Originally posted by jukkaw
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kiinteä kamera autoon?
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Taisinkin jo aikaisemmin todeta, että hankin kameran ihan vain todistusaineiston hankkimiseksi vahinkotilanteita varten. Olen niin useasti törmännyt tilanteeseen missä on sana vastaan sana, ja jolloin (oikeasti) syytön on joutunut maksamaan omasta pussistaan. Tällaiset kamerat pitäisi (pelti)kolareiden ym. takia olla melkein pakollisia kaikissa autoissa. Vähentyis vakuutuspetokset ja muut epäselvyydet ja riidat huomattavasti.
Comment
-
-
Itronics ITB100HD
Menin tänään autoon ja laitoin muistikortin sisäkameraan niin 5 min kuluttua kamera alkoi piippaamaan sarjoissa (muistikortti-error..?). Otin virtajohdon irti ja muistikortin pois ja laitoin takaisin niin kohta kamera alkoi taas piipata (nyt toisenlaisilla piippi-jaksoilla?!?). Puolentunnin kuluttua yritin taas uudelleen niin toistaiseksi ei piipannut enää?! Saas nähdä...
Korean Itronics-sivu ei vastaa maileihin (kysyin enkun kielistä PC-Playeriä). Mulla on V.1.1.0 versio ja Googlettamalla löytyy V.1.1.6 mutta sitä ei saa mistään ladattua?!
Sinänsä kumma kun eBay-myyjä jolta kamerat ostin (99,9% pos.) ei myöskään vastaa mun posteihin! No, negatiivista palutetta vaan menee mun puolesta...
Edit. 21.7.
3 tai 4krt on sisäkamera piipannut muistikorttiongelmaa(?). Viikko sitten painoin ekan kerran kameran nollaus (kortin alustus)-painiketta pitkään niin nyt ei oo piipannut, vielä.. En tiedä johtuuko kortista vai kamerasta? Jos jaksais vaihtaa kortit keskenään mut kun ei! Oon merkinnyt kortit tussilla S (sisä) ja E (etukamera) ja kun saattais mennä viikko (tai kolme) ennen kuin joku taas piippais jneLast edited by CamMan; 21-07-2012, 23:08.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostOn tuollainen itb100hd pöydällä, mutta ei mistään löydy montako volttia tuo käyttää? (Yleismittari hukassa nääs...)
Parikin valmista virtapaikkaa jo kattovalon/aurinkolipan tietämillä, kun vain oikean jännitteen arvaisi.
Comment
-
-
Ei ole kellään kokemusta noista dealextremen tai kiinan kameroista? Löytyyhän sieltä varmaan helmiäkin roskan joukosta? Venäjällähän noi kamerat on melkein pakollinen varuste. Saiskohan sieltä? Aika paljon kun selasin noita dealextremen kameroita tuntui olevan venäläisten kommentteja niissä. Alkaa suomessakin olla sellasia spedejä liikenteessä ettei kamera olisi ollenkaan pahitteeksi.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostEi ole kellään kokemusta noista dealextremen tai kiinan kameroista?
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Go Pro Hero 2 off topic
Menee hiukan off topic, mutta emännän veljellä on (tai oli) moottoripyörässä GoPro Hero 2. Älyttömän hyvää videota tulee !
Kesällä sattui kuitenkin paha onnettomuus. Emännän veli päästi moottoripyörällä vasemmalle eteen kääntyneen traktorin kanssa yhteen siten, että vasen puoli kropasta osui traktorin kauhaan n. 70km/h vauhdilla. Kaiken lisäksi traktori kuski puhalsi n. 1,5 promillen lukemat...
Pyörässä oli kuitenkin kiinni yllä mainittu kamera, joka kuvasi koko onnettomuustilanteen. Toveri on nyt maannut sairaalassa n. 4 kuukautta ja poliisi on tutkinut tapausta hänen osaltaan nimikkeellä törkeä liikenteen vaarantaminen. Poliisi näytti videon hänelle sairaalassa ja videolle oli tullut HD tasolla kaikki nopeudet puolen tunnin ajalta ja itse kolari.
Nyt poliisilaitokselta ilmoitettiin, että kameran, muistikortin ja hilut saa noutaa heiltä pois. No heti ensimmäisenä oli pakko tsekata video, että miten onnettomuus tapahtui. Muistikortilla oli kyllä kyseinen video, mutta poliisi setä oli leikannut videosta loppuosuuden pois, missä kyseinen tapahtuma tapahtuu !?!? WTF !?
Onko poliisilla siis oikeus ottaa yksityinen video itselleen ??? Sen vielä ymmärrän, että jos tolppakamera ottaa kuvan, niin kuvaa ei saa itselleen, mutta......
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSuositeltavaa kameraa, vaikka imukuppi kiinnitteinen? Sellainen mikä lähtee automaattisesti tallentamaan kun virta päälle, ettei tarvitse erikseen roblata nappuloita. Hinta mieluiten alle satasen.
Itsellä on samanlainen ja toimii. Kuva on ihan ok, eli selvää saa. Jos tarkoitus on ostaa ihan vain kuvaamaan mahdollisten onnettomuuksie tms. varalta niin varmasti ihan toimiva. Mutta jos hifistellä haluat ja laittaa nettiin videoita kun ajat autolla (ei muuten kiinnosta ketään) niin sitten katselisin kalliimpia, viimekädessä Gopro:ta tms.
Toinen kamera mikä minua kiinnostaa on tällainen:
Tuo onkin jo postissa odottamassa. Käyn huomenna hakemassa ja alan virittelemään paikoilleen niin, että saa kuvattua taaksekkin päin. Tässä miellyttää tuo pieni koko.
Comment
-
Comment