E39 ja mykistynyt radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• mailman
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Siinä I-väylässä on radio, navi, ratin napit, valomoduli ja parkkitutkat.
    Inpalla pääsi kaikkiin muihin, paitsi radioon ja puhelimeen.
    Inpa sanoi "control unit not responding" tjsp.?
    DIS sanoi taasen noista kahdesta jotain power/k-line/i-line disturbion tjsp.?

Radiomodulille tulee kyllä virtaa punaiselle piuhalle jossa vihree raita.

Leave a comment:

• mailman
    replied
    Roger that. Koitamme tätä, joten palailen asiaan

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by mailman View Post
    Kyllä mun mielestä, sekä kontista että hanskalokerosta. Ja myös mitattu että ko. paikkoihin jännitteetkin tulevat. Noita sulakkeita ei kovin montaa tainnu edes olla?
    Hmm, naviin ei taidettu koittaa edes päästä inpalla kiinni... MFL? :think
    MFL = ratin napit = Multi Funktion Lenkrad

Last edited by Clavurion; 22-09-2010, 15:17.

Leave a comment:

• mailman
    replied
    Onko tosiaan kontin sulakkeet tarkistettu? Tuleeko radion liittimelle jännite ja maadoitus kunnossa? Pääseekö muille I-väylän laitteille (esim. navi, MFL) käsiksi?
    Kyllä mun mielestä, sekä kontista että hanskalokerosta. Ja myös mitattu että ko. paikkoihin jännitteetkin tulevat. Noita sulakkeita ei kovin montaa tainnu edes olla?
    Hmm, naviin ei taidettu koittaa edes päästä inpalla kiinni... MFL? :think

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Hifi.
    Ja kaikki äänilähteet hiljaisena, TV:n lumisateen hieno suhinakaan ei kuulu.
    Inpalla ei päässyt radiomoduliin käsiksi olleskaan?

Niin ja tosiaan itse radio ei lähde edes "päälle". Vasemman namiskan (naviruudussa) ledi pimeänä.
    Onko tosiaan kontin sulakkeet tarkistettu? Tuleeko radion liittimelle jännite ja maadoitus kunnossa? Pääseekö muille I-väylän laitteille (esim. navi, MFL) käsiksi?

Leave a comment:

• mailman
    replied
    Onko Basic vai Hifi (erillisellä vahvistimella)? Onko kaikki äänilähteet mykkänä, vai pelkkä radio?
    Kurkkaa INPA:lla onko radio-modulilla puhelinmykistyksen täppä aktiivisena. Yksi tuollainen on tullut vastaan, jossa jostain syystä se mykistys oli aktiivisena ja irrottamalla/katkaisemalla ko. piuhan radiolta homma korjaantui.
    Hifi.
    Ja kaikki äänilähteet hiljaisena, TV:n lumisateen hieno suhinakaan ei kuulu.
    Inpalla ei päässyt radiomoduliin käsiksi olleskaan?

Niin ja tosiaan itse radio ei lähde edes "päälle". Vasemman namiskan (naviruudussa) ledi pimeänä.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Kaverin facelift E39:ssä (navillinen, ei DSP) radio hiljeni ihan ykskaks.

Testattu 100% varmasti toimivaa toista radiomodulia, ei apuja.
    KAIKKI radioon/naviin/puhelimeen liittyvät sulakkeet vaihdettu, ei apuja.

Mitäs sitten arvon raati? :think
    Onko Basic vai Hifi (erillisellä vahvistimella)? Onko kaikki äänilähteet mykkänä, vai pelkkä radio?
    Kurkkaa INPA:lla onko radio-modulilla puhelinmykistyksen täppä aktiivisena. Yksi tuollainen on tullut vastaan, jossa jostain syystä se mykistys oli aktiivisena ja irrottamalla/katkaisemalla ko. piuhan radiolta homma korjaantui.

Leave a comment:

• mailman
    replied
    Kaverin facelift E39:ssä (navillinen, ei DSP) radio hiljeni ihan ykskaks.

Testattu 100% varmasti toimivaa toista radiomodulia, ei apuja.
    KAIKKI radioon/naviin/puhelimeen liittyvät sulakkeet vaihdettu, ei apuja.

Mitäs sitten arvon raati? :think

Leave a comment:

• jake2710
    replied
    Originally posted by ss900 View Post
    ...jos äänet häviävät juuri 40 sekunniksi? Itsekseenhän äänet eivät ole minulla palautuneet ikinä (pl. virrat pois-päälle). Mutta radiota renklaamalla usein tuo 40 sek saattaapi olla se aika, kun saa taas kuulumaan?

Leave a comment:

• ss900
    replied
    Mitäs siitä voi päätellä..

Originally posted by jake2710 View Post
    palautuuko ääni 40 sekunniksi on/off nappia painamalla?
    ...jos äänet häviävät juuri 40 sekunniksi? Itsekseenhän äänet eivät ole minulla palautuneet ikinä (pl. virrat pois-päälle). Mutta radiota renklaamalla usein tuo 40 sek saattaapi olla se aika, kun saa taas kuulumaan?

Leave a comment:

• O.K.
    replied
    Mikäs se kolmas peltiloota siellä CD-vaihtajan takana on?
    E39 sedan Navi -näytöllä siis.
    Radiovastaanotin on takimmainen, takavaloa lähin? Ja sen etu puolella, liekö TV -viritin? DSP:tä tässä autossa ei ole.
    Ja miten tuo audiohomma toimii? Mulla, kun katoaa ääni, niin kaikki näytöt toimivat normaalisti, mutta mistään ei kuulu mitään. CD, radio, kasetti, navigaattori. Eli menevätkö nämä kaikki muka sen Radiovastaanottimen kautta?
    Menevät.

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=161476. Topicin 3. postauksessa yksi korjausehdotus Saattaa toimia myös näihin muihin ongelmiin, joihin on suoritettu "pikakorjaus" irrottamalla ja kiinnittämällä liitin uudestaan.
    Originally posted by aripaa View Post
    Vahvistin! ainakin minulla e39 540ia-99
    Ääni menee radion ja vahvistimen kautta, ainakin cd:n ja radion, tv ei näy ajossa ( digiboxi ).
    Näin minäkin ihan aluksi kuvittelin ja hankin eBaysta uuden vahvistimen, mutta ei se auttanut. Vaan vasta tuo liittimen nastojen uudelleen kolvaus radiomoduulista korjasi vian.
    Last edited by O.K.; 18-09-2010, 21:23.

Leave a comment:

• aripaa
    replied
    Radiovastaanotin on takimmainen, takavaloa lähin? Ja sen etu puolella, liekö TV -viritin? DSP:tä tässä autossa ei ole.
    Ja miten tuo audiohomma toimii? Mulla, kun katoaa ääni, niin kaikki näytöt toimivat normaalisti, mutta mistään ei kuulu mitään. CD, radio, kasetti, navigaattori. Eli menevätkö nämä kaikki muka sen Radiovastaanottimen kautta?
    Vahvistin! ainakin minulla e39 540ia-99
    Ääni menee radion ja vahvistimen kautta, ainakin cd:n ja radion, tv ei näy ajossa ( digiboxi ).

Leave a comment:

• ss900
    replied
    Samat mystiset ongelmat

Leave a comment:

• aripaa
    replied
    Radion pätkiminen ärsytti joten otin radion käsittelyyn, päästelin radion irti, johdot paikallaan,virrat päällä. Koputtelin pienellä meisselin päällä kuoria, pienikin kopautus mykisti radion. No avasin kannen, katselin päällisin puolin piirilevyä, kaikki näytti olevan kunnossa ja sitten kokeilin taivuttaa meisselillä ( vasemman puoleinen kuva ) alumiinipelti levyä ja taas koputtelin, kas pätkiminen loppui ( toistaiseksi ), olikohan joku kosketus häiriö. Laitoin pienen solumuovisen palan pellin ja rungon väliin ( toinen kuva ) vaimentimeksi. Ainakaan ei vielä pätkinyt kun kävin pienellä ajolenkillä tiellä missä on epätasaisuuksia. Lopuksi vielä! radiosta löytyi tarra 25.okt 2002 sw 8.0 ( versio? ) ja bmw osa nr. 65 12 8 379 787 , numerolla löytyi remanufactured radio, radio vaihdettu tai muuten päivitetty.

Näillä mennään toistaiseksi
    Last edited by aripaa; 19-06-2011, 10:17.

Leave a comment:

• Netsk
    replied
    Mulla oli täysin sama ongelma. Korjaantui kun otti radion sulakkeen irti vähäksi aikaa ja pisti takasin.

Leave a comment:

Working...
X