Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 uusi soitin+iPhone

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Santei
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 16
    • Ilmajoki

E46 uusi soitin+iPhone

Vm -02 325i bemariin olisi siis tarkoitus vaihtaa soitin alkuperäisen tilalle. Eli nykyinen setti siis BMW professional soitin ja kuuden kajarin sarja.

Koko setti olisi tarkoitus päivittää, mutta köyhyyden vuoksi, tarkoitus olisi aloittaa soittimesta ja sitten myöhemmin kaiuttimia uusia. Soittimessa ei tarvitse olla mitään 8 tuuman näyttöä, koska iPhone siihen olisi tarkoitus liittää ja eikös ne kappaleet saa silloin valittua ihan iphonen kautta?

Eli kysymys kuuluukin, mikä soitin olisi hyvä, piisaako iPod ready vai minkälainen se pitäisi olla? Ja millä konstin iPhone liitetään soittimeen? Soittimen budjetti selvästi alle 500, mielkuiten siis jotain 200-350 euroa, ja kuten sanottu, näytöstä en ala maksamaan. Ominaisuuksia sen verran että saa sen iPhonen ja kaks erkkasarjaa, subbarin ja 1-2 vahvaria kiinni. :P

Ja sitten että, mitä pitää itse soittimen lisäksi ostaa? Vai onko mukana tarvittavat johdot ja nippelit? Ja saakos tuota ratissa olevaa "kaukosäädintä" pelittämään uuden soittimen kanssa?

Niin, ja löytyisiköhän jotain asennusohjetta jostain?
    Last edited by Santei; 05-09-2010, 18:45.
  • Caveo
    BTCF Member
    • May 2008
    • 85
    • Kajaani

Originally posted by Santei View Post
    Vm -02 325i bemariin olisi siis tarkoitus vaihtaa soitin alkuperäisen tilalle. Eli nykyinen setti siis BMW professional soitin ja kuuden kajarin sarja.

Koko setti olisi tarkoitus päivittää, mutta köyhyyden vuoksi, tarkoitus olisi aloittaa soittimesta ja sitten myöhemmin kaiuttimia uusia. Soittimessa ei tarvitse olla mitään 8 tuuman näyttöä, koska iPhone siihen olisi tarkoitus liittää ja eikös ne kappaleet saa silloin valittua ihan iphonen kautta?

Eli kysymys kuuluukin, mikä soitin olisi hyvä, piisaako iPod ready vai minkälainen se pitäisi olla? Ja millä konstin iPhone liitetään soittimeen? Soittimen budjetti selvästi alle 500, mielkuiten siis jotain 200-350 euroa, ja kuten sanottu, näytöstä en ala maksamaan. Ominaisuuksia sen verran että saa sen iPhonen ja kaks erkkasarjaa, subbarin ja 1-2 vahvaria kiinni. :P

Ja sitten että, mitä pitää itse soittimen lisäksi ostaa? Vai onko mukana tarvittavat johdot ja nippelit? Ja saakos tuota ratissa olevaa "kaukosäädintä" pelittämään uuden soittimen kanssa?

Niin, ja löytyisiköhän jotain asennusohjetta jostain?

Haluamasi soittimien hinnat lähtee alta 200:sta eurosta ylöspäin että valinnanvaraa riittää. Esim. Alpine CDE-112RI on käypänen laite. Siinä on ipod/iphone tuki ja kytkentäkaapeli(johto jonka päähän iphone tulee) on mukana. Lisäksi soittimessa on kaksi linjalähtöä joihin saat vahvarit kiinni. Vahvistimiinhan erkat ja subikat laitetaan.

Soittimen saa myös auton omiin kausäätimiin mutta vaatii adapterin. Soittimen ympärille pitää ostaa semmoinen muovinen peitekehikko(nimi ei varmaan ihan oikea). Liittimistä en oo ihan varma, toivottavasti joku viisaampi osaa neuvoa.
    BMW e90 325i -07
    Skoda suberb combi -10

Comment

• Caveo
      BTCF Member
      • May 2008
      • 85
      • Kajaani

Soittimen ympärille tulevan osan nimi on siis asennuskaulus. Maksaa noin 20 €. Tuossa esimerkki soittimessa iphonen kytkentäkaapeli tulee kiinni etupaneeliin joten sitä ei tarvitse pujotella mistään.
      BMW e90 325i -07
      Skoda suberb combi -10

Comment

• Santei
        Newbiemmer
        • Jul 2010
        • 16
        • Ilmajoki

Elikkä siis, tarvitsen ainakin asennuskehikon ja adapterin itse soittimen lisäksi. Kuinkas niiden liittimien kanssa sitten? Niin ja millä tuo vakiosoitin lähtee irti?

Onko mitään suositeltavaa ostopaikkaa? Powersetis näytti olevan ainakin aika kohtuu hintoja..

En pikaisella googlettamisella löytäny noita adaptereita mistään, mistäköhän niitä mahtaisi saada?
        Last edited by Santei; 05-09-2010, 23:06.

Comment

• Caveo
          BTCF Member
          • May 2008
          • 85
          • Kajaani

Elikkä siis, tarvitsen ainakin asennuskehikon ja adapterin itse soittimen lisäksi. Kuinkas niiden liittimien kanssa sitten? Niin ja millä tuo vakiosoitin lähtee irti?

Onko mitään suositeltavaa ostopaikkaa? Powersetis näytti olevan ainakin aika kohtuu hintoja..

En pikaisella googlettamisella löytäny noita adaptereita mistään, mistäköhän niitä mahtaisi saada?
          Jos ostat soittimen jostain erikoisalan liikkeestä niin niillä varmasti löytyy niitä adaptereita ja johtosarjoja.
          Soittimen irroitus pitää aloittaa kojetaulun keskellä kulkevasta koristelistasta. Hansikaslokeron yläpuolelta ihan oikeasta reunasta kun varovasti ruuvitaltalla rupee kampeemaan niin pitäis lähteä. Mankan kohdalla oleva koristelista on kiinni yhdellä tai kahdella ruuvilla, näät kyllä kun ensimmäinen lista on irti. Soitin on myös kiinni kahdella ruuvilla, niiden irroituksen jälkeen vetämällä pois.
          BMW e90 325i -07
          Skoda suberb combi -10

Comment

• Ackbar
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 253
            • Espoo

เว็บ FAFA567 จัดหนักจัดเต็มความมันส์ให้ชาวนักเดิมพันแบบไม่มีกั๊ก เปิดประสบการณ์เล่นเกมสุดพีคกับเว็บตรงไม่ผ่านเอเย่นต์ ที่การันตีความปัง

Comment

• Santei
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 16
              • Ilmajoki

Kiitoksia paljon! Powersetistä tuli tavarat tilattua :p

Comment

• Santei
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 16
                • Ilmajoki

Tavarat tuli, vanha soitin otettu irti, mutta kas kummaa. Eihän se niin helppoa ollutkaan, soittimen johtomötikkä ei mee auton omaan kiinni! Perkele ja powersetillä sanottiin, että kaikki tarvittavat johdot on mukana, kun kerta ostin rattikaukkariadapterin. Mikä mättää?

Sitten sellanen vielä, antennijohdotkaan eivät tietenkään olleet yhteensopivat, eli jotakin adaptereita tuohonkin tarvisi, vai? E: Found it maybe. Olettaisin, että tämä saattaisi käydä? http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=330

E: Löysin vian sittenkin. Elikkä auto myitiin minulle -02, mutta onkin vain käyttöön otettu -02 ja versioltaan -01. Jolloin 17-napainen liitin vaihtui 40-napaiseen, ja mulla on tietenkin ny autossa 17-napainen ja rattiadapteri 40-napainen MOST, perkele! Toivoa sopii että tuon saa vaihdettua powersetiltä toiseen. :S
                Last edited by Santei; 08-09-2010, 21:21.

Comment

• Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1570
                  • Wackyland

Sitten sellanen vielä, antennijohdotkaan eivät tietenkään olleet yhteensopivat, eli jotakin adaptereita tuohonkin tarvisi, vai?
                  Itse tuli tehtyä just sama asennus urakka. Itse laitoin soittimeksi Alpine CDE-9880R:n ja antenni meni heittämällä soittimeen.
                  Käyttis:Kia Optima TF

Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

Comment

• Santei
                    Newbiemmer
                    • Jul 2010
                    • 16
                    • Ilmajoki

Originally posted by Haggis View Post
                    Itse tuli tehtyä just sama asennus urakka. Itse laitoin soittimeksi Alpine CDE-9880R:n ja antenni meni heittämällä soittimeen.
                    Mitä vuosimallia autos on? Jos se vaikuttaas jotenkin... Ite laitoon Alpinen CDE-9882R:n, joka siis on käsittääkseni käytännössä sama soitin. :P

Comment

• Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

Mitä vuosimallia autos on? Jos se vaikuttaas jotenkin... Ite laitoon Alpinen CDE-9882R:n, joka siis on käsittääkseni käytännössä sama soitin. :P
                      2001,mutta tehty Joulukuussa 2000. Itse meinasin kanssa laittaa ton mallin,mutta suosittelivat 9880 mallin niin sain nopeemmin.
                      Käyttis:Kia Optima TF

Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎