Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autorepair (Autoimportin takuu) Uutta hankkiessanne huomioikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harppa1
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 24

    Autorepair (Autoimportin takuu) Uutta hankkiessanne huomioikaa

    Hei, Tiedoksi kaikille!!!

    Jos asioitte kyseisessä liikkeesä niin kannattaa todellakin tarkistaa mikä huoltoliike hoitaa mahdolliset takuukorjaukset.

    Omassa tapauksessa auton DVD rikkoutui ~4kk auton hankinnan jälkeen, autoliike otti tapauksesta sovitun takuun puitteissa kopin ja antoi työn Autorepairille joka käsittääkseni hoitaa liikkeen takuukorjauksia.

    Nyt uutta Navi/DVD asemaa on odoteltu jo yli vuosi (Hankin auton joulukuussa -12, DVD rikkoutui huhtikuun alussa -13) JA VIELÄKÄÄN EI AUTOSSANI OLE TOIMIVAA DVD ASEMAA!!!!

    Ovat yrittäneet korjata rikkoutunutta asemaa tiesminkälaisilla eri autoista otetuilla käytetyillä romuilla joiden "pitäisi toimia,,,"
    Nyt kun yrittää saada yhteyttä puhelimella että josko sovittaisiin jo vihdoin se uuden asennus niin keskustelu etenee -> Luuri korvaan ja puhelin kiinni.

    Joten jos olette jotakin tuola hankimassa harkitaa parikin kertaa, koska takuuhun kuuluvan vian korjaus on epävarmaa.
    Attached Files
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Harppa1 View Post
    Hei, Tiedoksi kaikille!!!

    Jos asioitte kyseisessä liikkeesä niin kannattaa todellakin tarkistaa mikä huoltoliike hoitaa mahdolliset takuukorjaukset.

    Omassa tapauksessa auton DVD rikkoutui ~4kk auton hankinnan jälkeen, autoliike otti tapauksesta sovitun takuun puitteissa kopin ja antoi työn Autorepairille joka käsittääkseni hoitaa liikkeen takuukorjauksia.

    Nyt uutta Navi/DVD asemaa on odoteltu jo yli vuosi (Hankin auton joulukuussa -12, DVD rikkoutui huhtikuun alussa -13) JA VIELÄKÄÄN EI AUTOSSANI OLE TOIMIVAA DVD ASEMAA!!!!

    Ovat yrittäneet korjata rikkoutunutta asemaa tiesminkälaisilla eri autoista otetuilla käytetyillä romuilla joiden "pitäisi toimia,,,"
    Nyt kun yrittää saada yhteyttä puhelimella että josko sovittaisiin jo vihdoin se uuden asennus niin keskustelu etenee -> Luuri korvaan ja puhelin kiinni.

    Joten jos olette jotakin tuola hankimassa harkitaa parikin kertaa, koska takuuhun kuuluvan vian korjaus on epävarmaa.
    Mikä ihme tuossa on noin vaikeaa. Eli kyseesä lienee MASK:n DVD asema, joka menee rikki melkein kaikista, tyyppivika. Uusi asema maksaa Laakkosella muistini mukaan n 130 - 150 auroa ja vaihto ei yli tuntia vie. Miksei tuollaista ole voinut hoitaa jo ajat sitten.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Ei, kun kyseessä on business navi johon ei saa cd asemaa erikseen.

      Täysin uuden laitteen hinta liikkuu noin 2500-3000€ luokassa.

      Alkuperäisen vikanahan oli että kaikki muu toimii mutta cd soitin ei lue musiikki cd levyjä.

      Periaatteessa pelkän lukupään vaihto olisi toki mahdollista.

      Mielelläni olisin kuullut mitä autokaaressa on ehditty testaamaan, Luuria ei todellakaan ole lyöty korvaan, eikä puhelinta suljettu. . Näin emme toimi missään tapauksessa, korjaamolla keskustelemme mielellämme asiakkaidemme haasteelisistakin tapauksista. Toki aika päivässä / asiakas on valitettavasti rajallista, asiakasmäärämme runsaslukuisuudesta johtuen. Silti palautetta saa ja pitääkin antaa toki!

      Kirjoittaja haluaa ilmeisestikin nostaa korostetusti esille aivan viimeaikaisen tapauksen jolloin Autokaaren huoltoneuvojan soittaessa asian tiimoilta minulle matkapuhelimestani loppui akku ja paikan päällä olevien asiakkaiden palvelutilanteesta johtuen en päässyt puhelinta lataamaan tai soittamaan takaisin saman päivän aikana. Seuraava päivä olikin vappu. Nyt perjantaina asian hoitamiselle ei ole valitettavasti ollut mahdollisuutta koska olen ollut ainoana paikalla asiakaspalvelussa muiden ollessa vapailla.

      Kyseiseen autoon olemme toimittaneet käytetyn mutta meillä toimivaksi testatun business navin, jonka autokaari on asentanut ja yrittänyt koodausta -> ei onnistu koska mulf ei vastaa.

      Navin asennuksessa toki on tullut mutkia matkaan myös siinä että uudempi versio vaatii myös erilaisen etupaneelin kuin vanha versio.

      Koska emme löytäneet käytettyä mulf yksikköä toimitimme uuden mulf yksikön jonka autokaari koodasi ja cd, radio sekä navi alkoivat toimimaan.

      Valitettavasti itse radion näppäimistö ei ilmeisestikään alkanut toimimaan; ja sitä asiakas on käynyt autokaaressa selvittelemässä. Radiota ym. on toki voinut käyttää idriven ja rattinappuloiden kautta ja ilmeisesti on mennyt tovi ennenkuin asiakaskaan on huomannut ettei itse laitteen fyysinen näppäimistö toimi.

      Käytännössä epäilin ensin näppäimistölle menevän lattakaapelin olevan irti / irronneen asennuksen yhteydessä jommastakummasta päästään koska tämä voi jäädä helposti havaitsemattakin (kaapeli on "paikoillaan" mutta ei "perillä").

      Autokaaressa oli todettu kaapelin olevan kiinni ja ilmeisesti kokeiltu asiaa toisella etupaneelilla.

      Valitettavasti edellisestä (=viime keskiviikkona iltapäivällä) katkennesta puhelinyhteydestä johtuen en ole päässyt kuulemaan mikä laitteessa on vikana ja suunnittelmaan seuraavaa askelta korjauksen loppuun saattamiseen.

      Olen itse maanantaina yhteydessä autokaareen että saamme asian käsiteltyä.

      Toki jos asiakas pääsisi käymään toimipisteessämme olisi asia saatu jo aikaa sitten käsiteltyä. Tässä tapauksessa fyysinen etäisyys rajoittaa omia mahdollisuuksiamme korjaukselle. Toki uusikin laite olisi hankittu mikäli se olisi vähänkään järjellisemmän hintainen.
      Last edited by WSE1; 02-05-2014, 18:50.

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

        #4
        Hieman ostajalta joustoa ja tosiaan käymään tuolla huoltoliikkeessä, matkaa nyt hieman on mutta onhan se autokin haettu sieltä :-) suomi kuitenkin kokonaisuudessaan pieni maa...
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4048
          • Turku

          #5
          Joustamista asiakkaalta, kun laite on hajonnut vuosi sitten? Ei asia mulle kuulu, mutta jos autossa tosiaan joku takuu on, ja käytettyä ei saa vuodessa pelaamaan, niin eikö Se uusi pitäisi vaan ostaa ja toivoa ettei Se jokaisesta myydystä hajoa..
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11675
            • Kouvola

            #6
            Onko nyt kyseessä oikeasti autolle oikeasti myönnetty takuu vai perus kuluttajasuojan mukainen vikavirhevastuu?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Valitettavasti itse radion näppäimistö ei ilmeisestikään alkanut toimimaan; ja sitä asiakas on käynyt autokaaressa selvittelemässä. Radiota ym. on toki voinut käyttää idriven ja rattinappuloiden kautta ja ilmeisesti on mennyt tovi ennenkuin asiakaskaan on huomannut ettei itse laitteen fyysinen näppäimistö toimi.
              Ilmeisesti kyseessä on pre lci -auto ja lci -laite, silloin radionäppäimistön (nappulat 1-8) EI pidäkään toimia. Toimiakseen se vaatii hieman syvällisempää koodausta, mitä ei tiettävästi tehdä merkkiliikkeissä.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                Mielestäni ostaja on joustanut ihan tarpeeksi jo puolenkin vuoden jälkeen.
                Tässä kohtaa pitäisi viiimeistään jo myyjäliikkeen joustaa ja tilata uusi soitin tai sopia korvauksista.
                Onhan toi 2500-3000e aika suolanen hinta mutta pitää muistaa että se on myös samalla markkinointia. asiakkaalle jäisi hyvä maku sekä firma saisi puskaradion kautta positiivista mainosta.

                oletko tehnyt kuluttajasuojalautakuntaan valituksen asiasta?
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • pasianssi71
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 219
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Kuulostaa varsin tutulta, meidän auto on maannut maahantuonnin jälkeen noin kuukauden korjaamolla. Viimeksi piti vaihtaa apukuskin puoleinen peli joka piti hommata ennen kuin auto viedään korjaamolle, nyt kuitenkin selvisi että peiliä on yritetty löytää käytettynä koska uusi on liian kallis ja automme peili ei siis edelleenkään toimi.
                  Ja tämä ei ole ainoa ongelma, autosta oli maahantuotaessa tuulilasi rikki ja lommoja kuljetusliikkeen toimesta myös kuskin oven alareuna on ruosteessa.
                  Mistään vioista ei ilmoitettu auton ostohetkellä ja maahantuojan kanta tuulilasiin on ettei vaihdeta koska lasi on liikennekelpoinen.
                  Jos kaikista vioista olisi minulle ilmoitettu niin kantani olisi ollut että ei osteta autoa tai jos ostetaan niin viat korjataan.

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    #10
                    Ei nyt liity takuuseen mut mun navi on jo kohta kaksi vuotta ollut siellä....
                    Pariin ekaan mailiin vastasivat ja lupasivat postittaa sen mutta sittemmin ei vastaa enää edes maileihin...
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • Migu-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 93
                      • Joensuu

                      #11
                      Mulla kanssa vähän huonoja kokemuksia. 2012 vuoden puolella laitoin DSC-boksin korjattavaksi. Boksi tuli "korjattuna" takaisin, noh ei toimi, maksoin kuitenkin 170e. Eikun takaisin, odottelua toukokuulle saakka, meni hermot, tilasin ebaystä uuden, kaveri koodasi paikoilleen ja auto toimi. Lupasivat palauttaa rahani, muttei mitään ole vieläkään tullut. Olen kyllä useaankin otteeseen kysellyt perään.
                      - E34 M5 Touring '93 -

                      Comment

                      • pasianssi71
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2014
                        • 219
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Migu- View Post
                        Mulla kanssa vähän huonoja kokemuksia. 2012 vuoden puolella laitoin DSC-boksin korjattavaksi. Boksi tuli "korjattuna" takaisin, noh ei toimi, maksoin kuitenkin 170e. Eikun takaisin, odottelua toukokuulle saakka, meni hermot, tilasin ebaystä uuden, kaveri koodasi paikoilleen ja auto toimi. Lupasivat palauttaa rahani, muttei mitään ole vieläkään tullut. Olen kyllä useaankin otteeseen kysellyt perään.
                        Kuluttaja-asiamies on juuri tuollaisia tapauksia varten.
                        Ihmettelen kovasti tuollaista toimintaa, varsinkin kun tietää
                        että miten nuo huonot kokemukset jaetaan eteenpäin,
                        kuten tältäkin palstalta huomaa.

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          #13
                          Vuosi on aivan liian pitkä aika saada auto kuntoon.
                          Jollei masinaa saada rokkaamaan, niin sitten keskustellaan asiakkaan kanssa miten hyvitys hoidetaan.

                          Ihan simppeliä mielestäni & näin hyvän myyjän tulisi aina toimia.

                          Tosin ostajiakin on kaikenlaisia, esim. sellaisia jotka hakevat aina vain tuotteesta epäkohtia alennusten toivossa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎