Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensikertaa lasikuitua varapyöräkoteloo, neuvot tervetulleita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Energizer
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 51

    Ensikertaa lasikuitua varapyöräkoteloo, neuvot tervetulleita

    Elikkä olen tässä nyt muutaman päivän laminoidu tuollaista subwoofer-koteloa varapyöräkoteloon e36 sedaniin.

    Kerrostenlukumäärä on vähän auki, en haluaisi että tuo kotelo painaa aivan älyttömästi. Päälle on tulossa n. 22mm mdf-levy, joka laminoidaan sisältä ja osittain ulkopuolelta ruuvien kera itse lasikuitukoteloon niin että laatikko todellakin jää sinne jumiin ja levy runkoon kiinni. Eli laatikolle jää todella vähän liikkumavaraa, eli onko laatikosta tarpeen tehdä kauhean paksua ? Kerroksia on nyt kokonaisuudessaan 6 ja polyesteriä on mennyt n. 6-7l. Onko suhde sinne päinkään ? Varapyöräkotelo on yllättävän iso, jopa n. 90l päässä laskiessani.

    Voin tietty jotain projektia kuvien kera tehdä jos jotain kiinnostaa, mutta en kuitenkaan turhaan jos ketään ei kiinnosta. Sanokaa vain.

    Kerrotaan nyt vielä että elementiksi on 15¨ autostudion xtreme-sarjalainen, niistä taisi olla joku threadi, mutta kertokaa nyt jos kokemuksenne on karttunut. Ja vahvistimeksi tulee rokkarin p4004 tjv., eli 4x78wrms, josta sillattuna tuolle ja eteen toiset. Vähän niukasti, mutta katsotaan miten käy.
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6775
    • PK-seutu

    #2
    Isot pojat sanoo, että semmonen 10-15mm olis syytä olla seinämien vahvuus.

    Aloitin kirjottelemaan tuonne projekti-osioon juttua oman kipon asennuksista. tänään tulee vielä myös kuvat varapyöräkoteloboksista, mutta ethän sä niillä mitään tee, jos oot jo alottanu
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • cricke
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1976
      • espoo

      #3
      laita ihmeessä kuvia :wink:
      E38 740ia -94
      E46 316 -00
      Volvo S60
      EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
      E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

      Comment

      • Energizer
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 51

        #4
        kuviakin

        Näin minäkin vähän olin kuullut tuosta paksuudesta, tuntuu vaan aika paljolta. Loppui kuitu nyt enkä ikävä kyllä pääse biltemaan tänään, mutta nakkaan kuvia tässä piakkoin tänne.

        [edit] kuvat lisätty(suurien ongelmian jälkeen)

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2432
          • Kouvola

          #5
          pistäppä lisää kuvia.. kun joudat.

          itellänikin olisi tarkoitus tehä omaan vastaava, mutta sinne tulis 4kan,. vahvarikin jemmaan,, muuten menee touringin "käytännöllisyys" tavallaan hukkaan, jos sielä on joku kojootin viemässä arvokasta (pienestä paksista johtuen) kuljetus tilaa..
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by jvakeva
            pistäppä lisää kuvia.. kun joudat.

            itellänikin olisi tarkoitus tehä omaan vastaava, mutta sinne tulis 4kan,. vahvarikin jemmaan,, muuten menee touringin "käytännöllisyys" tavallaan hukkaan, jos sielä on joku kojootin viemässä arvokasta (pienestä paksista johtuen) kuljetus tilaa..
            Itse ihan mdf:stä pyöräytin 10" elementille lootan ja vahvistimelle kotelon, varapyörän paikalle. Mahtuu vararenkaan "luukku" just kiinni :wink:
            Vielä kylläkin viimeistelyä vailla, sitten aion pistää jotain pientä kuvaa rumasta toteutuksesta, mut eipä tuo näy mihinkään :lol:
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 759
              • -

              #7
              Ei sillä vahvuudella oo mitään merkitystä jos siellä on ilmaa, niiku kuvan boxissa...Ei se lasikuitu kestä jos siihen "kaadetaan" hartsia päälle...
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #8
                todellakin kannattaa eka pensselillä tökkiä kaikki ilmat pois matosta ennenkö kaataa reilummin hartsia... sitten voi myös sekoittaa hienoa hiekkaa hartsin sekaan.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bmw harrastelija
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 759
                  • -

                  #9
                  Nii ja mieluiten ilmaustelalla, nii saattaa olla jotai hyötyäki...
                  thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                  Alex von Falkenhausen

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by bmw harrastelija
                    Nii ja mieluiten ilmaustelalla, nii saattaa olla jotai hyötyäki...
                    mitenkäs tommosiin ahtaisiin paikkoihin ja kulmiin jotain telaa käytät? jossain veneenpohjan teossa eri asia :lol:
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • bmw harrastelija
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 759
                      • -

                      #11
                      Heleposti! säästää hartsia ja tulee PALJON kestävämpi... Telojaki kato no monen laisia/muotosia...
                      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                      Alex von Falkenhausen

                      Comment

                      • BestMotorWith
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 382
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Minkäslaisia teloja ootte käyttäny tossa iman poistamisessa? :|
                        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 759
                          • -

                          #13
                          Ilma ei poistu pensseliä liikuttelemalla, ilmaustela muistuttaa vähän maalaus telaa...Samalla periaatteella siinä pyörii semmonen rulla. Ilmaustelassa se sulla on yleensä metallia, siis kova, jossa on muutaman millin syvysiä uria sivuttais suunnassa. Tällä telataan niinkauan, että matto on taatusti ilmattu...
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by bmw harrastelija
                            Ilma ei poistu pensseliä liikuttelemalla, ilmaustela muistuttaa vähän maalaus telaa...Samalla periaatteella siinä pyörii semmonen rulla. Ilmaustelassa se sulla on yleensä metallia, siis kova, jossa on muutaman millin syvysiä uria sivuttais suunnassa. Tällä telataan niinkauan, että matto on taatusti ilmattu...

                            ja edelleen ne ilmat saa myös pensselillä pois, lähinnä kyllä "tökkimällä"... :wink: aivan sama millä ne poistaa, kunhan poistaa. muuten tulee varmasti rämisevä pönttö.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Energizer
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 51

                              #15
                              kiitos vastauksista, pitää hieman miettiä miten pahat ilmat saisi pois, onhan minulla tuossa vinku jos sillä vetäisi ne auki ja täyttäisi.

                              Itseasiassa noita syntyi tuossa alussa kun vanha kuitu, eli yksittäinen säe oli kovettunut hieman koveralle, enkä tajunnut että se ei enään sula siihen ja uutta en saanut tarttumaan sinne alle. No aina sitä oppii, kiitos vaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎