Heräsi kysymys, onko merkkihuolto kädetön vai voiko tilanne olla oikeasti sellainen, että koneeseen pudonneet imusarjan läpät antavat samat vikakoodit, kuin rikkinäinen moottorinohjausyksikkö.
Eli kyseessä isäni vanha E60 530D, ajettu noin 260 tkm, säännöllisesti huollettu ja aina korjattu se, mitä huollossa ehdotettu. Merkkihuoltohan ei ehdota imusarjan läppien poistoa, eikä iäkäs auton ikuisuuden omistanut henkilö sitä edes tiedä, että autossa on tyyppivika. No odotettavissa oleva tapahtui reilut puolitoista viikkoa sitten Helsingin Vallilassa ja hän ajeli tuttuun merkkiliikkeeseen Herttoniemeen, jossa kertoi vedon hävinneen autosta ja hieman outoa ääntä kuuluneen koneesta. No auto jäi sinne, josta soitto seuraavana päivänä, moottorinohjausyksikkö rikki, Saksasta tilattava uusi, kestää noin viikon. Osa tilaukseen ja asennetaan maanantaina, koodataan autoon ja soitto isälle, juu ei se ollutkaan moottorinohjaus, vaan kolme imusarjan läppää on koneessa ja ei kannata korjata, korjaus ylittää auton arvon. Eli oletettava tapahtui, mutta se, mikä jäi minua ihmetyttämään oli, että miten voidaan diagnostisoida moottorinohjausyksikkö, kun irronneet läpät pyörivät liikkuvissa? Niin ja kustannuksia uudesta ecusta tuli sen 1200, joka totta kai väärästä diagnoosista huolimatta tuli maksettavaksi, mutta onneksi pienen etsimisen jälkeen löytyi edes se vanha mukaan, niin toivottavasti on uudelle omistajalle siitä iloa. toki sanoivat, että kyllä siinä moottorinohjauksessa oli varmasti vikaa, kun näin kävi
Eli onko noi testerit tuollaisia, että vaikka on selvä mekaaninen vika, niin ehdottava jotain ihan randomia, jota sitten tulkitsee joku, joka ei konetta edes kuuntele?
Eli kyseessä isäni vanha E60 530D, ajettu noin 260 tkm, säännöllisesti huollettu ja aina korjattu se, mitä huollossa ehdotettu. Merkkihuoltohan ei ehdota imusarjan läppien poistoa, eikä iäkäs auton ikuisuuden omistanut henkilö sitä edes tiedä, että autossa on tyyppivika. No odotettavissa oleva tapahtui reilut puolitoista viikkoa sitten Helsingin Vallilassa ja hän ajeli tuttuun merkkiliikkeeseen Herttoniemeen, jossa kertoi vedon hävinneen autosta ja hieman outoa ääntä kuuluneen koneesta. No auto jäi sinne, josta soitto seuraavana päivänä, moottorinohjausyksikkö rikki, Saksasta tilattava uusi, kestää noin viikon. Osa tilaukseen ja asennetaan maanantaina, koodataan autoon ja soitto isälle, juu ei se ollutkaan moottorinohjaus, vaan kolme imusarjan läppää on koneessa ja ei kannata korjata, korjaus ylittää auton arvon. Eli oletettava tapahtui, mutta se, mikä jäi minua ihmetyttämään oli, että miten voidaan diagnostisoida moottorinohjausyksikkö, kun irronneet läpät pyörivät liikkuvissa? Niin ja kustannuksia uudesta ecusta tuli sen 1200, joka totta kai väärästä diagnoosista huolimatta tuli maksettavaksi, mutta onneksi pienen etsimisen jälkeen löytyi edes se vanha mukaan, niin toivottavasti on uudelle omistajalle siitä iloa. toki sanoivat, että kyllä siinä moottorinohjauksessa oli varmasti vikaa, kun näin kävi
Eli onko noi testerit tuollaisia, että vaikka on selvä mekaaninen vika, niin ehdottava jotain ihan randomia, jota sitten tulkitsee joku, joka ei konetta edes kuuntele?
Comment