Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 subbarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkapoika77
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 39
    • alavus

    e60 subbarit

    jep,minkä kokoiset on e60 vakio subbarit?onko missään kuvaa?pystyykö vaihtamaan parempiin,onko kotelossa tilaa?onko vahvistin missä suuntaa vaiko ollenkaan?(kaikista laiskin malli kyseessä)kiitos
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #2
    Originally posted by jukkapoika77 View Post
    jep,minkä kokoiset on e60 vakio subbarit?onko missään kuvaa?pystyykö vaihtamaan parempiin,onko kotelossa tilaa?onko vahvistin missä suuntaa vaiko ollenkaan?(kaikista laiskin malli kyseessä)kiitos
    Vahvistin on takaluukun vasemman verhoilun alla jos on. Tosin et mainitse onko hifi-pakettia vai ei. Subeista on ollut paljon puhetta ja taitaa olla noin kaksi mallia jotka sinne sopii, toiselle eli ground zerolle ei ollut suomiedustusta ainakaan pari vuotta sitten. Toinen sopiva malli oli muistaakseni pioneerin. Vaatii hemmetin matalan elementin, yllätys tuskin on sen osalta suuri.

    Koetappa vielä hakua niin saat tarkat tyyppitiedot. Voi olla kuviakin. e60board piti myös sisällään hyvän DIY-jutun aiheesta ainakin ennenmuinoin.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • miczu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 53

      #3


      Siinä koko etupään-sarja,mutta saa myös erikseen pelkkiä bassoja.

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #4
        Originally posted by miczu View Post
        http://www.audio-system.de/audio/special.html

        Siinä koko etupään-sarja,mutta saa myös erikseen pelkkiä bassoja.
        Millainen laatu noissa elementeissä on? Nuo ainakin hifi-paketin basso-elementithän on itseasiassa aika hyvät puheiden mukaan. väittävät että suurin ongelma on tulitikkuaskin kokoinen vakiovahvistin.. Sen vaihtoon löytyy myös DIY ohjeet.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • miczu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 53

          #5
          Laadusta en tiedä, tuommoinen setti löytyi netistä. Tehokkaan vahvistimenhan tuokin sarja vaatii niinkuin Hifisettikin, jotta saa koko kapasiteetin irti.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2324
            • Uusimaa

            #6
            Hyödynnän tästä vanhan threadin.

            Viikkoja tuli funtsittua, mitkä subbarit laittaisin L7-päivityksen yhteydessä karvalakkisubbareiden tilalle. Tätä ennen tuli siis päivitettyä karvalakkistereosysteemi L7:aan, ja kajareiksi valitsin BSW Stage 1:sen.

            Asennusten valmistuttua karvalakkisubbareista muodostui aivan odotetusti selvä laadullinen pullonkaula.

            Vaihtoehdoiksi muodostui:

            - Käytetyt L7-subbarit (n.300 euroa)
            - Käytetyt Individual subbarit (n.400-500 euroa) vaikea löytää...
            - Earthquake SWS-8
            - Ampire Neo8
            - Eton B150USB (Testiraportti)
            - MB Quart QMW200

            Näistä päädyin lopulta muutaman positiivisen nettikommentin siivittämänä viimeisimpään, eli MB Quartin 8" elementteihin, jotka putoavat alkuperäisiin muovikoteloihin suoraan paikalleen. Ilman dremelin kanssa säätämistä. Jopa liitinosakin on muotoiltu siten, että muoto on täydellinen 1:1 alkuperäisen elementin kanssa. Tilasin nämä saksasta Mediadox-nimisestä firmasta, ja kustansivat 214€/pari. Olettaisin että nuo saksalaiset ETON:it olisivat saattaneet olla laadullisesti paras vaihtoehto. Hinta vain oli n. kaksinkertainen, joten en uskonut niiden olevan kuitenkaan kaksi kertaa paremmat. Kyse on kuitenkin vain bassoelementeistä, ei mistään avaruusteknologiasta. Paketista purettauani hämmästelin elementin keveyttä, joka johtunee magneetin olemattomasta pienuudesta. Sinne koteloon kun ei tosiaankaan kummoinen elementti mahdu.

            Tänään luikautin MB Quartit paikalleen, ja ensimmäisen koekuuntelun perusteella odotukset täyttyivät. Tosin eivät mitenkään ylittyneet, mutta ei missään tapauksessa alittuneetkaan. Tiesin kyllä etukäteen realiteetit, että E60:sta ei mitään todella matalia taajuuksia esille saa, vaikka mitkä elementit sinne laittaisi. Paljon alemmaksi nämä kuitenkin potkivat ja kestävät luukutusta aivan eri malliin. Ja jokin tietty orggissubbareiden tuottama honotus muuttui täyteläisemmäksi ja muhkeammaksi soundiksi. L7-vahvarin ja BSW-kajarisetin asennuksen jälkeen oli kuitenkin selvää, että alkuperäiset karvalakkisubit oli todellakin se heikko lenkki ja "pullonkaula" soinnin suhteen. Joten nämä kyllä korjasi sen tilanteen arvosanalla "hyvä". Eli 200€ hintaluokassa voin suositella. Ohessa muutama kuva.







            Last edited by JKK; 12-03-2014, 23:03.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Kuvista ei varmaksi pysty sanomaan mutta ihan kuin alkuperäisissä olisi kumiripustus pettänyt yhdeltä reunalta, se tietty syö toistoa.

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2324
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Kuvista ei varmaksi pysty sanomaan mutta ihan kuin alkuperäisissä olisi kumiripustus pettänyt yhdeltä reunalta, se tietty syö toistoa.
                Optinen harha. Ihan ehjät ne on. Siinä kohti on ripustuksen materiaalissa joku kummallinen värivirhe jota itsekin ensin hätkähdin.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • HannuE60
                  R.I.P.
                  • Mar 2012
                  • 809
                  • Espoo

                  #9
                  Asennusten valmistuttua karvalakkisubbareista muodostui aivan odotetusti selvä laadullinen pullonkaula.

                  Vaihtoehdoiksi muodostui:

                  - Käytetyt L7-subbarit (n.300 euroa)
                  - Käytetyt Individual subbarit (n.400-500 euroa) vaikea löytää...
                  - Earthquake SWS-8
                  - Ampire Neo8
                  - Eton B150USB (Testiraportti)
                  - MB Quart QMW200

                  Näistä päädyin lopulta muutaman positiivisen nettikommentin siivittämänä viimeisimpään, eli MB Quartin 8" elementteihin, jotka putoavat alkuperäisiin muovikoteloihin suoraan paikalleen. Ilman dremelin kanssa säätämistä. Jopa liitinosakin on muotoiltu siten, että muoto on täydellinen 1:1 alkuperäisen elementin kanssa. Tilasin nämä saksasta Mediadox-nimisestä firmasta, ja kustansivat 214€/pari. Olettaisin että nuo saksalaiset ETON:it olisivat saattaneet olla laadullisesti paras vaihtoehto. Hinta vain oli n. kaksinkertainen, joten en uskonut niiden olevan kuitenkaan kaksi kertaa paremmat. Kyse on kuitenkin vain bassoelementeistä, ei mistään avaruusteknologiasta. Paketista purettauani hämmästelin elementin keveyttä, joka johtunee magneetin olemattomasta pienuudesta. Sinne koteloon kun ei tosiaankaan kummoinen elementti mahdu.

                  Tänään luikautin MB Quartit paikalleen, ja ensimmäisen koekuuntelun perusteella odotukset täyttyivät. Tosin eivät mitenkään ylittyneet, mutta ei missään tapauksessa alittuneetkaan. Tiesin kyllä etukäteen realiteetit, että E60:sta ei mitään todella matalia taajuuksia esille saa, vaikka mitkä elementit sinne laittaisi. Paljon alemmaksi nämä kuitenkin potkivat ja kestävät luukutusta aivan eri malliin. Ja jokin tietty orggissubbareiden tuottama honotus muuttui täyteläisemmäksi ja muhkeammaksi soundiksi. L7-vahvarin ja BSW-kajarisetin asennuksen jälkeen oli kuitenkin selvää, että alkuperäiset karvalakkisubit oli todellakin se heikko lenkki ja "pullonkaula" soinnin suhteen. Joten nämä kyllä korjasi sen tilanteen arvosanalla "hyvä". Eli 200€ hintaluokassa voin suositella. Ohessa muutama kuva.





                  Olet selvästikin perehtynyt aiheeseen, siksi kysymys..

                  Jos olisi mahdollisuus laittaa subeiksi joko uudet etonit tai käytetyt L7.t, kummat olisi mielestäsi parempi vaihtoehto....

                  -Hannu-
                  Last edited by HannuE60; 13-03-2014, 09:55.
                  [SIGPIC]
                  BMW 535d M-sport

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2324
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by HannuE60 View Post
                    Olet selvästikin perehtynyt aiheeseen, siksi kysymys..

                    Jos olisi mahdollisuus laittaa subeiksi joko uudet etonit tai käytetyt L7.t, kummat olisi mielestäsi parempi vaihtoehto....
                    -Hannu-
                    En ole noista kahdesta kuunnellut kuin L7:n omia subbareita, joten puhun nyt vain luulojeni pohjalta. Kuten jo sanoin, kyseessä ei ole mitään avaruustekniikkaa, joten erot on varmasti aika pieniä eri vaihtoehtojen välillä.

                    Autovalmistaja pyrkii kuitenkin aina minimoimaan kustannuksensa, ja hankkimaan mahdollisimman edullisen komponentin, joka täyttää suurimmalta osin omistajiensa vaatimukset. Asiasana on kustannustehokkuus. On helppo olettaa, että noissa ETON:eissa on varmasti tavoiteltu muutakin kuin maksimaalista kustannustehokkuutta, ja ovat siten todennäköisesti vähintään L7-subbareiden veroiset. Hinnan perusteella voisi vastata jopa indi-subbareita? Eli vastaus kysymykseen: Itse ostaisin mielummin nuo ETON:it, koska silloin tietää saavansa varmuudella uudet ja toimivat. Ja testatustikin hyvät.

                    Perstuntumalta sanoisin, että nuo edullisemmat MB Quartit on jotakuinkin vakioiden L7-subien tasoiset? Toisaalta ETON:ien hinnalla saa käytetyt L7:t ja jää vielä 100 euroa muuhun tuhlattavaksi.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      #11
                      [QUOTE=HannuE60;3282607]

                      Olet selvästikin perehtynyt aiheeseen, siksi kysymys..

                      Jos olisi mahdollisuus laittaa subeiksi joko uudet etonit tai käytetyt L7.t, kummat olisi mielestäsi parempi vaihtoehto....
                      Kyllä itse laittaisin etonit vaikka L7:ja en ole kuullut. Kuten jo aikaisemmin mainittu niin alkuperäisissä on aina haettu kustannustehokasta ratkaisua eikä parasta.

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by Puistis View Post
                        Kyllä itse laittaisin etonit vaikka L7:ja en ole kuullut. Kuten jo aikaisemmin mainittu niin alkuperäisissä on aina haettu kustannustehokasta ratkaisua eikä parasta.
                        Joo, mutta alkuperäisten herkkyys on balansissa koko järjestelmän kanssa. Jos taasen onelmana se kuuluisa jums jums basso (siis sen puute), tilanne on toki toinen.
                        L7 subbareissa muuten on todella isot magneetit, ainakin kuvien perusteella.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          #13
                          Originally posted by jaki View Post
                          Joo, mutta alkuperäisten herkkyys on balansissa koko järjestelmän kanssa. Jos taasen onelmana se kuuluisa jums jums basso (siis sen puute), tilanne on toki toinen.
                          L7 subbareissa muuten on todella isot magneetit, ainakin kuvien perusteella.
                          No näinhän se on. Itsellä oli pari päivää subien ja ovikaiuttimien asennuksen välillä ja en itse ainakaan suosittele pelkkien subien vaihtamista.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎