Itsellä E46:ssa juuri tuollainen kiinalainen rekisterikilpivalon tilalle tuleva kamera. Hinta tosin oli kymmenesosa alkuperäisen viestin linkistä, alle 20e postikuluineen.
Kameran asensin syksyllä, mutta kaapelit sain vedettyä vasta pari viikkoa sitten (talvi yllätti kesken asennuksen..). Hyvin toimii nyt, eli selvisi ainakin käyttämättömänä etelän rankasta talvesta. Muuta en osaa sanoa kestävyydestä vielä.
En syötä jatkuvaa virtaa kameraan, vaan otan rosvolla +12 V peruutusvalon johdosta. Ylikuumenemisvaara aika pieni? Samasta johdosta suljen releen, joka aktivoi peruutuskameran videomodulissa.
Hintaisekseen erittäin suositeltava päivitys (kamera + rele = reilu 20e, kaapelinpätkät ja liittimet löytynee jokaisen tee-se-itse miehen kaapista). Kuvanlaatukin on yllättävän hyvä, ei mikään HD, mutta täysin riittävä jopa täysin pimeällä mökkitiellä.
Ainiin, ainoa miinus, se kamera ei kyllä mennyt ihan suoraan kilpivalon paikalle..
e91 + peruutuskamera?
Collapse
X
-
On tuo alkuperäinen retrofit-kit niin suolaisen hintainen, että tätyy miettiä "välipalikka" ratkaisua.Originally posted by jartsa02 View PostTollee nopeasti katottuna tuota ensimmäistä retrofit-kittiä ei enää välttämättä saa, joku toinen konsti on asennella ACM-moduuli autoon ja sitä kautta sitten tuo kamera.
Mulla itellä on kyllä tuollainen "kiinan"-mallinen rekkakilvenvalo-kamera paikallaan ja se pelaa kyllä ihan hyvin
.. mulla kylläkin on jälkiasennettu uudempi CIC tuon professional-CCC-navin tilalle ja siihen tuli laitettua sellainen välipalikka, johon saa liitettyä tuollaisen tavallisen "kiinan"-kameran.
Car2VIDEO:lta löytyisi video interface adapter 249.90€ hintaan ja siihen löytyi vielä netistä jonkinlaiset asennusohjeetkin.
Tämmönenkin löytyi.
Saksa ei taivu niin paljoa, että selviäis mitä tällä tarkalleen ottaen saisi aikaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kellis View PostNäyttäisi siltä, että peruutuskameralle tarvittaisiin lvds muunnin, joka muuntaa peruutuskameralta tulevan singaalin näytölle sopivaksi differentiaali signaaliksi. Pieni googlaus tuotti tulokseksi, että voi olla kallis projekti KLIK ainakin tuolla retrofit kitillä.
Vaikuttaapa hiukan sen verta työläältä, että taidan tyytyä nykyiseen pakkitutkaanOriginally posted by jartsa02 View PostTollee nopeasti katottuna tuota ensimmäistä retrofit-kittiä ei enää välttämättä saa, joku toinen konsti on asennella ACM-moduuli autoon ja sitä kautta sitten tuo kamera.
Mulla itellä on kyllä tuollainen "kiinan"-mallinen rekkakilvenvalo-kamera paikallaan ja se pelaa kyllä ihan hyvin
.. mulla kylläkin on jälkiasennettu uudempi CIC tuon professional-CCC-navin tilalle ja siihen tuli laitettua sellainen välipalikka, johon saa liitettyä tuollaisen tavallisen "kiinan"-kameran.
:think
Leave a comment:
-
Tollee nopeasti katottuna tuota ensimmäistä retrofit-kittiä ei enää välttämättä saa, joku toinen konsti on asennella ACM-moduuli autoon ja sitä kautta sitten tuo kamera.
Leave a comment:
-
Unohda suosiolla nuo kiinan kamerat !!
Mulla oli omassa E46:ssa 2 kappaletta vastaavia värkkejä, eka kesti kuukauden ja kuva hävisi. Toinen lähemmäs 3 kuukautta, kunnes meni oikoseen ja lämpeni niin kovasti että muovilistan maalit kupruili...
Nyt on ollut bemarin oma kamera lähemmäs pari vuotta ja ei mitään ongelmia.
Ja hiton hyvä varuste kun siihen on tottunut, helpottaa esim. peräkärryn kiinnitystä tosi paljon.
Leave a comment:
-
e91 + peruutuskamera?
Selailin ebaytä ja löysin tälläisen kilpivalon paikalle asennettavan peruutuskameran KLIK
Onko kenelläkään kokemusta tälläisen asentamisesta vastaavan kulkineeseen? Ajatuksena olisi saada kameran kuva iDriven näytölle.
Auto on e91 320d vm.12/07 professional navilla.
Nettiä ja foorumia selaillessa sain sen verran selville, että videomoduulissa voisi olla valmis sisääntulo alkuperäiselle peruutuskameralle. Kuuluukohan tuohon professional naviin videomoduulia?Tags: None
Leave a comment: