Announcement

Collapse
No announcement yet.

Matala subbarielementti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

Matala subbarielementti

Mulla on hyvästi kymmenen vuotta vierähtänyt seuraamatta autohifialaa millään lailla (kiitos Oululaisten aktiivisten autovarkaiden)

Nyt olen kuitenkin rakentamassa jonninmoista hifisysteemiä tuohon harrastepeliin, ja kysynkin vähän mielipiteitä.

Autona on -84 635csi, ja siihen on tarkoitus tehdä asialliset hifit alkuperäispaikoille sekä muuten auton alkuperäistä rakennetta turmelematta:

edessä on jo kohtuullinen erillissarja, mutta taakse tarvittaisiin vähän siistimistä sekä subbari alapäätä tukevoittamaan. Mitään äänenpainekisoja tällä ei ole tarkoitus käydä, eikä suuren yleisön tartte kuulla kuin moottorin sulosoinnut.

Taakse on tarkoitus tehdä kotelot penkkien "niskatukien" alle alkuperäispaikoille, mutta tästä lisää myöhemmin

Subbari aiheutti hieman päänvaivaa, kun autossa on umpinainen peltiseinä kontin ja kabiinin välissä eli irtokotelo kontissa on poissuljettu ratkaisu (en halua möykätä kadulle niin paljon, että saisin vääristyneen mölinän kuulumaan myös kuskin korville)

Ratkaisuna on tehdä takapenkin keskipalan sijalle tuleva subbarikotelo, joka toimii samalla keskikyynärnojan paikkana kuten alunperinkin. Tähän pystyy tekemään suljetun 10-12l kotelon 8" elementille: Muoto on vain hiukan hankala. Tarvitsisin siis hyvän matalan 8" elementin, joka sopisi oheisen tuherrruksen mukaiseen paikkaan

Tällaisia voisi olla esmes:
    Hertz ESF20.5 8 subwoofer, tai
    http://www.autostudio.fi/autohifi/au...subwoofer.html,

mutta mulla ei ole hajuakaan, onko siitä mihinkään, ja mitä kaikkea muuta on markkinoilla, ja mihin hintaan
    Last edited by Haatainen; 01-03-2012, 13:24.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

Ennenkin on ollut autoja
  • Ahdinko
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 227
    • Kerava

Mulla on tuo pioneeri 12 tuumaisena ja en ole kyllä pettynyt.

Aika huonosti löytyy 8 tuumaisia. Isompia on jo monilla. Mutta tsekkaa ny nää.

ja Kikckerillä on jotain

TJ
    Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
    Käyttis 535i GT F07
    Ex: X1 E84 28i Xdrive
    Ex: E90 325

Comment

• Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1451
      • Tampere

Originally posted by Ahdinko View Post
      Mulla on tuo pioneeri 12 tuumaisena ja en ole kyllä pettynyt.

TJ
      Kiitoksia kommentista

Pioneeria mulla on ennen ollut (joskus 1900-luvulla) ja sillon ne oli ihan hyviä. Tuon 8" elementin kotelotilavuusvaatimuskin sattuis aika hyvin tuohon mitä tehtävissä on, eli eiköhän tuo huomenna mene hankintaan, ellei jostain joku jotain todella vakuuttavaa vastalausetta huutele.
      Last edited by Haatainen; 01-03-2012, 21:28. Reason: Paskat, tilasin jo. Toivottavasti on hyvä
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

Ennenkin on ollut autoja

Comment

• Rajatila
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 92
        • Tampere\Seinäjoki

oletkos ajatellut kokeilla laittaa tollasia..
        NÄMÄ

nuo laittaa vaikka hattuhylle..
        mielestäni olivat hyvät koe kuuntelun perusteella..
        Jos jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia,
        ...niin kävelisimme käsillä.

BMW 520ia e28 -84
        BMW 525TDSA Touring e39 -98
        ex. BMW 525TDSA Touring e34 -95
        ex. Ford Sierra 2.0 DOHC -90

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢