Announcement

Collapse
No announcement yet.

bemun myymisen siedettävä helppous

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reivanen
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 222
    • Sipoo

    bemun myymisen siedettävä helppous

    Mulla alkoi verenpaine kohota kun lueskelin tuota bemun myymisen sietämätön vaikeus 3 -ketjua. Oikein hävettää se itkun määrä siinä ketjussa, ja surullista se on siksi, että signaali hukkuu kohinaan.

    Miten ihminen kehtaa ääneen ihmetellä että mikä on kun ei kelpaa, jos hinta on tonneja korkeampi kuin vastaavilla? Tai mikä on että e46 328 ei mene kaupaksi, kun pyynti on tuhanseja yli vastaavasta e39 528. Vaikka uusien hintoja kun katsoo asian pitäisi olla päinvastanen! Tuntuu että tuotakin ketjua käytetään oman ilmoituksen mainostamiseen.

    Vai eikö ihmiset sitten ostoksia tehdessään tajua sitä, että nuorison suuren kysynnän takia 3 sarjassa on juuri tuon ikäisenä 5 sarjaan verrattuna vähintään 20% ilmaa hinnassa, jopa 50%:think

    Niitä mysteeritapauksia olisi mukava yhdessä ihmetellä ja ratkoa, mutta nykyseltään se on mahdotonta koska 8/10 on kohinaa.

    Kerran olen tämänkaltaisen ongelman kanssa tuskaillut, myydessäni sigun jammua. 5 ostajaa sai käydä katsomassa ennenkuin tuli ensimmäinen joka tajusi mitä RR tarkoittaa nimessä (ja ihmetteli epäilyttävän halvaksi pudottamaani hintaa).
    Last edited by reivanen; 10-06-2014, 21:41.
    Nykyään:
    Ex:
    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #2
    Kyllä ne liikkuu kun hinta ja specsit kohtaavat!
    Kahden viikon sisällä tyhjentyi piha ylimääräisistä autoista (kaksi e39 farkkua ja yksi w201 Mersu) :think
    Last edited by Jube; 10-06-2014, 21:39.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2175
      • Kuopio

      #3
      Noooo. Ei se ihan niinkään aina mene. Siguista nyt on mahdoton mitään varmaksi sanoa, mutta jos autot on aina ostettu nettiauton halvin statuksella ja sillä niitä on sit helppo myydäkin. Meidänkin perheessä on 2 bemaria tällä hetkellä mitkä periaatteessa oon molemmat ostanut. Toinen on nettiauton halvin ja toinen nyt ei ole nettiautosta, mutta ei ollut Saksankaan halvin, todellakaan. Jos näitä möisin, niin toisen möisin varmasti nopeastikin about nettiauton halvimpana ja toista möisin about nettiauton kalleimpana ja mitä luultavimmin paljon pidempään.

      Minusta sen kuuluukin mennä näin. Ei helmiä pidä sioille myydäkään. Tietysti se on myyjän oma asia osaako arvioida mikä on helmi ja mikä ei. Mutta jos oikein menee, niin kyllä se ostaja pienestä Suomestakin erikoisemmalle ja hyvälle yksilölle löytyy. Se vaan on luojassaan sattuuko se ihminen vastaan viikon vai 3 kuukauden päästä.

      Se on tietysti järkevä kysymys, että onko tuo topicci nyt niin järkevä vai eikö ole. Periaatteessa joku voi saada sieltä vinkkiä, jos se oma ei olekaan niin helmi. Todennäköisesti se on ihan sama mikä auto siellä on ja mihin hintaan, niin samat naamat inisee kaikista että köyhälle on liian kallista ja toiset taas tsemppaa että menee menee. Siinä ei todennäköisesti paljon viisastu.

      Kaikkein karmeinta asiassa on se, että joku tuosta turhahkosta topicista jaksaa provosoitua, niin paljon että perustaa siitä ihan uuden topicin. Eikö ole tärkeämpää tekemistä? Ja sitten minäkin provosoiduin. Paitsi onneksi ei verenpaine kyllä ees alkanut nousemaan. Kunhan oli kiva pätee tässä. Kiitos.
      Last edited by Veeksi; 10-06-2014, 22:31.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3464
        • Raisio

        #4
        Originally posted by reivanen View Post
        Vai eikö ihmiset sitten ostoksia tehdessään tajua sitä, että nuorison suuren kysynnän takia 3 sarjassa on juuri tuon ikäisenä 5 sarjaan verrattuna vähintään 20% ilmaa hinnassa, jopa 50%:think
        Tätä kutsutaan markkinataloudeksi. Jos on kysyntää, pyynnitkin korkeampia. Jo ajat ollut niin että kun tiettyyn ikään tulee, uutena edullisempi 300-sarjalainen on käytettynä kalliimpi ostaa kuin 500-sarjalainen.

        Toki on myyjiä, merkkiin ja malliin katsomatta jotka on pihalla kuin lumiukot. Löytöjä ja ryöstöjä tulee aina ja silleen.

        Muutenkin nyt autokaupassa tilanne, ettei tavara liiku täysillä, pukkaa eri firmoihin ryhmäpotkuilmoituksia jne...

        Jos pitää halvalla saada, ostaa tonnilla käytetyn Punton, ja niissäkin on ilmaa
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • reivanen
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 222
          • Sipoo

          #5
          Vielä tänä päivänä ei suomesta saa vastaavaa M5:sta samaan hintaan kuin millä itse hain neljä vuotta sitten. Joku on pahasti pielessä sillä neljä vuotta on poskettoman pitkä aika auton iässä. Onko suurella osalla kansaa asenne autoiluun jotenkin kieroutunu sairaan verotuksen takia, vai mistä tämä johtaa juurensa? Joskus tuntuu siltä että itku alkaa jos autosta ei saa omiaan pois. "koska sen huoltoon on menny niin paljon rahaa" DD
          Last edited by reivanen; 11-06-2014, 00:38.
          Nykyään:
          Ex:
          BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Siitä oon kyllä samaa mieltä, että myyntipalstat ympäri nettiä on täynnä ylihintasta paskaa, mutta jos nyt joku mallisarja kokonaan tuntuu olevan muka liian kovissa hinnoissa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa vaan tyytyä katsomaan peiliin... tai ehkä pikemminkin omaan lompakkoon ja ostaa sitten sellaista mihin rahat riittää.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2175
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by reivanen View Post
              Vielä tänä päivänä ei suomesta saa vastaavaa M5:sta samaan hintaan kuin millä itse hain neljä vuotta sitten. Joku on pahasti pielessä sillä neljä vuotta on poskettoman pitkä aika auton iässä. Onko suurella osalla kansaa asenne autoiluun jotenkin kieroutunu sairaan verotuksen takia, vai mistä tämä johtaa juurensa? Joskus tuntuu siltä että itku alkaa jos autosta ei saa omiaan pois. "koska sen huoltoon on menny niin paljon rahaa" DD
              Ite asiassa siinä oot oikeilla jäljillä kun mainitsit sanan verotus. Toistaiseksihan autovero vaikkapa 2005 vuosimallisella M5:lle on kohonnut jatkuvasti. Eli vuosi vuodelta on ollut kalliimpaa hakea markkinoille lisää tavaraa Saksasta. Koskee muitakin korkeapäästöisiä autoja. Tottakai tämä hidastaa myös hintojen laskua ja voi jopa nostaa niitä.

              Itsekin möin 2007 vuosimallin OPEL GT:n joka oli ajettu 30tkm pari vuotta sitten. Se oli priima ja vähän laitettu. Pyynti oli vajaa 30 000€ ja samaan aikaan pari hullua kaupittelu vakiopirssejään ~20 000€:n hintaan. Tuli myytyä oma 27 000€:lla ja tuntui, että sain ihan ok rahat siitä. Esim. se halvin harmaa pyöri myynnissä vielä vuosi sitten. Mutta nyt kun on pari vuotta myöhemmin katsellut pyyntejä, niin ne on nykyään vastaavissa järjestään yli 30 000€.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • ///Jone
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 1281
                • HKI

                #8
                En ymmärrä. :thinkAutot vaihtaa omistajaa sopivalla hinnalla ja jos tuntuu, että toisaalla on halvempaa ja tyhmät maksaa täällä Suomessa ylihintaa niin miksette ota löysää rahaa pois ja tuokaa niitä superedullisia ämmiä ja yli hintaisia 3-sarjalaisia tänne. Samalla saarnatkaa foorumit läpi julistaen vitosen paremmuutta kolmoseen verrattuna. Ei täällä voi olla kahta mielipidettä.
                ______________________
                Nykyinen:
                Model 3

                BMW:t vuodesta 2009:
                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Jos autosta eroon haluaa päästä perus käyttöauton kohdalla, niin hinta "kohdilleen". Mutta käytetyissä/vanhoissa se hinta yleensä on auton kunnon ja kilometrien mukaan. Tietysti ylilyöntejä löytyy, mutta joskus pyyntihinta ei välttämättä ole kovinkaan tiukka jos vaivautuu autoa paikan päälle katsomaan.

                  Harrastepelit on tietysti oma lukunsa, mutta miten sitten myyt esim. tuollaista yli 20 vuotta vanhaa e30 cabriota helposti? Jos laittaisin tuolle omalle autolle hintaa vaikka 8000€ nettiautoon myyntiin (en möisi oikeasti niin halvalla) niin saattaisi tuurilla mennä äkkiä, ehkä keikkuu myyntipalstalla koko kesän eikä mene kaupaksi. Sitten on tämä perinteinen, viikko ja vaikkapa 500€ hinnasta pois, niin kyllä lähtee.. mutta jos joutuu 5000€ hintalapulla myymään niin ainakin meikäläinen joutuis sen jälkeen holhouksen alaiseksi. Jos on kova hinta yleiseen mallin hintatasoon ja tarjontaan nähden, niin on vähintään suotavaa laittaa kattavasti dokumenttia esille, jotta ostaja voi mielessään puntaroida onko rahan arvoinen.

                  Tästä sitten hyvä aasinsilta tuonne jenkkiauto puolelle, jos puhutaan vaikkapa vm67-70 muskelimalleista, niin esim. täysin projektikuntoisesta challengerista joutuu pulittaan helposti 20k€. Periaatteessa kyseessä on yli 40 vuotta vanhaa, osittain puhkiruostunutta rautaa. Mutta näillekin ilmeisesti löytyy ostaja, koska hintaa voi pitää noin korkeana.

                  Mitä itse olen ajoneuvoja kaupannut, niin oon ensin kattellut mitä vastaavanlaiset maksaa keskimäärin, ja lähtenyt sitä mukaa hinnoittelemaan. Hyvälaatuisten, hyvin otettujen ja monipuolisten valokuvien osuutta ei kannata laiminlyödä. Kyllähän se kirpaisee, jos ja kun huomaa että hintataso on pudonnut vaikka muutamassa vuodessa huomattavan paljon.. minkäs teet, varsinkaan käyttöautot ei ole sijoituskohteita.

                  Btw, itseä kiinnostaisi vaihtaa sigun toukka 545i e6x:n, mutta tarjontaa on niukasti, ja hinnat pilvissä. Mutta jos oikein alkais sellainen polttelemaan, niin se ois vaan käärittävä tarpeeksi fyffeä kasaan ja ostettava. Maksoi mitä maksoi.. siihen kait ne myyjät luottaa
                  Last edited by Guest; 11-06-2014, 10:43.

                  Comment

                  • M-Lead
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1500
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by L.H View Post
                    Siitä oon kyllä samaa mieltä, että myyntipalstat ympäri nettiä on täynnä ylihintasta paskaa, mutta jos nyt joku mallisarja kokonaan tuntuu olevan muka liian kovissa hinnoissa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaa vaan tyytyä katsomaan peiliin... tai ehkä pikemminkin omaan lompakkoon ja ostaa sitten sellaista mihin rahat riittää.
                    Kuin myös.

                    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎