miten paksu kuidun tulisi olla, jotta kestäisi? kannattaako mattojen väliin laittaa jotain ns. "jousteaineeksi" tms.. mites porukka on noita tehnyt?
boksi varapyöräkoteloon
Collapse
X
-
Itsellä tuli kotelon paksuudeksi 12-15mm +hartsi/hiekka, pienemmälläkin vahvuudella varmaan pärjäisi.
Muutama kuva lootasta:
Elämä on pihakivestä.
-
itse tein "pikapatentin"...
bitumimassaa sivelin vararengas koteloon riittävästi ja sitten vain löin vanerin sikamassalla kiinni suoraan peltiin...
paremmin toimii ainakin minulla kuin mitä edelliset suljetut kotelot peräkontissa..F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Mullakin on omintakeinen pikaisesti tehty subbarikotelo. Mittasin varapyörän vanteen sisähalkaisijan ja leikkasin kuviosahalla lastulevystä renkaita, joiden ulkohalkaisija on vanteen sisähalkaisijan verran. Yksi levynpalanen oli pohja joten se jäi silleen, toiseen leikkasin subbarille sopivan reijän eli siitä tuli kansi. Sitten leikkelin väliin tuleviin renkaisiin isot reiät, reunoille jätin noin 3cm seinämän. Elikkäs tein levyistä sen jälkeen pinon liimaten ja ruuvaten ja avot subbarikotelo oli valmis.
Vararengas jäi matkaan ja kotelo on irroitettavissa jos tulee tarvetta. Subi paikalleen ja matto päälle ja takakontti on ihan vakion näköinen.
Subbarina MTX 10".
Comment
-
Linkissä meikäläisen projektista kuvia:
BMW project
Seinämävahvuutta ei ole liikaa, mutta toimii hyvin. Todennäköisesti lisään vielä myöhemmin hiekka-hartsi seosta pinnoille.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
Comment