Announcement

Collapse
No announcement yet.

navigaattori hukassa e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    navigaattori hukassa e46

    Auto on e46 coupe -02 pienellä navigaattorilla ja cd- vaihtajalla.

    Navigaattori katosi auton valikosta ilmeisesti akun irrottamisesta johtuen, kun kaiuttimia asennettiin. Samalla valikossa meni joitain kirjaimia sekaisin, eli kun valitsee tape- kohdan soittimesta niin valikossa lukee: no ape t
    Eli t-kirjain siirtynyt taaksepäin.
    Lisäksi valikosta on kadonnut joitan valintoja, kuten kielenvaihto tms.

    Sulakkeet 7, 41 ovat kunnossa, sillä ne ovat ilmeisesti yhteisiä soittimen kanssa ja soitin kuitenkin toimii, kuten kaikki muukin autossa. On myös koitettu käyttää akkua uudelleen pois paikoiltaan ja samoin sulakkeita, muttei vaikutusta.

    Onko ideoita asiaan?
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    itelle nyt tulee ekana mieleen että onhan johdot kunnolla kiinni siellä itse naviyksikössä kontissa? :think
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • racingred
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 256

      #3
      Pitää katsoa nuo johdotukset, mutta laite kyllä ottaa levyn sisään ja taitaa merkkivalokin kyljessä palaa, joten kyllä sinne virta pitäisi mennä..

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #4
        Originally posted by racingred View Post
        Pitää katsoa nuo johdotukset, mutta laite kyllä ottaa levyn sisään ja taitaa merkkivalokin kyljessä palaa, joten kyllä sinne virta pitäisi mennä..
        Virtaa joo, muttei signaalia?
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • racingred
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 256

          #5
          No ainakin molemmat johtoliittimet tulivat kiinni navilaatikon taakse, samoin antennijohto. Mitään ei näyttänyt olevan irrallaan ainakaan navilaatikon läheisyydessä. nuohan ovat vielä varmistusklipsuilla kiinni, joten ei ihan pienestä pitäisi irrota.
          Last edited by racingred; 13-09-2011, 22:22.

          Comment

          • racingred
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 256

            #6
            Eli navi edelleen hukassa, samoin muutamia asioita valikosta, kuten kielen vaihto yms. ja kasettivalinnan kohdalla teksti sekaisin: no ape t.

            Vikakoodin luvussa ei päästy kiinni autossa muuhun kuin moottoriipuoleen, ja epäiltiin johtuisiko tämä siitä että akun jännite oli max. 13,61 V. Eli onko tarkkaa tietoa, mikä tulisi oikean jännitteen olla autossa? Ja voisiko ongelmat johtua sitten tästä? Eli todennäköisesti akku olisi menossa pikkuhiljaa heikoksi?

            Comment

            • racingred
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 256

              #7
              Koitettiin tänään lukea autosta vikakoodeja, josko niistä olisi selvinnyt jotain. Radiolta tuli yksi vikakoodi, jonka nollaus ei kuitenkaan vaikuttanut navin toimivuuteen. Navi on siis edelleen täysin hukassa.
              Löysin searchilla juttua vastaavasta tapauksesta, missä puhuttiin, että navi voisi hajota akun irroituksessa sekoittamalla sen. Josko siis tässäkin olisi käynyt niin, että navilaskuri olisi hajonnut...

              Kuuluuko tuohon naviin muuta kuin se laskuri(mihin cd tulee)+antenni systeemi ilmeisesti hattuhyllyllä? + sitten tuo yhdistetty radionavisoitin.

              Sitten kysytäänpä vielä sellaista, että käykö auton "pikkunavin" tilalle suoraan tuo iso 4:3 isompi naviradiosoitin? Molemmissa pitäisi olla mk3 laskuri. Eli josko vaihtaisi tuollaisen tilalle samalla.

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Jos on nyt ns. tulitikkurasian kokoinen naviradio, niin vaihtaakseen isompaan joko 4:3 tai 16:9 näytölliseen, pitää hommata uusi radio takapaksiin, kaapeli taakse sitä varten, lisäksi vanha laskuri pitää ohjelmoida tai vaihtaa kokonaan uuteen MK3:een tai Mk4:een. Lisäksi keskikonsoliin asennusteline, jolla saadaan tilaa isolle näytölle ja ilmastointipaneli siirtyy alemmas säilytysrasian tilalle.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • racingred
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 256

                  #9
                  Ok, taitaa olla sitten turhan iso operaatio alkaa vaihtamaan, jos radio+johdot on tyyriitä. Ja jos tuo vanha mk3 on lisäksi rikki, niin menis vaihtoon sitten koko satsi. Mutta kiitoksia tiedosta kuitenkin.

                  Osaisitko muuten korjata tuota mk3:sta minulta, jos nyt ilmenee, että se on rikki? Huomenna tarkistan vielä johdotuksia ja jos mitään ei löydy, niin eiköhän vika taida tuossa sitten olla? Vika on tosiaan edelleen ihan sama mikä alkuperäisessä postauksessa, mikään ei ole muuttunut sen suhteen.. Erikoista on tosiaan se, että autosta on myös ajotietokonevalikostakin lähtenyt joitain tietoja pois navin häipymisen yhteydessä(mm. kulutusmittari, kielen valinta ja mitä siellä on ollutkaan) ja valitessa kasettisoittimen mode-näppäimellä, teksti on sekaisin: no ape t. Voiko tuo mahdollinen navin rikkoutuminen saada tuollaista aikaan?

                  Entä vaatiikohan tuon valikon takaisin saanti sitten mitä, vai pitääkö tuo romu suosiolla viedä merkkiliikkeelle laitettavaksi, ohjelmoitavaksi tms...? prkl..
                  Toinen juttu mitä ollaan ihmetelty on, että auton airbagiin ei ole saatu yhteyttä bmw:n inpalla, boschilla ja vielä jollain kolmannellakaan vikakoodin lukijalla, voiko se olla jotenkin lukittu tms..? Kyseessä olisi penkkien irtioton yhteydessä palamaan syttyneen airbag-valon kuittaus. Eli kaverin inpalla saatiin yhteys ainoastaan moottoripuoleen, boschilla ja kolmannella ohjelmalla myös jonkin verran muuhun elektroniikkaan, muttei airbagiin millään noista.

                  Onko autossa vielä jotain muita sulakkeita kuin hansikaslokero, jos katsoisi vielä kertaalleen nekin, löytyykö mitään. Sitten alkaakin omat keinot loppua, ehdotuksia kellään?
                  Last edited by racingred; 05-10-2011, 01:18.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎