E34:n 2 kpl Hertz HS 165 hattuhyllylle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    E34:n 2 kpl Hertz HS 165 hattuhyllylle?

    Mitä mieltä ajatuksesta, että laittaisi hattuhyllylle originaalien tilalle kaksi Hertz 6,5" subia freeairina? Tuossa kun vähän piirtelin AutoSound BassBox Designerilla käyriä, niin näytti siltä että nuo sopisivat ihan hyvin taajuuskaistaan (-6db 60Hz), kun kontissa on vielä 12" subi, jolle voi ajaa tuon alle menevän kaistan? Eteen on myös tarkoitus laittaa joku 5,25" sarja jossain välissä originaalipaikoille.

    Tiedän, että mideille tuo sijoitus on huono, kun kaista on sen verran korkea että äänen suunnan kuulee jo selvästi. Mitä muita ongelmia tai yleisesti ajatuksia tulee mieleen?

    En viitsi laittaa sinne mitään koaksiaaleja kun ei niiden piipitystä siellä takapenkillä ole kukaan kuuntelemassa. Aika huonosti näyttää markkinoilta myös löytyvän 6,5" midejä (6,5" tuntuvat kaikki olevan nykyään koaksiaaleja!).

    Rahaa nyt voisi mennä suunnilleen se 130euroa mitä nuo kaksi Hertziä maksaisivat ja tietysti tarvikkeet päälle. Eli parempia ajatuksia saa esittää... Niin ja vielä, auton haluan säilyttää sisustaltaan originaalina, eli erikoisempia en rupea rakentelemaan. 8)

    EDIT: Hertzeistä lisää täältä
    E39 520iA -02
  • hannuk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2136
    • Capital

    #2
    Ainakin vanhassa 535:sessa olisi joutunut rälläköimään aika paljon peltiä pois, mikäli hattuhyllyyn olisi halunnut upottaa 6.5" äänentoistimet puhumattakaan siitä, että vielä freeairina.

    Itsellä oli edessä Alpinen 5.25" erillissarja alkuperäispaikoilla ja takana hmm. mikässenytolikaan ... Rainbow:n 5.25" erillisarja alkuperäispaikoilla. Noin normaaliin tarpeeseen tuo kombinaatio toimi ihan hyvin. Se on aika sejasama mitä siellä takana on, ostaa kunnon äänentoistimet eteen, niin se ratkaisee eniten. Tuon tyyppisellä kombinaatiolla ammattilaiset ovat e34:sia ainakin jenkeissä rakentaneet.

    Jemmassa oli vielä 10" Rainbow:n subbari takapaksiin ja 5-kanavainen Alpinen vahvari, mutta ne ei koskaan ehtineet paikalle vaikka letkut oli jo valmiiksi vedetty..
    - BMW x5 f15 m50d "navetta"
    - Porsche Cayenne S
    - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
    - plus pari muuta

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by hannuk
      Ainakin vanhassa 535:sessa olisi joutunut rälläköimään aika paljon peltiä pois, mikäli hattuhyllyyn olisi halunnut upottaa 6.5" äänentoistimet puhumattakaan siitä, että vielä freeairina.

      Itsellä oli edessä Alpinen 5.25" erillissarja alkuperäispaikoilla ja takana hmm. mikässenytolikaan ... Rainbow:n 5.25" erillisarja alkuperäispaikoilla. Noin normaaliin tarpeeseen tuo kombinaatio toimi ihan hyvin. Se on aika sejasama mitä siellä takana on, ostaa kunnon äänentoistimet eteen, niin se ratkaisee eniten. Tuon tyyppisellä kombinaatiolla ammattilaiset ovat e34:sia ainakin jenkeissä rakentaneet.

      Jemmassa oli vielä 10" Rainbow:n subbari takapaksiin ja 5-kanavainen Alpinen vahvari, mutta ne ei koskaan ehtineet paikalle vaikka letkut oli jo valmiiksi vedetty..
      Eikös täällä ole ollut puhetta, että sinne hattuhyllylle menisi 6,5" kun vaan ottaa ne muovikotelot pois sieltä? Ehkä muistan väärin...
      E39 520iA -02

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        #4
        Originally posted by Sickness
        Eikös täällä ole ollut puhetta, että sinne hattuhyllylle menisi 6,5" kun vaan ottaa ne muovikotelot pois sieltä? Ehkä muistan väärin...
        Niissä on voinut olla eroja, muttei ainakaan tuohon olisi mennyt.
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • escimo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 523

          #5
          Jos kontissa on subi niin saattaa tuottaa tuo freeair-asennus mielenkiintoisen tuloksen varsinkin luukutettaessa. Voi tulla "vähän" säröä kun subi puskee kontissa painetta niin että heikompi hermosia hirvittää...

          Comment

          • Dynamics
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1108
            • Kiiminki City

            #6
            Hattuhyllystä...

            Jos haluaa tukevan ja hyvän ratkaisun joutuu lasikuidun kanssa tekemisiin.. Nimittäin jos vaikoipaikkoihin meinaa hattuhyllyyn kaiuttimet asentaa niin free airina se on käytännössä mahdotonta koska paikan alla sijaitsee iskarin yläpää..Myöskään hattuhyllyä ei kannata hirveästi rälläköidä koska se tukee takaikkunaa ja se saattaa lakaa halkeilemaan jos se pääsee elämään. (varsinkin jäykällä alustalla) Itse ainakin tein lasikuidusta paikat..
            Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
            Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
            Ex: e34 525Tic, e34 520

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Re: Hattuhyllystä...

              Originally posted by Dynamics
              Jos haluaa tukevan ja hyvän ratkaisun joutuu lasikuidun kanssa tekemisiin.. Nimittäin jos vaikoipaikkoihin meinaa hattuhyllyyn kaiuttimet asentaa niin free airina se on käytännössä mahdotonta koska paikan alla sijaitsee iskarin yläpää..Myöskään hattuhyllyä ei kannata hirveästi rälläköidä koska se tukee takaikkunaa ja se saattaa lakaa halkeilemaan jos se pääsee elämään. (varsinkin jäykällä alustalla) Itse ainakin tein lasikuidusta paikat..
              :idea: Sickness: Mä käyn hakemassa lasikuitu tarvikkeet että saadaan se supparikotelo läjään :arrow: varmaan samalla taiotaan tonne sellaiset kotelot että...

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #8
                Re: Hattuhyllystä...

                Originally posted by Kyytsis
                Originally posted by Dynamics
                Jos haluaa tukevan ja hyvän ratkaisun joutuu lasikuidun kanssa tekemisiin.. Nimittäin jos vaikoipaikkoihin meinaa hattuhyllyyn kaiuttimet asentaa niin free airina se on käytännössä mahdotonta koska paikan alla sijaitsee iskarin yläpää..Myöskään hattuhyllyä ei kannata hirveästi rälläköidä koska se tukee takaikkunaa ja se saattaa lakaa halkeilemaan jos se pääsee elämään. (varsinkin jäykällä alustalla) Itse ainakin tein lasikuidusta paikat..
                :idea: Sickness: Mä käyn hakemassa lasikuitu tarvikkeet että saadaan se supparikotelo läjään :arrow: varmaan samalla taiotaan tonne sellaiset kotelot että...
                Katotaan mitä syntyy :oops: Olen kyllä jo puoliksi hylännyt tuon otsikon ajatuksen ja ajattelin panostaa enemmän kunnon erillissarjaan ja siihen, että saisi subin kuulumaan kunnolla kontista. Konstit ovat vielä haussa...

                Onneksi voidaan harjoitella sitä lasikuitukikkailua sun autollasi
                E39 520iA -02

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Re: Hattuhyllystä...

                  Originally posted by Sickness
                  Katotaan mitä syntyy :oops: Olen kyllä jo puoliksi hylännyt tuon otsikon ajatuksen ja ajattelin panostaa enemmän kunnon erillissarjaan ja siihen, että saisi subin kuulumaan kunnolla kontista. Konstit ovat vielä haussa...

                  Onneksi voidaan harjoitella sitä lasikuitukikkailua sun autollasi
                  Kokeillaan sitä meidän kissoilla... suppari ja erillissarja kissaan... [/jouluflasbackejä]

                  Comment

                  Working...
                  X