jep,minkä kokoiset on e60 vakio subbarit?onko missään kuvaa?pystyykö vaihtamaan parempiin,onko kotelossa tilaa?onko vahvistin missä suuntaa vaiko ollenkaan?(kaikista laiskin malli kyseessä)kiitos
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 subbarit
Collapse
X
-
Originally posted by jukkapoika77 View Postjep,minkä kokoiset on e60 vakio subbarit?onko missään kuvaa?pystyykö vaihtamaan parempiin,onko kotelossa tilaa?onko vahvistin missä suuntaa vaiko ollenkaan?(kaikista laiskin malli kyseessä)kiitos
Koetappa vielä hakua niin saat tarkat tyyppitiedot. Voi olla kuviakin. e60board piti myös sisällään hyvän DIY-jutun aiheesta ainakin ennenmuinoin.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
-
-
Originally posted by miczu View Posthttp://www.audio-system.de/audio/special.html
Siinä koko etupään-sarja,mutta saa myös erikseen pelkkiä bassoja.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Hyödynnän tästä vanhan threadin.
Viikkoja tuli funtsittua, mitkä subbarit laittaisin L7-päivityksen yhteydessä karvalakkisubbareiden tilalle. Tätä ennen tuli siis päivitettyä karvalakkistereosysteemi L7:aan, ja kajareiksi valitsin BSW Stage 1:sen.
Asennusten valmistuttua karvalakkisubbareista muodostui aivan odotetusti selvä laadullinen pullonkaula.
Vaihtoehdoiksi muodostui:
- Käytetyt L7-subbarit (n.300 euroa)
- Käytetyt Individual subbarit (n.400-500 euroa) vaikea löytää...
- Earthquake SWS-8
- Ampire Neo8
- Eton B150USB (Testiraportti)
- MB Quart QMW200
Näistä päädyin lopulta muutaman positiivisen nettikommentin siivittämänä viimeisimpään, eli MB Quartin 8" elementteihin, jotka putoavat alkuperäisiin muovikoteloihin suoraan paikalleen. Ilman dremelin kanssa säätämistä. Jopa liitinosakin on muotoiltu siten, että muoto on täydellinen 1:1 alkuperäisen elementin kanssa. Tilasin nämä saksasta Mediadox-nimisestä firmasta, ja kustansivat 214€/pari. Olettaisin että nuo saksalaiset ETON:it olisivat saattaneet olla laadullisesti paras vaihtoehto. Hinta vain oli n. kaksinkertainen, joten en uskonut niiden olevan kuitenkaan kaksi kertaa paremmat. Kyse on kuitenkin vain bassoelementeistä, ei mistään avaruusteknologiasta. Paketista purettauani hämmästelin elementin keveyttä, joka johtunee magneetin olemattomasta pienuudesta. Sinne koteloon kun ei tosiaankaan kummoinen elementti mahdu.
Tänään luikautin MB Quartit paikalleen, ja ensimmäisen koekuuntelun perusteella odotukset täyttyivät. Tosin eivät mitenkään ylittyneet, mutta ei missään tapauksessa alittuneetkaan. Tiesin kyllä etukäteen realiteetit, että E60:sta ei mitään todella matalia taajuuksia esille saa, vaikka mitkä elementit sinne laittaisi. Paljon alemmaksi nämä kuitenkin potkivat ja kestävät luukutusta aivan eri malliin. Ja jokin tietty orggissubbareiden tuottama honotus muuttui täyteläisemmäksi ja muhkeammaksi soundiksi. L7-vahvarin ja BSW-kajarisetin asennuksen jälkeen oli kuitenkin selvää, että alkuperäiset karvalakkisubit oli todellakin se heikko lenkki ja "pullonkaula" soinnin suhteen. Joten nämä kyllä korjasi sen tilanteen arvosanalla "hyvä". Eli 200€ hintaluokassa voin suositella. Ohessa muutama kuva.
Last edited by JKK; 12-03-2014, 23:03.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKuvista ei varmaksi pysty sanomaan mutta ihan kuin alkuperäisissä olisi kumiripustus pettänyt yhdeltä reunalta, se tietty syö toistoa.
Comment
-
-
Asennusten valmistuttua karvalakkisubbareista muodostui aivan odotetusti selvä laadullinen pullonkaula.
Vaihtoehdoiksi muodostui:
- Käytetyt L7-subbarit (n.300 euroa)
- Käytetyt Individual subbarit (n.400-500 euroa) vaikea löytää...
- Earthquake SWS-8
- Ampire Neo8
- Eton B150USB (Testiraportti)
- MB Quart QMW200
Näistä päädyin lopulta muutaman positiivisen nettikommentin siivittämänä viimeisimpään, eli MB Quartin 8" elementteihin, jotka putoavat alkuperäisiin muovikoteloihin suoraan paikalleen. Ilman dremelin kanssa säätämistä. Jopa liitinosakin on muotoiltu siten, että muoto on täydellinen 1:1 alkuperäisen elementin kanssa. Tilasin nämä saksasta Mediadox-nimisestä firmasta, ja kustansivat 214€/pari. Olettaisin että nuo saksalaiset ETON:it olisivat saattaneet olla laadullisesti paras vaihtoehto. Hinta vain oli n. kaksinkertainen, joten en uskonut niiden olevan kuitenkaan kaksi kertaa paremmat. Kyse on kuitenkin vain bassoelementeistä, ei mistään avaruusteknologiasta. Paketista purettauani hämmästelin elementin keveyttä, joka johtunee magneetin olemattomasta pienuudesta. Sinne koteloon kun ei tosiaankaan kummoinen elementti mahdu.
Tänään luikautin MB Quartit paikalleen, ja ensimmäisen koekuuntelun perusteella odotukset täyttyivät. Tosin eivät mitenkään ylittyneet, mutta ei missään tapauksessa alittuneetkaan. Tiesin kyllä etukäteen realiteetit, että E60:sta ei mitään todella matalia taajuuksia esille saa, vaikka mitkä elementit sinne laittaisi. Paljon alemmaksi nämä kuitenkin potkivat ja kestävät luukutusta aivan eri malliin. Ja jokin tietty orggissubbareiden tuottama honotus muuttui täyteläisemmäksi ja muhkeammaksi soundiksi. L7-vahvarin ja BSW-kajarisetin asennuksen jälkeen oli kuitenkin selvää, että alkuperäiset karvalakkisubit oli todellakin se heikko lenkki ja "pullonkaula" soinnin suhteen. Joten nämä kyllä korjasi sen tilanteen arvosanalla "hyvä". Eli 200€ hintaluokassa voin suositella. Ohessa muutama kuva.
Olet selvästikin perehtynyt aiheeseen, siksi kysymys..
Jos olisi mahdollisuus laittaa subeiksi joko uudet etonit tai käytetyt L7.t, kummat olisi mielestäsi parempi vaihtoehto....
-Hannu-Last edited by HannuE60; 13-03-2014, 09:55.[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostOlet selvästikin perehtynyt aiheeseen, siksi kysymys..
Jos olisi mahdollisuus laittaa subeiksi joko uudet etonit tai käytetyt L7.t, kummat olisi mielestäsi parempi vaihtoehto....
-Hannu-
Autovalmistaja pyrkii kuitenkin aina minimoimaan kustannuksensa, ja hankkimaan mahdollisimman edullisen komponentin, joka täyttää suurimmalta osin omistajiensa vaatimukset. Asiasana on kustannustehokkuus. On helppo olettaa, että noissa ETON:eissa on varmasti tavoiteltu muutakin kuin maksimaalista kustannustehokkuutta, ja ovat siten todennäköisesti vähintään L7-subbareiden veroiset. Hinnan perusteella voisi vastata jopa indi-subbareita? Eli vastaus kysymykseen: Itse ostaisin mielummin nuo ETON:it, koska silloin tietää saavansa varmuudella uudet ja toimivat. Ja testatustikin hyvät.
Perstuntumalta sanoisin, että nuo edullisemmat MB Quartit on jotakuinkin vakioiden L7-subien tasoiset? Toisaalta ETON:ien hinnalla saa käytetyt L7:t ja jää vielä 100 euroa muuhun tuhlattavaksi.
Comment
-
-
[QUOTE=HannuE60;3282607]
Olet selvästikin perehtynyt aiheeseen, siksi kysymys..
Jos olisi mahdollisuus laittaa subeiksi joko uudet etonit tai käytetyt L7.t, kummat olisi mielestäsi parempi vaihtoehto....
Kyllä itse laittaisin etonit vaikka L7:ja en ole kuullut. Kuten jo aikaisemmin mainittu niin alkuperäisissä on aina haettu kustannustehokasta ratkaisua eikä parasta.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostKyllä itse laittaisin etonit vaikka L7:ja en ole kuullut. Kuten jo aikaisemmin mainittu niin alkuperäisissä on aina haettu kustannustehokasta ratkaisua eikä parasta.
L7 subbareissa muuten on todella isot magneetit, ainakin kuvien perusteella.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJoo, mutta alkuperäisten herkkyys on balansissa koko järjestelmän kanssa. Jos taasen onelmana se kuuluisa jums jums basso (siis sen puute), tilanne on toki toinen.
L7 subbareissa muuten on todella isot magneetit, ainakin kuvien perusteella.
Comment
-
Comment