Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekti haaveilua.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

Projekti haaveilua.

En löytäny söörtsillä vastaavaa keskustelua aiheesta ja minusta tämä ei sovi autonvaihto/kuumeilu topiikkiin, kun sielä haaveillaa usein "loisto/käyttis" autoista.
    Jos vastaava topic löytyy, niin modet voivat lukottaa tämän tai poistaa ja ohjata vastaavaan keskusteluun!:think

Eli, tarkoitus olisi saada keskustelua pitkäaikaisesta haaveilusta jostain tietyn tyyppisestä bmw:n mallista tai yleensä jos on joku latolöytö/kuusenjalka ja haluaisi ostaa semmoisen itselleen vaikka projektiksi,entisöintiin,myyntiin tai ihan käyttikseksi, mutta ei uskalla tarttua tilaisuuteen, kun ei ole tietoa kannattaisko leikkiin ryhtyä ottaen huomioon auton fyysisen kunnon ja oman osaamisen jne.
    Jos löytyy kuvia kiinnostamastasi autosta, niin tänne vain matskua kehiin, tai jos netissä myydään projektiksi, niin tänne kyselyitä.

Itse olen projektiksi haaveillut Bmw e32 735ia -88. Auto on työ-kaverilla ja on ollut ajossa viimeksi 2010. Ajettu sillä oli muistaakseni 290tkm tai jotain. Olen pitkään siitä jo kysellyt ja yritetty vääntää hintaa kohdalleen, mutta ei ole vielä natsannut Autoahan en vielä ole käynyt kunnolla katsomassa, mutta muistan tämän työpaikan pihasta jossa sitä tuli silloin ohimennen kyylättyä.
    Tarkoitus olisi autoa yrittää ehostaa varmaankin kesäautoksi, tai mistä sitä vielä tietää mikä tuleva kohtalo on, mutta kuume on kova tätä yksilöä kohtaan.

Tässä kyseisessä autossahan on varmasti paljon ruostetta ja muistaakseni silloin, kun tämä kaveri sillä ajoi, niin oli konepeltikin jostain nurkasta ruostunut puhki:think

Kysymyksiä:
    Kannattaako ottaa piiiitkä aikaiseksi projektiksi ja mikä tuollasen hinta voisi olla suurinpiirtein?(lisään kuvia, kun saan niitä)

-Mitkä tässä e32-mallissa olisi hyviä puolia? Onko niitä?
    -Mitä pitäisi tarkistaa erityisesti, kun käyn katsomassa autoa(jokin tyyppi vika/heikko kohta)?
    -Onko tämä bmw:n malli tulevaisuudessa arvossaan tai onko nyt mitenkään harvinainen?

Kiitos etukäteen!!
    Bmw 316 E30 -88
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

Originally posted by janke View Post
    En löytäny söörtsillä vastaavaa keskustelua aiheesta ja minusta tämä ei sovi autonvaihto/kuumeilu topiikkiin, kun sielä haaveillaa usein "loisto/käyttis" autoista.
    Jos vastaava topic löytyy, niin modet voivat lukottaa tämän tai poistaa ja ohjata vastaavaan keskusteluun!:think

Eli, tarkoitus olisi saada keskustelua pitkäaikaisesta haaveilusta jostain tietyn tyyppisestä bmw:n mallista tai yleensä jos on joku latolöytö/kuusenjalka ja haluaisi ostaa semmoisen itselleen vaikka projektiksi,entisöintiin,myyntiin tai ihan käyttikseksi, mutta ei uskalla tarttua tilaisuuteen, kun ei ole tietoa kannattaisko leikkiin ryhtyä ottaen huomioon auton fyysisen kunnon ja oman osaamisen jne.
    Jos löytyy kuvia kiinnostamastasi autosta, niin tänne vain matskua kehiin, tai jos netissä myydään projektiksi, niin tänne kyselyitä.

Itse olen projektiksi haaveillut Bmw e32 735ia -88. Auto on työ-kaverilla ja on ollut ajossa viimeksi 2010. Ajettu sillä oli muistaakseni 290tkm tai jotain. Olen pitkään siitä jo kysellyt ja yritetty vääntää hintaa kohdalleen, mutta ei ole vielä natsannut Autoahan en vielä ole käynyt kunnolla katsomassa, mutta muistan tämän työpaikan pihasta jossa sitä tuli silloin ohimennen kyylättyä.
    Tarkoitus olisi autoa yrittää ehostaa varmaankin kesäautoksi, tai mistä sitä vielä tietää mikä tuleva kohtalo on, mutta kuume on kova tätä yksilöä kohtaan.

Tässä kyseisessä autossahan on varmasti paljon ruostetta ja muistaakseni silloin, kun tämä kaveri sillä ajoi, niin oli konepeltikin jostain nurkasta ruostunut puhki:think

Kysymyksiä:
    Kannattaako ottaa piiiitkä aikaiseksi projektiksi ja mikä tuollasen hinta voisi olla suurinpiirtein?(lisään kuvia, kun saan niitä)

-Mitkä tässä e32-mallissa olisi hyviä puolia? Onko niitä?
    -Mitä pitäisi tarkistaa erityisesti, kun käyn katsomassa autoa(jokin tyyppi vika/heikko kohta)?
    -Onko tämä bmw:n malli tulevaisuudessa arvossaan tai onko nyt mitenkään harvinainen?

Kiitos etukäteen!!
    E32 on ihan kiva kapine. Ei ole harvinainen. Osia löytyy ja m30 moottori kuulemma kestää vaikka miten pitkään.

Kovin montaa sataa ei ruosteisesta yksilöstä kannata maksaa.
    Jos katsot nettiauton tarjontaa niin se on yllättävän arvossaan tällä hetkellä. Pari kk aiemmin olisi jopa leimattuja saatavilla about 1000-1500€ hintaan useampia.

Itse on parempi taas jättää ylimääräiset haaveilut kertomatta.
    Näitä alkaa olla jo nurkat väärällään

Comment

• janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

Originally posted by Muurahainen View Post
      E32 on ihan kiva kapine. Ei ole harvinainen. Osia löytyy ja m30 moottori kuulemma kestää vaikka miten pitkään.

Kovin montaa sataa ei ruosteisesta yksilöstä kannata maksaa.
      Jos katsot nettiauton tarjontaa niin se on yllättävän arvossaan tällä hetkellä. Pari kk aiemmin olisi jopa leimattuja saatavilla about 1000-1500€ hintaan useampia.

Itse on parempi taas jättää ylimääräiset haaveilut kertomatta.
      Näitä alkaa olla jo nurkat väärällään
      Jep. E32 nyt ei ole mikään maailman kaunein korimalli, ainakaan sivusta katsottuna.

Olen myös seurannut noiden hintoja N-autosta ja aika hyvän hintaisia vielä ovat, kuten bmw:t nyt yleensäkin. Itse olen ajatellut myös ~500€ mutta ei ihan tarkkaan pysty näkemättä sanomaan. Täytyy koittaa saada tuosta varustelista vielä ja käydä inpan kanssa katsomassa, että mitä herjoja sieltä löytyy. Rahaa tuohon saisi varmaan palamaan moninkertaisesti auton arvon, mutta kaikki on niin suhteellista. Jos joku tunnistaa tämän kyseisen auton vuosientakaa jonka rekkari on XXX-735 niin infoa kehiin.
      Bmw 316 E30 -88

Comment

• Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

Originally posted by janke View Post
        Jep. E32 nyt ei ole mikään maailman kaunein korimalli, ainakaan sivusta katsottuna.

Olen myös seurannut noiden hintoja N-autosta ja aika hyvän hintaisia vielä ovat, kuten bmw:t nyt yleensäkin. Itse olen ajatellut myös ~500€ mutta ei ihan tarkkaan pysty näkemättä sanomaan. Täytyy koittaa saada tuosta varustelista vielä ja käydä inpan kanssa katsomassa, että mitä herjoja sieltä löytyy. Rahaa tuohon saisi varmaan palamaan moninkertaisesti auton arvon, mutta kaikki on niin suhteellista. Jos joku tunnistaa tämän kyseisen auton vuosientakaa jonka rekkari on XXX-735 niin infoa kehiin.
        Mielestäni taas se on kovinkin "kaunis" auto. Subjektiivista siis.

Inpa ei tuosta kauheasti kerro.
        Varustelistan saat netistä kun katsot vin numeron 7 viimeistä.

Kovin ruosteisen kanssa suosittelen miettimään saisiko johonkin rahaan paremman.

Comment

• janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

Originally posted by Muurahainen View Post
          Mielestäni taas se on kovinkin "kaunis" auto. Subjektiivista siis.

Inpa ei tuosta kauheasti kerro.
          Varustelistan saat netistä kun katsot vin numeron 7 viimeistä.

Kovin ruosteisen kanssa suosittelen miettimään saisiko johonkin rahaan paremman.
          Eikö tosiaan Inpa kerro mitään tuosta? Muistaakseni tuossa e32:ssa oli jotain abs herjaa jota tää kaveri joutui kuittailla aina katsastukseen. No, saa nähä onko tämä yksilö vielä pelastettavissa ajoon järkevästi.
          Tässä mallissa oli ilmastointia ja sähköpenkkiä, mutta en tiedä kertooko noi mitään varustetasosta?
          Bmw 316 E30 -88

Comment

• atte.o
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 894
            • haukipudas

Mersun om606 tekisi mieli lykätä johonki pemariin. Varmaan korimalli olisi e28/e34.
            E61 M-sport

Comment

• Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

Jos nyt omaa haaveilua raottaa ja omia kokemuksia siinä samalla.

Toi seiska nyt ei ollu edes mikään haave,enemmänkin semmonen heräteostos.
              Mutta oon päättänyt että teen sen paremmin/huolellisemmin kun yhtäkään autoa tähän mennessä,menee vaikka eläkevuosiin asti :think

Aikaa sitten joskus (vuonna 2004) haaveilin E30 Touringista..
              No semmonen tuli hankittua ja melkonen projekti toteutettua ja jälkeenpäin se oli kyllä se eniten opettanut matka autoja rakennellessa..

Tässä täytyy kyllä nyt todeta että se matka on kyllä mielenkiintosempi kun itse huippu,vaikka ei käy kieltäminen ettei touringilla ajaminen tee aina yhtä hyväntuuliseksi
              Ja vois siihen melkeen sitten sanoa että on siinäkin vielä "haaveiltu" vaikka mitä muutettavaa ja parannettavaa.

Ei se ehkä oo ihan vaan haaveilua vaan sellasta "mitäs jos tekis näin" ja "vittu et tollain ois kyl siisti ja kiva joskus viel rakentaa itellekin" enemmän sellasta intohimon sekaista pakkomiellettä ja perversiota pyrkiä parantamaan jotain osa aluetta ja kokeilemaan että saako ite aikaseks omaa tasoa vastaavan lopputuloksen

Itellä ainakin käy niin että jos alan jotain tekemään niin siinä kyl jonkun muun pitää olla jarruttamassa ja käskemässä tekemään jotain muuta välillä kun "se vaa istuu ja tutkii noita moottorijuttuja joka ilta,nyt jo kolmatta viikkoa"

Ja juu on mulla puhdas haavekin...
              E30 M3 "Cecotto"
              E30 24V 5D "Vakio"

Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

Comment

• grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

Originally posted by Osku View Post
                Ja juu on mulla puhdas haavekin...
                E30 M3 "Cecotto"
                Ei mitään kerrottavaa

Comment

• zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

Näitä haaveita kyllä riittää.

E28 M535 on ihan ehdoton, semmoinen pitää joskus levittää tallin lattialle ja kasata uudestaan.

E32 750ial moottorin kans haluaisin levitellä ja kattoa mitä se on syönyt. Tämän moottorin vaparivirittäminen olisi hauskaa. Lykätä se kone sitten vaikka E28 tai E30.

E34 M5 turbo.

E31 850csi pitäis kans omistaa joskus.

Mutta lähimpänä realistisuutta on tuo nykyinen katiska. Hinku ois kova ylimaalata se, kun tahtoo olla muutama semmoinen naarmu ja kiveniskemä mitä ei myllyllä pois saa.

+++ Kymmeniä muita...

Comment

• naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1680
                    • vihti

E36 avo

Haaveena olis hommata jollekki talvelle E36 avo ja laittaa siihen V8 pata 530i:stä, maalauttaa kivalla värillä ja sisusta tietty M3 penkein ja tummanruskeaa nahkaa. Sillä menis kesällä työmatkoja lepposasti rätti alhaalla.

Taitaa haaveeksi jäädä kun ei ole askartelupajaa missa tommosen projektin tekis, autoasentajan palkoilla nyt ei muutenkaa kannata ko olla ja elää vaan siihen se just riittää.
                    E39 523i Turbo

Comment

• joccede
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 856
                      • Vaasa

Noi puhallinhommat alko kiinnostaan viime talvena ja loppusyksystä oli ihan pakko ettiä hyvä kori mihin tehä. Eka oli tarkotus Z3 Coupe turbottaa muttei sitte löytyny mitään mun budjettiin sopivaa autoa, joten mintti E36 sai kelvata. Nyt on koko talvi tehty kavereiden avustuksella. Kuukausi aikaa vielä niin pitäs olla kone käynnis Älkää haaveilko, toteuttakaa!
                      K100
                      E31 850i
                      E83 X3 3,0d

Comment

• bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1822
                        • N/A

pitkäaikainen haave ...

E24 635csi tai m635csi. Tuollaisesta olen haaveillut siitä asti kun Hawk ajoi sillä Spencer for hire -sarjassa.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

Comment

• Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

Originally posted by bmw323it View Post
                          E24 635csi tai m635csi. Tuollaisesta olen haaveillut siitä asti kun Hawk ajoi sillä Spencer for hire -sarjassa.
                          Otappa asiaksesi, ja hanki sellainen nyt, kun ne on vielä tolkun hinnassa/kunnossa. Kymmenen vuoden päästä tuon haaveen toteuttaminen on paljon vaikeampaa/kalliimpaa
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

Ennenkin on ollut autoja

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡