Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subbari kotelo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonael
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 152
    • Helsinki

    Subbari kotelo

    En oo mistään oikein löytänyt selvää tietoa näinkin turhaan kysymykseen.

    Eli aikasemmin ruuvatut konkka ja vahvari pitäisi siirtää kotelosta toiselle puolelle. Haittaako nuo ruuvin reijät jotain? Sillonhan se ei oo enää tiivis.

    pitäiskö tunkee jotai esim. liimaa ja ruuvaa siihen ruuvi takas, niin sillon se reikä ainaki täyttyis. Vai onko käytännön merkitystä?
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Originally posted by Jonael View Post
    En oo mistään oikein löytänyt selvää tietoa näinkin turhaan kysymykseen.

    Eli aikasemmin ruuvatut konkka ja vahvari pitäisi siirtää kotelosta toiselle puolelle. Haittaako nuo ruuvin reijät jotain? Sillonhan se ei oo enää tiivis.

    pitäiskö tunkee jotai esim. liimaa ja ruuvaa siihen ruuvi takas, niin sillon se reikä ainaki täyttyis. Vai onko käytännön merkitystä?
    :think

    Siis boxi vuotaa luonnollisesti nyt, jos reiät on läpi. Liimaa ja mätkit puutikut, tai sikafleksiä, tai ruuvit tai mitä ikinä keksitkään.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Jonael
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 152
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Rockford View Post
      :think

      Siis boxi vuotaa luonnollisesti nyt, jos reiät on läpi. Liimaa ja mätkit puutikut, tai sikafleksiä, tai ruuvit tai mitä ikinä keksitkään.

      Okei, näin ajattelinkin, mutta oli pakko vielä varmistaa. Helpoin varmaa liimaa ja ruuvit. ainaki pitäs mennä tiiviiks..

      Comment

      • aaretti
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 2604
        • kajaani

        #4
        mut ensimmäinen virhe asentaessa on ruuvata ne konkat ja vahvarit siihen koteloon kiinni
        -Official BTCF-Sauna Team-

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by aaretti View Post
          mut ensimmäinen virhe asentaessa on ruuvata ne konkat ja vahvarit siihen koteloon kiinni
          No mikä siinä niin väärin nyt on? Perustele vähän.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Mäkki
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 2190
            • Orimattila

            #6
            Originally posted by antti79 View Post
            No mikä siinä niin väärin nyt on? Perustele vähän.
            Vahvistin piiri tärisee kotelossa kiiinni ollessaan ja voi lyödä oikosulkuun tai muuta semmoista kivaa. Ja lämpö ja basson tahtiin tärisy ei tee ainakaan mitään hyvää piirilevylle
            #Ilmastoahdistus

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Originally posted by Mäkki View Post
              Vahvistin piiri tärisee kotelossa kiiinni ollessaan ja voi lyödä oikosulkuun tai muuta semmoista kivaa. Ja lämpö ja basson tahtiin tärisy ei tee ainakaan mitään hyvää piirilevylle
              No höpöhöpö. Mites esim. aktiivisubwooferit (vahvistin kotelossa). Itselläni on esim. Focalin aktiivisubi kontissa, pitääkö tässä nyt alkaa pelkäämään oikosulkuja

              Edit: Eli tällainen löytyy itseltäni
              Last edited by antti79; 22-01-2012, 20:44.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • Juize
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 231
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Mäkki View Post
                Vahvistin piiri tärisee kotelossa kiiinni ollessaan ja voi lyödä oikosulkuun tai muuta semmoista kivaa. Ja lämpö ja basson tahtiin tärisy ei tee ainakaan mitään hyvää piirilevylle
                Mitenkähän nuo monellakin kotona olohuoneen nurkassa olevat aktiivisubbarit oikein kestävät tuota basson tahtiin tärinää...:think
                Niissä kun tuo vahvistimen piirilevy on kiinni kotelossa.
                G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                Comment

                • Mäkki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 2190
                  • Orimattila

                  #9
                  Arvon herrat voi sitten toki lyödä omia filosofioitaan kehiin jos ei kelpaa. Mutta, aktiivit erikseen niitä en ole koskaan tutkinut.

                  Siis. Hommahan on eri jossain helvetin 100w ja 10kw lankuissa. Mitä itse painekäytössä käytellyt niin kyllä on jokainen home-made custom ensimmäisenä: VAHVISTIMEN TÄRINÄMODAUS
                  Mitähän lie tarkoittaa. Ja kyllä, kun mennään vähänkin suurempiin tehoihin niin paine puskee aika hyvät vibat konttiin.

                  Voisiko siis olla että aktiiveissa olis laadukkaammat vahvistimet ja olisi jotenkuten jo tärinältä estetty. Sisäpuolelta muovisuus voi myös olla yks. Sehän nyt ei hirveästi johda sähköä kuten esim. metallinen. Aktiivien kotelot oli myös ihan eri planeetalta. Vaimennusta ja lisää vaimennusta. Aktiiveista tosin koskaan saa varmaan yli 100w enempää. Aktiivin omalla vahvistimella.

                  Mutta btcf omat koti rohressorit heittää nyt mulle tänne informaatiota. Haluan tietää oikean vastauksen.



                  RESONOINTI



                  E: Kysehän oli muutenkin erillisestä vahvistimesta + kotelosta. Joten get out aktiivienne kanssa

                  E2: Lisään: suosittelen ettei vahvistinta laiteta koteloon kiinni ja Voi lyödä oikosulkuun
                  Last edited by Mäkki; 24-01-2012, 21:38.
                  #Ilmastoahdistus

                  Comment

                  • Taski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2009
                    • 380
                    • Tampere

                    #10
                    Onhan se nyt ihan fakta että vähemmän tuollainen kunnon lankku kestää koteloon ruuvattuna. En nyt mitään oikkareita niinkään pelkäisi, mutta on noita takuuseen jouduttu viemään useampiakin tärinästä hajonneita. Kas kun nuo jotka on asennettu muualle, ovat kestäneet hyvin eivätkä juotokset tms ole tilttailleet.
                    Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                    Comment

                    • aaretti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 2604
                      • kajaani

                      #11
                      Originally posted by antti79 View Post
                      No mikä siinä niin väärin nyt on? Perustele vähän.
                      minun puolesta asenna vaikka pohjalevyyn mutta tuosspa jo tulikin syitä esille minkä takia sitä ei tulisi asentaa koteloon. ja nuo aktiivit on ehkä suunnitelkin kotiin ja autoon siten että se kestää paremmin sitä tärinää

                      herra otta nyt järjen käteen ja hiukan funtsii itsekkin
                      -Official BTCF-Sauna Team-

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        Originally posted by aaretti View Post

                        herra otta nyt järjen käteen ja hiukan funtsii itsekkin
                        No otetaan järki käteen, päässä se olisi kyllä mielestäni parempi...
                        Aivan sama miten taavetit ja aaretit noita vahvistimia asentelee, mutta uskallan kyllä väittää että saatte ne paskaksi ennemmin huonolla asentamisella kuin tärinällä. Mutta antaa olla, lopetan tämän tähän. Jokainen tyyllillään.

                        EDIT: pakko vielä lisätä, että edelleenkin olen sitä mieltä että vahvistinta et saa paskaksi jos se on kotelon kyljessä kunnolla kiinni. Aktiivisubbareissa ei myöskään ole mitenkään poikkeavaa rakennetta vahvistimessa kuten joku jo heitti ilmoille. Mutta "Home made custom resonointi" heebot, jatkakaa....
                        Last edited by antti79; 26-01-2012, 19:10.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • aaretti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 2604
                          • kajaani

                          #13
                          Originally posted by antti79 View Post
                          No otetaan järki käteen, päässä se olisi kyllä mielestäni parempi...
                          Aivan sama miten taavetit ja aaretit noita vahvistimia asentelee, mutta uskallan kyllä väittää että saatte ne paskaksi ennemmin huonolla asentamisella kuin tärinällä. Mutta antaa olla, lopetan tämän tähän. Jokainen tyyllillään.

                          EDIT: pakko vielä lisätä, että edelleenkin olen sitä mieltä että vahvistinta et saa paskaksi jos se on kotelon kyljessä kunnolla kiinni. Ellei koteloa ole nyt sitten tehty 3mm vanerista. Aktiivisubbareissa ei myöskään ole mitenkään poikkeavaa rakennetta vahvistimessa kuten joku jo heitti ilmoille. Mutta "Home made custom resonointi" heebot, jatkakaa....
                          puupää ruuveilla jos sen laittaa niin kestää

                          ei v...u mitä järjenkäyttöä
                          -Official BTCF-Sauna Team-

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #14
                            Sen enempää ottamatta kantaa mihinkään väittelyyn, niin itsellä ollut jos jonkinmoisia asennuksia ja yksi katukelpoinen paineauto-teelmys kyllä toimi moitteetta vuosia, vaikka tilanpuutteen takia jouduin lankut pulttaamaan boxin kylkeen kiinni ja useamman kappaleen. Yleensä laitan päätteen/päätteet erikseen muualle, mutta tuossa oli ahdasta ja ei näyttänyt vaikuttavan yhtään mihinkään.
                            Osa kyseisistä päätteistä löytyy vieläkin ja toimii edelleen.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎