Announcement

Collapse
No announcement yet.

vahvistimessa vikaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nalliii
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 379
    • heinola

vahvistimessa vikaa

eli mulla on kontissa autostudion joku vahvari, mallia en muista nyt. tehoa lähtee 500w rms muistaakseni.siitä lähtee sit piuhat 12"t ground zero subille ja 1f konkka myös löytyy.
    eli ongelma on ku laittaa tarpeeks kovalle,ni subi ei enää soi.
    eikä tota tarvii ees laittaa hirveen kovalle ni rupee pätkimää. mulla on joku pioneerin soitin ja siinä laittaa tasolle 15 volumet ni ei enää subi soi.
    eli missä vois olla vika?

on aika epäselvä mut en paremmin osaa selittää.
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

Originally posted by nalliii
    eli mulla on kontissa autostudion joku vahvari, mallia en muista nyt. tehoa lähtee 500w rms muistaakseni.siitä lähtee sit piuhat 12"t ground zero subille ja 1f konkka myös löytyy.
    eli ongelma on ku laittaa tarpeeks kovalle,ni subi ei enää soi.
    eikä tota tarvii ees laittaa hirveen kovalle ni rupee pätkimää. mulla on joku pioneerin soitin ja siinä laittaa tasolle 15 volumet ni ei enää subi soi.
    eli missä vois olla vika?

on aika epäselvä mut en paremmin osaa selittää.
    Minkälaiset virtapiuhat? Minkälainen maadoitus? Tasonsäädöt?
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

Comment

• nalliii
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 379
      • heinola

virta piuha on sellasta pikkurillin paksusta.maadotus piuha taas on lyijy kynän paksusta. oon yrittäny eri säädöillä mut ei vaan auta.

Comment

• O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4855
        • Espoo

Originally posted by nalliii
        virta piuha on sellasta pikkurillin paksusta.maadotus piuha taas on lyijy kynän paksusta. oon yrittäny eri säädöillä mut ei vaan auta.
        Ja maadoituspiuhan paksuushan pitäisi olla luonnollisesti sama kuin virtapiuhan, koska ne kuuluvat samaan virtasilmukkaan (olikohan oikea termi?). Tässä tapauksessa tuo maapiuha on se, joka rajoittaa sähkön kulkua. En tiedä voiko siitä sitten olla muuta haittaa, jos virtakaapeli on paljonkin paksumpi. Ja onhan maadoitus sellaisessa paikassa, ettei ole esim. maalia tms. estämässä virran kulkua?

Edit: Tosiaan vahvistimen tasonsäädöt kannattaa tarkistaa, ettei ole ainakaan säädetty mankan tason alle.
        Last edited by O.K.; 19-01-2005, 07:51. Reason: Tasonsäädön tarkistus
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

Comment

• ukir85
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 165
          • Sievi

Originally posted by O.K.
          Ja maadoituspiuhan paksuushan pitäisi olla luonnollisesti sama kuin virtapiuhan, koska ne kuuluvat samaan virtasilmukkaan (olikohan oikea termi?). Tässä tapauksessa tuo maapiuha on se, joka rajoittaa sähkön kulkua. En tiedä voiko siitä sitten olla muuta haittaa, jos virtakaapeli on paljonkin paksumpi. Ja onhan maadoitus sellaisessa paikassa, ettei ole esim. maalia tms. estämässä virran kulkua?

Edit: Tosiaan vahvistimen tasonsäädöt kannattaa tarkistaa, ettei ole ainakaan säädetty mankan tason alle.
          Mut yleensä maadoituspiuha on paljon lyhyempi, jolloin siltä ei vaadita niin suurta
          kokoa. Mut hyvä kyl ois olla saman kokosta. Ja tuo on tosi tärkeetä just, et maadotus on niin hyvä ku mahollista.
          ex. 316 E36 -96
          ex. 316 E30 -89
          325i E92 -07

Comment

• .:miksu:.
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 352

eiköhän se siitä, kun noi edellä mainitut tarkastat ja sitten vaikka mittailet millaisen kuorman kaiuttimet aiheuttaa vahvarille (esim jos 2kelanen subbari kytketty 2 Ohm), vertaat niitä valmistajan ilmottamiin minimi kuormiin.

Comment

• nalliii
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 379
              • heinola

no joo mulla on toi maadotus piha paljon ohuempaa ku toi virtapiuha. maalit oon hionu/viilannu rungososta siitäkohti pois missä maa piuha on. onko väliä millai piuha on välillä subi--terminaali-vahvistin? vielä että ku tossa vahvarissa on joku merkki valo palaa kun on päällä ja soi mut sit ku sobi rupee taas pätkimään ni voi valo sammuu vahvarissa. pitää tarkistaa toi virran kulku ja vaihtaa isompi maa johto.

Comment

• nalliii
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 379
                • heinola

joo vaihoin isomman maa piuhan ja nyt soi tosi hyvin. pätkiminen loppu. kiitosta vinkeistä.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎