Mutta entäs sulake siellä radion boksin perässä? Itse etsiskelin tumppuna viikon vikaa ja kärähtänyt sulake oli siellä mistä sen ensimmäisenä pitääkin palaa. E38 mutta kumminkin:
E39 ja mykistynyt radio
Collapse
X
-
Soitin mykistyi täälläkin--Nyt toimii taas
Liitytään kerhoon.Autona E39 4/99 ja orkkismallinen soitin 4:3 navilla/näytöllä.Kauppareissuilta kun autoa käynnistin,niin kas kummaa,soitin ilman ääntä.Oli siis silloin CD-soitin päällä.Ajattelin CD-vaihtajassa olevan joku "tilanne päällä" ja vaihdoin radiolle.Ei ääntä sieltäkään.
Nyt kotiin päästyäni kokeilin ensin tuota perinteistä akunkenkä irti-nollausta.Sitten samalla sulakkeita tarkastelemaan,enkä niistä löytänyt viallisia.Akku peliin ja kas kummaa,nyt oli häipynyt tuo oranssi valokin volyyminappulan vierestä.Tämä siis paloi vielä ennen sulakejumppaa.Eikä radio tule edes näytölle.Ainoastaan tuo kuvan mukainen nyttö ilmestyy,kun virrat kytketään.
CD-boxi tuntuu raksuttavan.Navikin ilmeisesti toimii.Vain soittimen "hallintapaneelista" ei tapahdu enää mitään radion tai soittimen käskyttämiseksi.
Eli mistähän vikaa paikallistamaan?Montaako sulaketta kaikkiaan härveli käyttää?Siis tulikohan kaikki sulakkeet tarkastettua?
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Vaihdoin kaikki radioon löytämäni sulakkeet,vaikka piippari ilmoitti niiden olevan ehjiä.Nyt rulettaa taas.Toki vika voi olla muuallakin (jäähtyminen yms...)Last edited by Heguli 31; 12-08-2010, 08:52.
Leave a comment:
-
Useimmiten radion pätkimisen aiheuttaa plcc piirien juotosten osittainen irtoaminen tärinän ja lämpötilanvaihtelun vaikutuksesta.
Radion ongelmista ei ehkä tehdä numeroa koska seuraavassa töyssyssä se kuitenkin alkaa kuulua, tai koko yksikön vaihtamalla, toki uusi yksikkö on, versiosta riippuen, suhteellisen hintava.Last edited by WSE1; 04-08-2010, 21:55.
Leave a comment:
-
Jep, huomattavasti halvempaa kuin Laakkos-bootti! Ja ihan kiva ajella täälläkin kun radio soi.
Leave a comment:
-
Taas soi humppa!
No niin, taas kuuluu. Eli muovien alta kaivettiin vastaanotin näkyviin, sieltä radion takaa iso mötikkä irti, hölmö tuijotus ja mötikkä takaisin.
Radio soi ja kaikilla on kivaa
Kiitos avusta, Laakkosilta säästyneet eurot voi sijoittaa vaikka pariin kappaan siikli-perunoita
Leave a comment:
-
Kuinkas kävi? Mulla oli sulake palanut sieltä. Eihän siinä tupeloidessa mennyt kuin viikko ennenkuin löytyi. Tosin ihan eri paikassa kuin sulla.
Leave a comment:
-
Raatio on siellä takapaksissa, vararenkaasta katsottuna klo 10. Vähän niitä muoveja pois ja sieltä pitäis löytyä.Originally posted by markokoo View PostMulla on touring ja cd-vaihtajan yläpuolella on navigaattori (jonka sisään on jäänyt navi-cd jumiin
). Vararenkaan oikealla puolella on musta laatikko siellä akun vieressä, johon tulee sinisiä ja punaisia johtoja. Mikähän loota se sitten on?
Leave a comment:
-
Ei löytynyt cd-vaihtajan takaa...
Mulla on touring ja cd-vaihtajan yläpuolella on navigaattori (jonka sisään on jäänyt navi-cd jumiin
). Vararenkaan oikealla puolella on musta laatikko siellä akun vieressä, johon tulee sinisiä ja punaisia johtoja. Mikähän loota se sitten on?
Leave a comment:
-
Ainakin minun autosta (sedan) radio löytyy vasemmalta puolelta cd vaihtajan takaa. Kokeile ottaa siitä se isoliitin irti...ainakin minulla se on auttanu noihin ongelmiin.Originally posted by markokoo View PostSitten on tietysti se Laakkos-vaihtoehto, jota pitää kartella loppuun asti kuin vyöruusua.
Tämä on tietysti hakuammuntaa, mutta huomasin että joku - anteeksi maanläheinen ilmaisu - läskiperse, oli kolhinut autoa viime viikolla vasemman lokasuojan puolelta. Onko siellä jotain antureita, jotka voivat aiheuttaa soittimen mykistymisen? Näköjään nimittäin myös cd-soitin on vaitonaisena.
Ja toinen juttu: onko radio fyysisesti siellä vararenkaan oikealla puolella se musta laatikko, vai mistä se löytyy?
Humanisti kyselee tyhmiä :think
Leave a comment:
-
Yleistä tuntuu olevan.
Sitten on tietysti se Laakkos-vaihtoehto, jota pitää kartella loppuun asti kuin vyöruusua.
Tämä on tietysti hakuammuntaa, mutta huomasin että joku - anteeksi maanläheinen ilmaisu - läskiperse, oli kolhinut autoa viime viikolla vasemman lokasuojan puolelta. Onko siellä jotain antureita, jotka voivat aiheuttaa soittimen mykistymisen? Näköjään nimittäin myös cd-soitin on vaitonaisena.
Ja toinen juttu: onko radio fyysisesti siellä vararenkaan oikealla puolella se musta laatikko, vai mistä se löytyy?
Humanisti kyselee tyhmiä :think
Leave a comment:
-
Mulla oli/on samanlaisia ongelmia. Sillä olen saanu sen toimimaan, että irrottaa hetkeksi piuhan siitä radion yksiköstä mikä on takaluukussa.
Sit se taas toimii niin kauan kun tilttaa uudestaan :think
Lisäks mulla hyytyy bassot siitä kun vähänkin kovempaa yrittää soittaa. Mut mikä ihmeelistä, joskus nekin toimii normaalisti. Kait se on kohta hommattava uus yksikkö.
Leave a comment:
-
Kertokaa ihmeessä jos löydätte ratkaisun. Tähän asti on menty vahvistimen ison liittimen ränkkäämisellä ja kiroilulla. Vahvistimia on myös käytetty tarkistuksessa, mutta piirilevyistä ei ole mitään poikkeavaa löytyny :think
Omassa vika on, että voi yhtäkkiä lakata kuulumasta, useimmiten alkaa toimimaan kun painaa radion pois päältä, ja uudelleen päälle. Talvisin ongelma pahenee x 10 ... silloin tuntuu että jos se mykäksi menee, niin ei ala millään toimimaan enää... Kerran on menny aivan täysin jumiin koko systeemi, ainoastaan volumen säätö toimi, kaikki muu oli mykkänä.. Eli kylmällä on jotain tekemistä asian kanssa, voisiko siellä piirilevyssä sittenkin jossain olla sellainen kohta, joka kylmän ansiosta ratkeaa, ja näin sitten lakkaa humppa soimasta
Leave a comment:
-
Olen tässä vähän itsekin ihmetellyt saman ongelman kanssa painiessa, että topicien perusteella vika on hyvin yleinen ja kyselijöitä riittää. Kuitenkaan onnistuneita korjauksia löytyy todella vähän ja nekin on lähinnä juuri noita aerosolilla onnistuneita. Tällä logiikalla Suomessa on paljon Bemareita liikenteessä jossa on radiot pimeänä. Sovitaan me Markokoo että jos saadaan humppavehkeet (ja mulla nyt myös näyttö) omin avuin toimimaan, niin kerrotaan ratkaisun avaimet muillekin, eikös vaan?
Leave a comment:
-
Ei tapahdu mitään
Siinä ei edes pala se oranssi valo, jolla saisi radiota päälle - ei minkäänlaista elämää koko aparaatissa.
Leave a comment:
Leave a comment: