Announcement

Collapse
No announcement yet.

Niskatukiin kiinnitettävät DVD-soittimet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Midleton
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 63
    • West Coast Finland

Telkkari?

Sen verran vielä kysyisin, josko sulla Mikz on tuo vanhempi malli, SDV 1102?
    Uudemmassa mallissa mainitaan, että siihen saa telkkarimoden jollain tavalla, muttei se oikein selviä mulle, että kui?

Parista paikasta on vanhempi telkkarillinen jo poistunut myynistä, ja nyt olen päähäni saanut, että sellanen tarttis olla. Ei muuten malta ton hintasta ostaa ellei töllö ole mukana. Kun on mm.kista ja TV kakkonen näyttää uusinta kulttisarjaa, Mummo!! Toki, vaikka siitä nyt hiukan saakin ekstraa maksaa..

Laitoin kysymyksen valmistajalle tosta uuden mallin TV-mahdollisuudesta.

Kiitos.

Comment

• Mikz
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 22
      • Rovaniemi

On siinä vanhassakin "telkkari mode" eli mode napin alta saa valita joko DVD, TV, AUX ja sitten vielä joku neljäskin taisi olla mutta en muista mikä se on...

EDIT: joo on toi vanhempi se minun versio nyt kuin luin aikaisemmankin postin kunnolla eli siinä on ihan suoraan tosiaan telkkari ominaisuus ilman mitään palikoita.

EDIT2: se neljäs oli tosiaan analoginen tv kun kävin tuota sinun linkki klikkaamassa niin hokasin...

EDIT3: kyllä tuota vanhaakin vielä löytyy: esim http://www.gsm-store.com/product_details.php?p=612534
      Last edited by Mikz; 21-06-2010, 14:40.

Comment

• Midleton
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 63
        • West Coast Finland

Vanhan mallin laitoin tilaukseen Nextbase-shop.com sivuilta. Kuulemma uuteen malliin ei saa TVmodea, ei edes sivuilla manittuun pieneen 7"-malliin.

Oli oikein ripeää ja ystävällistä asiakaspalvelu. No, ainakin tilattaessa. Sittenhän se vasta oikeesti punnitaan, jos tulee ongelmia ja niitä aletaan setviä..

Viikon perästä kuuluis olla kotiovella kuulemma.

GSM-storen mallihan on sama. Heidän kautta ei saanut akkua tilattua, ja olis nyt kiva laiturin nokassa katella mömmöm futista edes sen pari tuntia.

Comment

• Midleton
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 63
          • West Coast Finland

Final Conclusion

No niin. Laitetaan tälle Nextbase-setille päätös kun siitä tuli aktiivisesti jauhettua.

Vehje tuli laitteen omasta nettishopista kotiin kuljetettuna, hyvin pakattuna, viikossa. Akku perhana oli vaan heti rikki.. No, reklamaatiota perään, ja kun sain saman customservice ladyn (niin oletan, Tankred?) linjan päähän, niin alkoi palvelu taas pelata. Laittoi uuden akun postiin heti, ja vanhankin saa pitää. Muistona, katsos.

Itsessään laite pelaa hienosti. Erittäin hyvä kuvanlaatu ja äänikin kohtalainen. Langattomat kuulokkeet vielä, niin säilyy rauha. Siitä, että pitääkö lapsella olla ruutu autossa, voin kyllä keskustella lisääkin jos joku tahtoo. Mää ny sellasen halusin ostaa kun siellä Lapissa tarvitsee sillon tällöin käydä.

Ja koska siinä on se DVT-TV mukana, jotta sai seurata mökillä hiukan MM-kisoja. Mukana on ulkoantenni kohtalaisen pitkällä johdolla, jotta sen saa korkealle. Kyllä laite signaalin löytää, muttei se ihan kaikkialla pelannut. Toki en nyt sen kanssa jaksanut hieroa ja puihin kiivetä.

DVD toistaa ison määrän eri formaatteja, joten se on suuri etu.

Halpahan toi ei ollut, mutta kun sentään on kymppi-tuumainen, niin eipä tarvii tihrustella. Voin suositella.

FIN

Comment

• O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

Laitetaas oma kokemus tähän jatkoksi.

Mulla on ollut käytetyt 7" Alpinen näytöt odottamassa asennusta 2,5v vuotta, mutta en ole saanut aikaiseksi taloprojektin takia niitä asennella. Lisäksi pitäisi ostaa erillinen 1DIN -kokoinen DVD-soitin ja löytää sille paikka, koska alkuperäistä 16:9 navia en E39:stä halua vaihtaa. Lisäksi äänen saa auton kaiuttimista vain monona tai kuulokkeista (näytöissä ei kaiuttimia) jne. pikkuhommia.

Päätin sitten mennä helpoimman kautta ja ratkaista ongelman ostamalla Nextbasen Click 9 Lite Duon (http://www.next-base.com/click-and-g...ck-9-lite.html), koska niillä on ainoat siistin näköiset kiinnikkeet (http://www.next-base.com/click-and-g...ion-mount.html), jotka ruuvataan kiinni niskatukien rautoihin. Tähän asti "irtonäyttöjen" ostohalukkuutta rajasi susirumat (ja ehkä kolaritilanteessa irti pääsevät) tarranauhat tms. kiinnitykset, joilla näytöt kiinnitetään itse niskatukiosaan sekä ainainen johtojumppa. Nuo Nextbasen 9" näytöt oli käytännössä niitä harvoja, joissa oli kunnollinen 800x480-resoluutio (monissa muissa näytöissä vain 480x234) sekä tuollainen siisti kiinnitystapa, joten siksi päädyin niihin. Tuossa Duossa on toisessa näytössä myös DVD-soitin ja toinen on pelkkä näyttöyksikkö.

Noista lisävarustekiinnityksistä johdot sai nätisti telineistä kulkemaan selkänojan sivumuovien alla takapenkille selkänojien takamuoveja irrottamatta (puolivälissä johtoa välikappale, josta lähtee tupakansytytinvirtajohto) ja Nextbasen click-kiinnitys tarjosi mahdollisuuden itse näyttöjen helppoon kiinnitykseen ja irrotukseen vain sivulta liu'uttamalla. Lisäksi tuossa systeemissä tuon kontaktipinnat/kiinnitysurakappaleen saa painettua sisään, kun näytöt eivät ole käytössä, joten ihan riittävän siistiksi menee. Itse näyttöpaketin mukana oli laukku kaikille tarvikkeille ja siellä vielä oli erikseen tuollaiset tarranauhalliset kiinniketelineet. Myös laitteiden sammutus ajon aikana leffan loputtua onnistuu helposti nykäisemällä virtapiuha irti. Laite myös osaa jatkaa elokuvaa siitä mihin jäätiin, kun virta katkaistaan tuollain irrottamalla (itse laitteen virtanappi on samalla stop-nappula, joten sitä kautta käyttämällä leffa pitää aloittaa muuten aina alusta).

Eli tähän asti teoriassa kaikki oli täydellistä...

Heti ensikäynnistyksellä huomasin "kakkosnäytössä" varjoisan kuvan, ihan kuin vanhoina hyvinä VHS / analogisen TV:n aikoina. Ilmeisesti kuvasignaali siirtyy analogisena näyttöjen välillä ja kun on pitkät ohuet piuhat, niin siitä syntyy häiriötä (ja piuhoja ei voi vaihtaa, koska tuossa on ihan omanlainen liitin). Tosin netistä en löytänyt huonosta kakkosnäytön kuvasta mitään kommentteja, joten saattoi olla maanantaikappale. Kelpasi kumminkin lapsille "testimatkan" eli yhden elokuvan ajan. Mulle ei kelvannut, joten tilasin heti verkkokaupasta palautuskupongit laitteen vaihtoa varten. Sitten kun hiihtolomareissulla piti oikeasti saada katseltavaa, niin kakkosnäyttö olikin vain sinisenä, eli ei lainkaan kuvasignaalia. Kokeilin toisellakin välijohdolla tuloksetta, joten vika oli jommassa kummassa näytössä. Onneksi turvaistuimet mahtuivat vierekkäin, niin keskipaikalta näki riittävästi toisen näytön kuvaa.

Päänäytössä, jossa DVD-soitin on, sen sijaan kuva oli koko ajan hyvä ja sitä pystyi käyttämään myös erillisenä (aluevapaana) DVD-soittimena paketissa tulevan muuntajan kanssa. Kakkosnäyttöä pystyi käyttämään vain autossa, koska niskatukitelineiden johdossa on vain tupakansytytinpistoke. DVD-soitinosan ongelmana oli huono levyjen lukeminen. Muutamaa täysin puhdasta alkuperäistä levyä joutui käyttämään soittimessa useamman kerran, ennen kuin se tunnisti levyn.

Ensin meinasin vaihtaa tuon kakkosnäytön huonon kuvanlaadun takia uuteen, mutta lopulta kokonaislaatuvaikutelma jäi sen verran heikoksi, että paketti palautui verkkokauppaan normaalin 14vrk palautusoikeden perusteella ja alan nyt suunnitella noiden Alpinen näyttöjen asennusta.

Eli ominaisuuksiltaan hyvä laite, jos vain laatu olisi ollut parempi. Ehkä tuo oli maanantaikappale, ehkä ei, mutta itse en uskalla enää riskiä tuon kanssa ottaa. Ainakaan tuohon hintaan, kun pitäisi vielä olla muutenkin Nextbasen paras malli. Itse ainakin oletin, että ns. hiukan tunnetumpana merkkinä olisi ollut parempi laite.
            Last edited by O.K.; 04-03-2014, 11:35.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎