Elikkä meneekö tuonne kikkareihin 6,5 midbasso ja jos ei niin mitä joutuu tekemään että menee? Minkälaiset nuo kikkarit muutekin ovat? ovatko jotenkin suljetut vai hengittääkö johonkin?esim kojikseen? Miten paljon syvyyttä löytyy? Olisin todella kiitollinen jos joku/jotkut vastaisi vaikka tästä on tainnut olla juttua ennenkin...
Vielä kerran e30 kaiutin paikoista
Collapse
X
-
Se tila jatkuu sekä ylös että alas, mutta joku noisekilleri ois kova sana sinne koska tulee jokseenkin kopiseva saundi sellasenaan. Itse suurensin aukkoa paineilma snurralla sen verran että 6 1/2 mahtui sinne. Syvyys riittää useimmissa tapauksissa.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
-
kyllä se aukee kunhan ei ole liian korkea ritilä...
Comment
-
Kyllähän sinne se 6 1/2menee.. ite tein siihen muoviin kaiuttimen mentävän reiän ja sinne "koteloon" laitoin "mutua"(pumpulia) eli siis sinne kannattaa laittaa jotain hengittävää pehmeää ainetta, jolloin kotelo "suurenee" samaan tyyliin kuten subbari kotelossa. Ja poistaa sitä liian kovan kuuloista bassoa.| Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220"
|
| Design Rosendahl Oy |
| Automaalaamo & kolarikorjaamo |
| Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
| T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
| http://www.designrosendahl.com |
Comment
-
Suosittelen katselemaan vanhoja topikkeja, tästä on meinaan jauhettu ja paljon.Originally posted by sändeEli se on suljettu kotelo? paljonkohan on tilavuutta?
Kotelo on suljettu ja se jatkuu ainakin -84sessa korissa kynnyskoteloihin ja menee takalokasuojaan asti. Ja rämisee pitkältä siellä kotelossa kun muodostuu seisovia aaltoja sinne "putkeen".
6,5" menee suoraan sisään kunhan käyttää matalaa asennuskehystä siinä alla ja siirtää konepeiton kahvaa toiseen paikkaan / tai korottaa sitä esim. puupalalla ja tekee uuden reiän jalkatilan pahviin sille / tai veistää kahvaa hieman ohuemmaksi. Myös hanskalokero ei enään aukea jos on paksu kaulus, itse ratkaisin ongelman veistämällä lokeron muovia siitä reunasta hieman pois.
Vanhassa Bemussa oli Velocity VX-172 erillissarja 6,5" bassoilla, eikä se oikein vakuuttanut. Sen sijaan Touringissa on DLS MS5, kun en vaivaitunut rikkomaan kaiuttimen edessä olevia muoveja isompien kaiuttimien tieltä. Ja soi paljon paremmin nuo kun Velocity. Eli en anna kauheasti arvoa 6,5" kaiuttimille vs. 5,25" mikäli autossa on muuten ääni kunnossa - lue: subwoofer.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Ei tarvii mitään kauluksia kun vaivautuu suurentamaan sitä aukkoa, eikä tule ongelmia hanskalokeron tai konepellin vivun kanssa. Täysin original lookki.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
Comment
-
No se on sitten eriasia kuinka mielellään alkaa peltiä leikkaamaan..Originally posted by mekstrmEi tarvii mitään kauluksia kun vaivautuu suurentamaan sitä aukkoa, eikä tule ongelmia hanskalokeron tai konepellin vivun kanssa. Täysin original lookki.
Itse tein tuolla tavalla, ja todella pienellä vaivalla tuli lopulta siisti asennus 8)E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Ne orkkispaikat ovat aivan liian pienet _jokaiselle_ autokäyttöön suunnitellulle 5.25"-6.5" elementille. Paitsi jollet välitä jostain yli 10db:n piikistä @ 200hz(ei tarkka), etkä välitä siitä, ettei elementti toista lähellekkään niin alas, mitä pitäisi. nimim. Kokemusta on :arrow: Tein oveen kunnon paikat ja johan toimii :wink: Tosin ovissakin riittää töitä...S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ei sitä paikkaa kovin umpinaiseksi voi sanoa.. Ainakin omaani sovitin ensin 5,25" kiinni ensin ihan sen alkuperäisen muovin kanssa, pumpulia vähän taakse. Oli muuten aika surkea sointi. :roll: Muovit hittoon ja sen tilalle TIUKASTI sopiva paneeli jossa kaiutin on kiinni. Soi ihan hiukan paremmin..! Rakentamistahan siinä on enemmän, mutta kyllä kannattaa.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
Muovin kanssa? Siis kaiutinhan tulee uudemmissa e30 koreissa (puhun nyt omasta Touringistani) muovien taakse ja muovin ja pellin väliin. Peltiin kiinnitysOriginally posted by MeisseliEi sitä paikkaa kovin umpinaiseksi voi sanoa.. Ainakin omaani sovitin ensin 5,25" kiinni ensin ihan sen alkuperäisen muovin kanssa, pumpulia vähän taakse. Oli muuten aika surkea sointi. :roll: Muovit hittoon ja sen tilalle TIUKASTI sopiva paneeli jossa kaiutin on kiinni. Soi ihan hiukan paremmin..! Rakentamistahan siinä on enemmän, mutta kyllä kannattaa.
Sinne kaiuttimen alle laitoin kumisen tiivisteen reunoille ja vedin kiinni ruuveilla. Ja tietysti otin pois ne muovipalat sieltä kotelosta, jotta ääni pääsisi kynnyskoteloon ja tilavuus kasvaisi. Ja kyllä vaan MS5 soi varsin hyvin siinä.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Niin, sitä peltiin kiinnitystä juurikin tarkoitin. Ainakin vanhemmassa korimallissa (oma -86) se pelti on täynnä reikiä jokapuolella, eli ei todellakaan tule tiivis rakenne. Uudemmassa ehkä erilainen?Originally posted by DualfunMuovin kanssa? Siis kaiutinhan tulee uudemmissa e30 koreissa (puhun nyt omasta Touringistani) muovien taakse ja muovin ja pellin väliin. Peltiin kiinnitys
Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
saahan niitä reikiä tukittua...
Comment
-
Tuossa kun itse katselin niitä paikkoja niin mitä varten ne muovi "tulpat" siellä kaiuttimen alla tekevät? Voiko ottaa ihan huoletta pois ja laittaa tilalle vanua ja ehkä bitumiakin seinille. Mitä noita paikkoja mittailin niin voi olla aika tiukkaa 6,5" bassolla...Meneekö se muka edes tuonne? :?:
Comment
Comment