E6x PnP kaiutinsarjat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zaumer
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 96
    • Mikkeli

E6x PnP kaiutinsarjat

en verran tulee vuoteen autossa istuttua että olen yrittänyt katsella ihan "heittämällä" paikalleen meneviä kaiutinsarjoja noiden orig HiFi elementtien tilalle. Ei nekään nyt pahalle kuulosta, mutta ei niin hyvällekkää niin vaihtoehtoina olen löytänyt:

- Ground Zero - Ei kovin paloa löydy arvosteluja/kehuja
    - BSW - kehuja löytyy, mutta hintakin on suolainen eikä mukana tule penkin alus subeja
    - Alpine - Ei näytä paljoa juttuja löytyvän eikä ole subeja
    -Audio Systems?? Joku ihme saksalainen firma eikä mitään tietoa laadusta..
    Onko joku kokeillut noita??
    - http://www.bigdogaudio.de/lautsprech...-system-x.html
    - http://www.bigdogaudio.de/lautsprech...mw-plus-e.html

Vai löytyisikö hyviä ehdotuksia äänen parantamiseen? Monessa topicissa on ehdoteltu päivittämistä Individual:n mutta hinta on hirveä ja työmäärä vielä isompi.
    Jos jollakin on MLI:n lähistöllä tuollainen GZ:n setti asennettuna niin mielellään koekuuntelisin sen..
    E61 530da LCI ex. E91 320da -06
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

Lisäisin myös listalle Rainbow IL-C ja Focal IF BMW sarjat. Kokemuksia ei ole, mutta näitä vaihtoehtoja alkaa löytyä markkinoilta.
    F31 320d LCI

Comment

• Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

Itellä oli nuo ground zerot ja kyllä niissä huikea ero on perus kajareihin mutta kyllähän ne alapäät ei mitään mullistavaa basson murinaa tuo. Oli kontissa kymppi tuumanen tukena niin ihan jees saundit.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

Comment

• Kenzu
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1285
        • Vaasa

Mulla on myös toi ground zeron sarja! Olihan siinä iso ero alkuperäisiin, varsinkin ku mun autossa ei ollut vakiona edes diskantteja!
        Itse laitoin erillisellä vahvistimella etupään ja kyllä olen tyytyväinen ollut.. Soi itselleni ihan riittävästi, vaikka välillä tuntuisi että paremminkin saisi soida!
        Lamborghini Gallardo
        Ex:
        F87 M2
        F82 M4
        F15 X5M50d
        F31 330d
        E60 M5
        E46 M3
        E63 645ci
        E60 530d -07 M5D satinwhite
        E36 M3 Turbo
        E30 325 cäbi -92

Comment

• Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

Originally posted by Kenzu View Post
          Mulla on myös toi ground zeron sarja! Olihan siinä iso ero alkuperäisiin, varsinkin ku mun autossa ei ollut vakiona edes diskantteja!
          Itse laitoin erillisellä vahvistimella etupään ja kyllä olen tyytyväinen ollut.. Soi itselleni ihan riittävästi, vaikka välillä tuntuisi että paremminkin saisi soida!
          Eli vaihdoit vain ovikajarit ja vahvistimen taakse? Penkkien alle olevat vaihdoit myös? Ne vahvistimen taakse samalla? Taakse et tehnyt mitään? Pitää privailla jossain välissä kun kiinnostaisi koekuuntelu :-)
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

Comment

• huitoja2
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 231
            • Porvoo

Originally posted by zaumer View Post
            en verran tulee vuoteen autossa istuttua että olen yrittänyt katsella ihan "heittämällä" paikalleen meneviä kaiutinsarjoja noiden orig HiFi elementtien tilalle. Ei nekään nyt pahalle kuulosta, mutta ei niin hyvällekkää niin vaihtoehtoina olen löytänyt:

- Ground Zero - Ei kovin paloa löydy arvosteluja/kehuja
            - BSW - kehuja löytyy, mutta hintakin on suolainen eikä mukana tule penkin alus subeja
            - Alpine - Ei näytä paljoa juttuja löytyvän eikä ole subeja
            -Audio Systems?? Joku ihme saksalainen firma eikä mitään tietoa laadusta..
            Onko joku kokeillut noita??
            - http://www.bigdogaudio.de/lautsprech...-system-x.html
            - http://www.bigdogaudio.de/lautsprech...mw-plus-e.html

Vai löytyisikö hyviä ehdotuksia äänen parantamiseen? Monessa topicissa on ehdoteltu päivittämistä Individual:n mutta hinta on hirveä ja työmäärä vielä isompi.
            Jos jollakin on MLI:n lähistöllä tuollainen GZ:n setti asennettuna niin mielellään koekuuntelisin sen..
            Itse tuli just laitettua tuo Audio System X-ion 200BMW setti kiinni.
            Aluperin autossa oli perus setti ilman erillistä vahvaria eikä edes diskantteja peilikolmioissa ja voin sanoa että muuttui kyllä todella pajon äänimaailma.

Ei nuokaan mitään superhifi tasoa ole mutta erillisellä vahvarilla potkii bassokin ihan toisella tavalla...

Ihan läpihuutojuttu noiden asennus ei kuitenkaan ole vaikka lähes "heittämällä" paikalleen menivät. Oven keskiäänen kohdalla on tukirauta jota joutuu muokaamaan että uudet saa paikalleen, penkin alle menee muuten helposti mutta penkki tahtoo hiukan olla tiellä vaikka sen irroittaa ja nostaa taakse pystyyn. Lattiamatosta täytyy leikata pala pois myöskin.

Suosittelen kyllä noiden BMW:n hinnat alkaen hifien tilalle!
            G30 530e, E61 523ia
            ex e60 525da
            ex e90 320Si
            ex e91 320d
            ex e46 330 Ci
            ex e46 330D touring
            ex e46 323 sedan
            ex e36 320 Coupe
            Yms lajiin kuulumattomia...

Comment

• Makkaramakkara
              Newbiemmer
              • Oct 2013
              • 1
              • Suomi

Vaihdoin itse juuri BSW:n setin E60 Individualin tilalle. Heitä privalla jos kiinnostaa, olin juuri aikeissa laittaa yleiseen myyntiin. Toistaiseksi voin luopua pelkistä kaiuttimista (ml. jakosuotimet eteen), en subeista tai vahvarista.

Ennen vaihtoa autolla ajettu reilu 100tkm ja kaiuttimet löytyy Turun suunnalta. Euroja haluaisin saada paljon, mutta en oikeasti tiedä mitä näistä pitäisi pyytää 750?

Comment

• Puistis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 849
                • 09

Originally posted by Makkaramakkara View Post
                mutta en oikeasti tiedä mitä näistä pitäisi pyytää 750?
                Vaikkei asia minulle kuulu, niin Saksassa noissa on hintapyynnöt tuolla 400€ paikkeilla. Sekin on minusta liikaa kun jälkiasennussarjoja saa samaan hintaan missä tulee subit. Enkä usko että ne ainakaan huonompia on kuin individualit.

Comment

• zaumer
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 96
                  • Mikkeli

Originally posted by Puistis View Post
                  Vaikkei asia minulle kuulu, niin Saksassa noissa on hintapyynnöt tuolla 400€ paikkeilla. Sekin on minusta liikaa kun jälkiasennussarjoja saa samaan hintaan missä tulee subit. Enkä usko että ne ainakaan huonompia on kuin individualit.
                  Näin itsekkin olen asiaa pähkäillyt...
                  Käytetty on aina käytetty, mutta sekin on tietysti maku asia.
                  Pitää katsella jos noilta ulkomaalaisilta foorumeilta löytyy jotain kokemuksia noista sarjoista kun niissä on kuitenkin isoja eroja.
                  Ja ehdottomasti pitää saada samalla nuo penkin alus subit vaihtoon.

Sen verran tulee kuitenkin autossa istuttua että on mukava nauttia musiikin kuuntelusta..
                  E61 530da LCI ex. E91 320da -06

Comment

• JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

Originally posted by Makkaramakkara View Post
                    Vaihdoin itse juuri BSW:n setin E60 Individualin tilalle.
                    Täh... siis siirryit Individual-kajareista BSW:hen? Kannattiko se? Eikö Indi-kajarit pitäisi olla aika top-endiä jo valmiiksi? Mihin suuntaan soundi muuttui? Kiinnostaa vaan kun itselläni on asennuksessa BSW:n setti omaan E60:iin.
                    BMW G30 545e M-Sport

Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

Comment

• hkroger
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 104
                      • Espoo

Tämmönenkin sarja on:
                      BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

Comment

• Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

Originally posted by hkroger View Post
                        Tuokin paketti arvostelujen perusteella ihan kohtuullinen. Hinta on ainakin siedettävä.

Comment

• Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

Onko kukaan kuunnellut useampaa järkiasennus sarjaa? Tuossa omaa perus laitteiston päivittämistä miettinyt ja ajatukseen on jäänyt päällimmäisenä Hifi vahvistimen hommaaminen subbareille sekä koodaus ja tämän lisäksi jokin mallikohtainen kaiutin sarja n. 400e jolloin kokonais sijoitukseksi jäisi noin 500e... Toinen vaihtoehto on buksinin kautta logic7 retrofit johtosarjoineen ja hinta taitaa olla siinä 1000 tuntumassa... Äänenlaatu varmasti L7 parempi (tästä setistä kahdesta autosta kokemusta ja tykkään) mutta hinnaltaan tuo 500e vain houkuttaa kun ei autolla muuten mahdottomia ole arvoa.
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

Comment

• ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1576

Jos on normi hifi setti jo valmiiksi niin ei ole isohomma vetää johtoja taakse L7 vahvarin asennukselle. Kaiutin johtojen paksuudet on Hifissä ja L7:ssa samat. Hieman ennen vuodenvaihdetta tuon jobin omaani tein.

Comment

Working...
                            X