nättejä reikiä ja niihin ritilät tms?

                        Comment

                        • Jygga
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 197
                          • Oulu / Kainuu

                          #13
                          Originally posted by katajama View Post
                          Ootteko kehitelleet mitään muita konsteja saada painetta takalootasta ulos kuin suksi reikä?
                          Tuntuu olevan kiven alla noi reikäsarjat... olisko muita ehdotuksia? Saisiko esim. hattuhyllyyn jotain nättejä reikiä ja niihin ritilät tms?
                          Itse otin kajarit kokonaan pois hattuhyllyltä ja niiden alta ne vaimennuskupit kans -> reikä suoraan konttiin. Ja sitten vaan se alkuperäinen suojaverkko takas paikalleen. Jos ei välttämättä jostain syystä halua säilyttää noita takakajareita niin sitä kautta ainakin saa painetta tulemaan myös hyttiin...

                          Tosin en tiedä onko tuo sitten samalla tavalle esim. coupe-malleissa.. :think

                          Comment

                          • katajama
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 105
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Jygga View Post
                            Itse otin kajarit kokonaan pois hattuhyllyltä ja niiden alta ne vaimennuskupit kans -> reikä suoraan konttiin. Ja sitten vaan se alkuperäinen suojaverkko takas paikalleen. Jos ei välttämättä jostain syystä halua säilyttää noita takakajareita niin sitä kautta ainakin saa painetta tulemaan myös hyttiin...

                            Tosin en tiedä onko tuo sitten samalla tavalle esim. coupe-malleissa.. :think
                            Kyllä se noin onnistuis Coupessakin, mutta kun on ne kajarit siinä ihan käytössä niin ei onnistu noin :(

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎