on ongelma johon tarttis kokenutta apua! kokeilin tossa pari päivää sitten verhoilla ovipahviin laittamaani kaijutin koteloa. eihän siitä mitään tullut, osaako joku antaa vinkkejä miten verhoilu kannattaa suoriottaa? niinku millä liimalla kannattaa kiinnittää? ja miten toimia kun verhoiltava osa on pyöreä? projekti on muuten valmis mutta loppu silaus tarvittaisiin...verhoilu :(
Announcement
Collapse
No announcement yet.
verhoilu...
Collapse
X
-
Ensimmäisenä pitäisi kysäistä millä olet verhoilemassa ovea, sekin kun vaikuttaa liimaus tapaan...
Millään eri-keeperillä kaarevia kohtia on turha lähteä liimailemaan, koska tällöin saa olla pitämässä kangasta paikallaan niin kauan kunnes liima on kuivunut täysin.
Itse olen verhoillut lähinnä hifi-liikkeistä saatavalla kaiutin huovalla peräkonttia / koteloita / paneeleita ja liimana aina käyttänyt ruiskutettavaa liimaa, jota myös saa hifi-liikkeistä. Sitä ruiskutetaan molempiin kappaleisiin ja annetaan hetki kuivua ja sitten kappaleet yhteen. Liima "jämähtää" kerrasta kiinni, mutta antaa kuitenkin hieman muotoilla / korjailla virheitä. Valitettavast en muista liiman merkkiä, mutta eiköhän noita ole vaikka minkä merkkisiä riippuen liikkeestä mistä ostaa.
Pyöreät ja kaarevat osat olen itse tehnyt siten, että aluksi liimannut normaalisti ne osat joihin kangas hyvin asettuu ja sitten venyttänyt kangasta tarpeeksi ja kääntänyt vähän ylimääräistä liimattavan kappaleen toisellekkin puolelle. Aika hyvin nuo kaiutin huovat nykyään venyvät ja muokkautuvat sopiviksi paikoilleen.540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
-
-
Ja liiman suhteen samaan lopputulokseen ja vastaavilla työvaiheilla pääset hyvällä kontaktiliimallaJa ainakin halvemmalla, toisaalta et niin helposti.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
nii ja vielä onko tuo www.audiohellman.fi saatava "Venyvä kaiutinkangas"
juuri nimenomaan tälläisiin kaijutin koteloiden verhoukseen? Siis tyhmä kysymys mutta kysympä nyt kumminkin..nii ja että kumpi olisi mielestänne parempi/helpompi kangas vai tekonahka?
Comment
-
-
Oma mielipiteeni on, että keinonahka on paljon tyylikkäämpää. Mutta riippuu tietenkin käyttökohteesta...
Itse verhoilin keinonahalla oven asennuspaikat seuraavasti:
1. Kontaktiliimaa verhoiltavaan pintaan (mulla mdf-levy)
2. Anna kuivua muutama minuutti
3. kangas päälle ja asettelua ja venytystä oikeaan muotoon / kohtaan.
4. Pingottaa vielä viimeisetkin millit ja takaa niiteillä kiinni (pysyy varmasti).
EDIT: Pistän pari kuvaa operaatiosta, kunhan palvelin heräilee eloon... :|S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
joo kiitti neuvosta! spray liima on hankittu nyt...ja niitit kuullostaa hyvältä.
mut vielä se kun mulla oli suuria ongelmia venyttää tekonahka oikeeseen asentoon kun tää verhoiltava osa on pyörähtävä ni se oli vaikee saada joka puolelta tasaiseksi...auttaisko jos tekis just jotain saumoja?[/img]
Comment
-
-
Taitaa olla toi Audiohellman:n venyvä kaiutin kangas tarkotetty just siihen kaiuttimien eteen suojaksi. Eli läpäisee ääntä hyvin. Ja siellä näkyy olevan tota DLS:n spray liimaa, jolla ittekkin olen liimaillut hyvin tuloksin. Purkin ulkonäöstä sen muistin.540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
Comment
-
-
Originally posted by hate79Taitaa olla toi Audiohellman:n venyvä kaiutin kangas tarkotetty just siihen kaiuttimien eteen suojaksi. Eli läpäisee ääntä hyvin. Ja siellä näkyy olevan tota DLS:n spray liimaa, jolla ittekkin olen liimaillut hyvin tuloksin. Purkin ulkonäöstä sen muistin.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Comment