Mitäs vitun väliä tolla vuosimallilla on? Ja korimallin se jo sanokin..
Eteen mahtuu 5.25 ja taakse samoin.. Edessä diskantin paikat on aika turhat.. :?
Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
jatko kyssäri tähän: miten sen vasemman etukaiuittimen suojan saa pois kun siinä on se konepellin avausvipu edessä? siis miten sen vivun saa pois?
vivussa on pieni kumitulppa keskellä,sen otat irti ja sen alla on ruuvi jonka otat kanssa irti.tämän jälkeen se lähtee samalla lailla kuin apukuskin puoleltakin, ainut ero vaan et kuskin puolelta lähtee isompi palanen irti..
Mitäs vitun väliä tolla vuosimallilla on? Ja korimallin se jo sanokin..
Eteen mahtuu 5.25 ja taakse samoin.. Edessä diskantin paikat on aika turhat.. :?
en tiedä vaikuttaako vuosimalli vai mikä mutta mulla takana on paljon pienemmät kajarit kuin edessä..oisko 3"-4"..
Mulla on ainakin keskari ja diskantti ihan nätisti vierekkäin ovessa.. Siellä ritilän alla niitä on helppo vähän suunnata. Midi on jalkatilassa. Ihan ok. paikat. Tuossa on Business soundsystem. en tiedä sitten miten muissa systeemeissä.
Bad whiskey is better than wine
---------------------
Mulla on ainakin keskari ja diskantti ihan nätisti vierekkäin ovessa..
Niin ne on varmaan kaikilla muillakin ketkä eivät ole (vielä) asialle jotain tehneet. Riippuen tietysti systeemistä, vakio/business.
Originally posted by Spud
Siellä ritilän alla niitä on helppo vähän suunnata.
Toi tekee gutaa soundille jos ne ämyrit jossain viiden sentin päässä siitä paneelin pinnasta...
Midi on jalkatilassa. Ihan ok. paikat.
IMO edelleen täysin hanurista. Senhän huomaa vaikka tosta midin toistosta, jota käytännössä ei edes ole. Pitäs joskus mitata piruuttaan vasteet tosta orginellisysteemistä ja naureskella niitä.
Tuossa on Business soundsystem. en tiedä sitten miten muissa systeemeissä.
Kaikkein paras osoitus BMW:n know-how:n puutteesta äänentoiston suhteen on just toi Business-systeemi, joka tuo kaijutinpuolelle vaan keskarin vaikka ongelmat ovat niissä olemassa olevissa ämyreissä ja niiden sijoittelussa.
mulla on hattuhyllyllä 6x9 kaiuttimet... suurensin vähän alkuperästen kaiuttimien paikkaa ja lykkäsin uudet tilalle tosi helppo ja siisti tapa pistää 6x9 kaiuttimet.. eikä varkaidenkaan mielenkiinto herää.....
Mulla on ainakin keskari ja diskantti ihan nätisti vierekkäin ovessa..
Niin ne on varmaan kaikilla muillakin ketkä eivät ole (vielä) asialle jotain tehneet. Riippuen tietysti systeemistä, vakio/business.
Siellä ritilän alla niitä on helppo vähän suunnata.
Toi tekee gutaa soundille jos ne ämyrit jossain viiden sentin päässä siitä paneelin pinnasta...
Midi on jalkatilassa. Ihan ok. paikat.
IMO edelleen täysin hanurista. Senhän huomaa vaikka tosta midin toistosta, jota käytännössä ei edes ole. Pitäs joskus mitata piruuttaan vasteet tosta orginellisysteemistä ja naureskella niitä.
Tuossa on Business soundsystem. en tiedä sitten miten muissa systeemeissä.
Kaikkein paras osoitus BMW:n know-how:n puutteesta äänentoiston suhteen on just toi Business-systeemi, joka tuo kaijutinpuolelle vaan keskarin vaikka ongelmat ovat niissä olemassa olevissa ämyreissä ja niiden sijoittelussa.
xtc: Totta :P
Ok. Noin äkkiseltään ainoa moite on vaan tuo alemman keskiäänen korostuminen.. Tietty mankasta on joutunut säätämään kans jonkun verran mut kuulostaa ihan siedettävältä. Pistäppä vähän vinkkiä miten noita kajareita kannattaa sijoitella. Kojelaudan nurkat on vissiin ainoa paikka missä sais tuota matkaeroa tasattua. Se nyt vaan ei tuu kyseeseen. Tai sit jotain viivepiiriä/despiä vois kans käyttää..
Suunnitelmissa kuitenkin olis käyttää noita vakipaikkoja, joissa diskanttia ja keskaria suunnataan hieman verhoilun päällä. Mideille jalkatilaan tulis aktiivinen jako ja yläpää vedettäs passiivisena. Kajarit ois jotain tommosta: 5.25" DLS MS5 + 3" Audax HP080G0 + 1" Seas H615.
Bad whiskey is better than wine
---------------------
Ok. Noin äkkiseltään ainoa moite on vaan tuo alemman keskiäänen korostuminen.. Tietty mankasta on joutunut säätämään kans jonkun verran mut kuulostaa ihan siedettävältä. Pistäppä vähän vinkkiä miten noita kajareita kannattaa sijoitella. Kojelaudan nurkat on vissiin ainoa paikka missä sais tuota matkaeroa tasattua. Se nyt vaan ei tuu kyseeseen. Tai sit jotain viivepiiriä/despiä vois kans käyttää..
Suunnitelmissa kuitenkin olis käyttää noita vakipaikkoja, joissa diskanttia ja keskaria suunnataan hieman verhoilun päällä. Mideille jalkatilaan tulis aktiivinen jako ja yläpää vedettäs passiivisena. Kajarit ois jotain tommosta: 5.25" DLS MS5 + 3" Audax HP080G0 + 1" Seas H615.
Paras E36 mitä olen itse kuullut, oli sedani jossa kojelaudalla DLS U4 ylöspäin, joku DLS:n parempi diskantti (en muista millään mallia) peilinkolmiossa ja ovessa Focalin K2 freeairina, soittimena joku (taaskaan en muista) Pioneerin huippumalli DSP:llä.
Coupen kojelaudasta puuttuu just se keskarin mentävä tila mikä sedanissa ja touringissa on :|
Itse jätän aluksi keskarit kaappiin ja ihmettelen saako kaksitie-etupäällä mitään aikaan. Midille tulee paikka oven etu-alaosaan ja diskanttia ajattelin peilinkolmioon jos ei löydy soundillisesti parempaa ratkaisua.
Comment