E46 Kojelauta/läpiviennit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blue Arrow
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 60
    • ESPOO

    E46 Kojelauta/läpiviennit

    Täytys tossa asennella subi ja vaffari peräkonttiin ja yllätys sinne ois saatava aina ne riesaa aiheuttavat piuhat.
    Akulta Plussa. Mankalta linja + herätevirta, peräkontista maadotus piste.
    Näistä eniten varmaan aiheuttaa päänvaivaa ja tuskaa tuo linjapiuhan saaminen ilman verille revittyjä ranteita mankalta alas. Onko kokemuksia / hyviä vinkkejä tai ohjeita??? Kummalle puolelle ja mitä kautta?? 8)
    316 E46 2004
  • JayJay-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 625
    • jkl

    #2
    Apukuskin puolelta vietiin takakonttiin piuhat, tungettiin vaan kynnyslistojen alle. Takapenkin vasemman nurkan lähettyvillä on "semmonen" kuminen läpivienti reikä jonka läpi piuhat vedettiin takakonttiin. Kannattaa varmaan ottaa toi hansikaslokero irti niin saa siistimmin ne piuhat piiloo.
    Autoton..
    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

    Comment

    • huppe
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 371
      • Suomi

      #3
      Apukuskin puolella on käsittääkseni auton virtapiuhat. Ehdottomasti toiselta puolelta linjat konttiin. Blue Arrow, kai olet huomannut että akku on kontissasi!
      ex E61 530da 2004

      Comment

      • JayJay-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 625
        • jkl

        #4
        Originally posted by huppe
        Apukuskin puolella on käsittääkseni auton virtapiuhat. Ehdottomasti toiselta puolelta linjat konttiin. Blue Arrow, kai olet huomannut että akku on kontissasi!
        ei mulla ainakaan mitään sirinöitä sun muuta ihmeellistä kyllä kuulu vaikka meneekin apparin puolelta et onkohan sillä nyt mitään merkitystä?
        Autoton..
        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

        Comment

        • Blue Arrow
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 60
          • ESPOO

          #5
          Originally posted by huppe
          Apukuskin puolella on käsittääkseni auton virtapiuhat. Ehdottomasti toiselta puolelta linjat konttiin. Blue Arrow, kai olet huomannut että akku on kontissasi!
          Sitä mä ihmettelinkin että missä vit... se akku oikeen on :(b)
          316 E46 2004

          Comment

          • nilikki
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 262
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Blue Arrow
            Originally posted by huppe
            Apukuskin puolella on käsittääkseni auton virtapiuhat. Ehdottomasti toiselta puolelta linjat konttiin. Blue Arrow, kai olet huomannut että akku on kontissasi!
            Sitä mä ihmettelinkin että missä vit... se akku oikeen on :(b)
            No mulla akku on kontissa ulkoapäin katottuna oikeessa reunassa. Semmosen muovisen lokeron alla. Tosin mulla toi bemmu on vm.2000 eli ei välttämättä ihan samalla lailla sulla oo. Niin ja virtapiuha menee vänkärin puolelta, eli heräte sun muut kannattaa vetää kuskin puolelta...tai ainaki niin ite tein.
            Älä takerru olennaiseen.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17872
              • PKS

              #7
              Originally posted by nilikki
              Niin ja virtapiuha menee vänkärin puolelta, eli heräte sun muut kannattaa vetää kuskin puolelta...tai ainaki niin ite tein.
              Kannattaa joo todella.

              SAATTAAhan olla, että häiriöitä ei kuulu, vaikka olisi vedetty samalta puolelta kuin päävirtakaapeli, mutta jos haluat pelata varman päälle ja toisaalta et halua ostaa niitä kaikkein kalleimpia (moninkertaisesti suojattuja) äänikaapeleita niin vedä vastakkaiselta puolelta.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • huppe
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 371
                • Suomi

                #8
                Ja vahvistin ehdottomasti tuohon autoon täysin eristettynä auton rungosta, muuten tulee takuuvarmasti häiriöitä.
                ex E61 530da 2004

                Comment

                • Antza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2143
                  • Espoo

                  #9
                  Itse viattomana aloittelijana laitoin RCA:t, oikean puolen kaiutinkaapelin ja herätteen oikealta puolelta eli siinä ne päävirtakaapelin vieressä kiltisti menevät -> häiriöt taattuja 8) vaikkei kovin suuria. Sen verran iso projekti laittaa huolella (eli lähinnä purkaa), että piuhojen uudelleenlaitto jäänyt vielä tekemättä.

                  Hanskalokero kannattaa purkaa, samoin kun muutkin tarvittavat sisustan osat. Tulee ainakin siisti asennus. kannattaa olla varovainen, muoviosat hajoaa helpolla.. Ja esim hanskalokeron takaa (samoin kun ohjauspyörän alta) löytyy hyvää tilaa esim jakareille jos et aktiivista tsydeemiä rakenna.

                  Voit maadoittaa akkuun tai akun maadoituspisteeseen.
                  Current rides:
                  F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                  Previous rides:
                  E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                  Comment

                  Working...
                  X