Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ihme ongelma... Subit/vahvari/liitännät??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tanppu
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 169
    • Vantaa

    Ihme ongelma... Subit/vahvari/liitännät??

    Moroo,

    Asentelin tossa vlopun aika tohon e90 raatoon oem paikoille uudet subbarit ja johdotin linjamuuntimella vanhoista kaiutinjohdoista, piuhojen liittimet on kaikki tinattu kiinni ja suojattu kumeilla ym ym.. Ongelma on nyt vaan sen verran ihmeellinen että loppuu tämä oma tietämys tähän tässä kohtaa.. Subit toimii jos auto ei ole käynnissä, hetikun käynnistän auton subit lyö 2-3 kertaa ja sammuu, vahvari kuitenkin pysyy päällä eikä sytytä mitään häiriö valoja. Herätettä ropaamalla eli ns. "käynnistämällä vahvarin uudestaan" ei ole mitään hyötyä auton ollessa käynnissä. Auto sammuksiin ni subit alkaa toimia hetken päästä taas ihan normaalisti. Virallisessa setupissa otettu linjamuuntimella oem subien piuhoista linjatasot vahvariin, ajattelin että jos tämä olis ongelman syy niin tänään aamulla koitin sitten että otan linjamuuntimella takakaiuttimista tason vahvarille mut ei mitään eroa. Subit soi ihan nätisti auton ollessa sammuksissa mut hetiku käynnistää ni lopettaa jauhamisen.. Ja tosiaan nyt en puhu mistään semmosesta et oon 20sec kuunnellu hissuksiin auton ollessa sammuksissa, eilen ne jauho varmaan tunnin verran sellasella normi voluumilla ja koitin vielä vähän huudatellakkin jos sais häiriön aikaseks sammuksissa olleenakin, ei mitään, toimi moitteettomasti mut hetiku käynnistää auton ni ne sammuu eikä palaa takaisin vaikka ajais kuinka kauan..

    Niin ja herätettäkin koitettu ottaa parista eri paikasta, maan paikkaa vaihdeltu.. Nää ns "perus" jutut on käyty jo läpi!

    Jos jollain on jotain hauskoja ideoita mistä johtuu niin ideoita otetaan vastaan! Kiitoksia vaan jos jaksoitte lukea
    Ex vehkeet..
    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2817
    • Kuusankoski

    #2
    Kuulostas siltä että vahvarin virran syöttö oireilee. Oletko mitannut jännitteet auto sammuksissa ja käynnissä herätteeltä ja virransyötöltä.
    Äkkisiltään ainut ero käynnissä ollessa on isompi jännite.
    Onko linjamuunnin aktiivinen eli omalla virran syötöllä, jos on niin siinäkin mahdollinen vika kohde.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • tanppu
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 169
      • Vantaa

      #3
      Ei oo yleismittaria jolla mitata mut enpä oo koskaan kuullu et liikavirta vahvistimelle antais tämmöstä vikaa? Linjamuunnin on passiivinen ilman lisävirtoja (http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-...n-rca-ksi.html). Jos vahvistin sais liikaa virtaa se menis protection tilaan ja syttyis punaset valot, eli vika tuskin tämä?
      Ex vehkeet..
      X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2817
        • Kuusankoski

        #4
        Enemmänkin epäilen et siel tippuu nyt jännite jostain syystä
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • tanppu
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 169
          • Vantaa

          #5
          Voipi olla mahdollista, tos noin vuos sitten kun veljen vehkeitä "varastoin" tovin niin ne toimi kyl moitteettomasti. Mut täytyy saada kyl mittari jostai ja mittailla, jännitteen tiputukset ei käyny ees mielessä, mut taas sit sen kyl pitäs vetää ittensä protection tilaan jos näin kävis, mut turha täs on jossitella ja muttitella, testataan ja katotaan löytyykö sieltä vikaa niin voi alkaa kattelemaan muita vaihtoehtoja sitten. Ilmottelen tossa iltapäivällä et mitä se sanoo.
          Ex vehkeet..
          X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎