Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paras Subwoofer laatikko???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maxiumdamage
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 71

    Paras Subwoofer laatikko???

    No niin.
    Millasia kokemuksia ny sitte löytyis BMW:n omistajilta minkä mallinen subwoofer laatikko soi parhaiten?
    olisko se perinteinen kuution mallinen vai sivuprofiilista "kärjestä katkaistu kolmio" laatikko?
    entäs bassot takaluukkuun päin vai takapenkkeihin päin?
    Kiitoksia etukäteen 8)
    ----E36----
    BMW 318i ja BMW 325i Coupe
  • winchy
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3875
    • helsinki

    #2
    Re: Paras Subwoofer laatikko???

    laatikko riippuu sun subbaris specseistä.. ja riippuu vähä mistä ite tykkää
    paa subut soittamaan taakse päin!
    mutta noita kotelolaskenta ohjelmia oli kyllä jossain... jos joku muistaa missä niin vois vaikka laittaa tänne
    If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
    Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

    Yamaha R1 2007
    Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
    Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
    OPEL CORSA GSi turbo ic -89
    OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


    Ex: BMW E36 328i -09/97
    Hellrot
    Ex: BMW E30 316 -84
    Ex: BMW E30 316 -87

    Ex: BMW E30 318i -86
    Ex: BMW E28 518i turbo -86

    Comment

    • xtc
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 2908
      • Heinävesi<->Kuopio

      #3
      Muistaakseni autosoundin sivuilta löytyy kotelon lasku ohjelma
      Pommit:
      BMW 325 cäbi HooCee optik
      Audee Q7
      Vivaro
      2xFL6

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17845
        • PKS

        #4
        Kyllä vaan edelleen väitän, että parhaiten soi "ei minkään muotoinen kotelo". Eli sellainen, jossa mahdollisimman moni seinämä on erisuuntainen. Katsotaan nyt tuleeko millainen pettymys kun kasaamista odottaa suorakulmainen kotelo.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • winchy
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 3875
          • helsinki

          #5
          Originally posted by Dualfun
          Kyllä vaan edelleen väitän, että parhaiten soi "ei minkään muotoinen kotelo". Eli sellainen, jossa mahdollisimman moni seinämä on erisuuntainen. Katsotaan nyt tuleeko millainen pettymys kun kasaamista odottaa suorakulmainen kotelo.
          mjoo oon kuullu et siis "kuutio kotelo" siis mis kaikki seinät ois saman pitusia.. ois paskoja.. se jää jotenki soimaan sinne sisää tai jotai semmosta mutua oon kuullut ainakin itse :roll: hyvä kun osaa selittää niin hyvin ... itellä kahessa kotelossa vino takaseinämä.. no ne ainaki toimii hyvin
          If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
          Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

          Yamaha R1 2007
          Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
          Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
          OPEL CORSA GSi turbo ic -89
          OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


          Ex: BMW E36 328i -09/97
          Hellrot
          Ex: BMW E30 316 -84
          Ex: BMW E30 316 -87

          Ex: BMW E30 318i -86
          Ex: BMW E28 518i turbo -86

          Comment

          • biimer327
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1928
            • Eastside

            #6
            Osta Pioneerin TSW 1200 DVC,siin eri koteloiden litratilavuudet laskettu valmiiksi tehtaan puolesta.Ite tein Bandpass kotelon,jytää iha hyvin mut kunnolla toimiakseen tarviis sen yli 500 wattia,800 wattia tehdas lupaa hetkelliseksi tehonkestoksi,mut ne tehonkesto arvot on aina vähä suurpiirteisiä mainostamisen/kilpailun takia.
            "Suck my dick!"
            -Ron Jeremy

            Comment

            • Sakari.H
              Newbiemmer
              • Dec 2003
              • 27
              • oulu

              #7
              itse tein hiilikuitu putkesta kotelon toimi aika hyvin tukeva ja suht kevyt,ei jäänyt nurkkia pahemmin

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                Originally posted by Dualfun
                Kyllä vaan edelleen väitän, että parhaiten soi "ei minkään muotoinen kotelo". Eli sellainen, jossa mahdollisimman moni seinämä on erisuuntainen.


                ...ja optimimuoto on pallo

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  #9
                  Originally posted by mortimer
                  ...ja optimimuoto on pallo
                  Eipäs kuin soikio, mikä lie tollasen matemaattinen nimi sitten olikaan

                  Mutta käytännössä kotelon muodolla ei ole mitään merkitystä subikäytössä. Ainakaan jos vertaa kotelon mitoituksen ja tukevuuden tärkeyteen.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #10
                    Originally posted by Calypsocoupe
                    Originally posted by mortimer
                    ...ja optimimuoto on pallo
                    Eipäs kuin soikio, mikä lie tollasen matemaattinen nimi sitten olikaan

                    Mutta käytännössä kotelon muodolla ei ole mitään merkitystä subikäytössä. Ainakaan jos vertaa kotelon mitoituksen ja tukevuuden tärkeyteen.


                    ...täysin samaa mieltä, kunhan saivartelin . Kyllä tärkein ominaisuus on tukevuus ja oikea koko. Itselläni on ollut viistoseinäisiä ja varapyöräkoteloon tehtyjä "muodottomia" lasikuituluomuksia ja hyviä ovat olleet.

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #11
                      Laskentaohjema on ainaki Ljudialla:

                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        tuossa on autosoundin laskenta ohjelma



                        ja seki pitäis tietää että haluaako painetta vai ääntä subilta jos haluut painetta niin tee refleksi kotelo eiks se oo +3db heti alkuun....

                        tee kaikki mallit ja kokeile sillä selviät helpoiten tai käske liikkeen tehdä jos ei ole homma hanskassa.....
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by mortimer
                          Originally posted by Calypsocoupe
                          Originally posted by mortimer
                          ...ja optimimuoto on pallo
                          Eipäs kuin soikio, mikä lie tollasen matemaattinen nimi sitten olikaan

                          Mutta käytännössä kotelon muodolla ei ole mitään merkitystä subikäytössä. Ainakaan jos vertaa kotelon mitoituksen ja tukevuuden tärkeyteen.


                          ...täysin samaa mieltä, kunhan saivartelin . Kyllä tärkein ominaisuus on tukevuus ja oikea koko. Itselläni on ollut viistoseinäisiä ja varapyöräkoteloon tehtyjä "muodottomia" lasikuituluomuksia ja hyviä ovat olleet.
                          Itse asiassa pallo taitaa olla paras koska seisoavia aaltoja tulee vähiten. Soikiossa tulee yhteen suuntaan pitkä sisämitta ja haittaa aaltojen liikettä. Tosin eipä sitä korvalla huomaa... Putki on perkuleen hyvä, jos sellaisen vaan jostain saa. Bemariin kannattaa tehdä reikiä hattuhyllyyn tai jonnekkin että paine tulee matkustamoon. Touring vois olla jees...

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by biimer327
                            Osta Pioneerin TSW 1200 DVC,siin eri koteloiden litratilavuudet laskettu valmiiksi tehtaan puolesta.Ite tein Bandpass kotelon,jytää iha hyvin mut kunnolla toimiakseen tarviis sen yli 500 wattia,800 wattia tehdas lupaa hetkelliseksi tehonkestoksi,mut ne tehonkesto arvot on aina vähä suurpiirteisiä mainostamisen/kilpailun takia.
                            :lol: sullahan on ihan paska subi jos ei pienemmillä tehoilla kuulu mitään?
                            ootko ikinä kiinnittänny huomiota esim elementtien herkkyyteen??
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎