Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW suosio kasvaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    BMW suosio kasvaa

    Lueskelin tuossa juuri että tällä hetkellä BMW on liki ainoa autonvalmista ja jolla tehtaat pyörivät täydellä kapasiteetilla koko ajan. Esim mb, vag eivät yllä kuin 80% ranskalaisista ym puhumattakaan.
    Ymmärrän kyllä eri autoja aika lailla ajaneena miksi. Yhä useammat uuden auton ostajatkin osaavat vaatia rahalleen vastinetta ja käyttäjän huomioivaa sunnittelua.
    Siispä BMW harrastajillakin on hyvä tulevaisuus edessään näillä näkymin, kalustoa tulee riittämään!
  • Paha Arkkitehti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 836
    • World

    #2
    Tämä näkyy kyllä katukuvassakin, ei tarvii kauas kävellä että vastaan tulee e9x, e6x tai f1x.

    Comment

    • Tomppa80
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2088
      • Raahe

      #3
      Luulen, että idän talouden kasvu pitää "premium" merkit pinnalla.
      Mercedes Benz E -07
      BMW 523i -96
      Volvo v70t5 -99
      Harley Davidson Electra Glide -00
      Solifer SM -75

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #4
        Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
        Tämä näkyy kyllä katukuvassakin, ei tarvii kauas kävellä että vastaan tulee e9x, e6x tai f1x.
        Nimenomaan! Ihmisillä on nykyään niin hyvä maku
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • arpuC
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1377

          #5
          Laitappa noita artikkeleita jakoon.
          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
          En löydä enää sun luo
          Teitkö sä tän tahallaan?
          Nyt kaikki palaa.

          Comment

          • lao
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2010
            • 278
            • Tampere

            #6
            On tullu käytyä nyt tässä hiljattain pienen ajan sisällä useammassa Saksalaisessa kaupungissa työreissulla ja uusikoppasten Bemareitten paljous on pistänyt silmään vrt. Audi ja MB. Autobaanalla vasemmalla kaistalla ns. normimerkeistä kyllä BMW:n uudet mallit näkyivät yleisesti siellä. Samoten saksalaisilla kolleegoilla kenellä oli työsuhdeauto, niin merkki oli BMW 2/3 autoista. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta näin omin silmin nähtynä, tietysti kun Bemarilla itsekkin ajaa.

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              #7
              Originally posted by arpuC View Post
              Laitappa noita artikkeleita jakoon.





              Lisänä vielä, että i3 tuotantomäärät tais tuplaantua ja i8 myyty loppuun pitkäksi aikaa.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • Patd
                Bimmer Rookie
                • May 2014
                • 57
                • Pohjanmaa

                #8
                Olin viikon lomalla Lissabonissa, ja tuli bongattua uskomaton määrä FXX korisia Bemareita. Uudemmat Audit ja Mersut oli paljon harvemmassa.

                Comment

                • Hen-3
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 103
                  • Lahti

                  #9
                  Näin

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by Fabsu View Post
                    Nimenomaan! Ihmisillä on nykyään niin hyvä maku
                    Suosion kasvaessa BMW on myös jatkuvasti vähemmän sitä mikä sen on merkkinä erottanut kilpailijoista jo vuosikymmeniä.

                    Pitkän ja ansiokkaan työn seurauksena brändi on kovassa nosteessa, mutta samalla tuote muuttuu yhä kiihtyvällä tahdilla suuren maksavan asiakasmassan toivomaan suuntaan. Toisin sanoen ihmisillä ei ole yhtään parempi maku, ainoastaan markkinointi on purrut ja tuote muuttunut.

                    Jos miettii pelkkiä faktoja, ei BMW:llä näin ajamisen iloa arvostavan merkkiharrastajan näkökulmasta ole kenties koskaan ollut yhtä paljon todellisia kilpailijoita. Jostain 90-luvun autoista ei tarvitse edes miettiä minkä rattiin tarttuu, mutta nykyinen MB, Jaguar ja jopa Cadillac, premium-segmentin kalliimman pään eksoottisista kilpailijoista puhumattakaan... Etenkin kun kevyesti puolet BMW:n nykytuotteista tarjoaa jotain aivan muuta kuin mitä itse niiltä logon vuoksi odottaisi ja vaatisi. :think

                    Pääpiirteittäin homma on kyllä ihan ok, mutta tuntuu että nuo tusinoittain markkinoille tungettavat niche-mallit lähinnä laskevat itse perustuotteen laatua.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by r.w. View Post
                      Suosion kasvaessa BMW on myös jatkuvasti vähemmän sitä mikä sen on merkkinä erottanut kilpailijoista jo vuosikymmeniä.
                      Se on just näin. Ennen BMW oli kallis ja laadukas auto. Köyhät haaveili, että eräänä päivänä minullakin... Nyt se päivä on koittanut, hinnat ja laatu samaa tasoa muiden kanssa. Innoissaan ostetaan kun kuvitellaan BMW:n edelleen olevan jotain erityisen ihmeellistä.

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Se on just näin. Ennen BMW oli kallis ja laadukas auto. Köyhät haaveili, että eräänä päivänä minullakin... Nyt se päivä on koittanut, hinnat ja laatu samaa tasoa muiden kanssa. Innoissaan ostetaan kun kuvitellaan BMW:n edelleen olevan jotain erityisen ihmeellistä.
                        Monellako tämänkin foorumin rekisteröityneistä on uusi BMW alla? Tai edes 2v vanha. Moniko tämän foorumin kirjoittelijoista on ikinä ostanut yhtään BMW:tä uutena? Taitaa aika hiljaista pidellä. Toki jos mennään siihen, että hinnat alkaen 1-sarjalaisen saa 25k€, että nyt on kenellä tahansa varaa ostaa BMW, nii pieleen menee tuossakin. Sellainen ostajasegmentti kuka tuon kokoluokan autoa katselee, vertaa hintaa vastaavan kokoisiin muun merkkisiin kuten vaikka Golffiin, jonka hinnat alkaen mallin saa alle 20k€. Ei ole mikään itsestään selvyys, että valinta päätyy BMW:hen vaan se hintaerotuksen kuilu täytetään edelleen lupauksilla laadusta, ajettavuudesta, fiiliksestä jne. ihan kuten 80- tai 90-luvullakin. Sama hintakuilu niiden 3- ja 5-sarjalaistenkin kanssa verrattuna moniin muihin merkkeihin. Pidän edelleen BMW:tä suhteellisen arvokkaana ja laadukkaana premium-automerkkinä, jonka ostaessaan tietää kyllä mitä saa. Siellä on BMW:n tehtaalla tehty oikeasti töitä tuon myynnin kasvattamiseksi eikä vaan eletty eilisessä!

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #13
                          BMW:stä tulee koko maailman tojo kovaa vauhtia. Myyntimäärät ja mallimäärä kasvaa huimasti vuosi vuodelta. Mieluummin ajaisin uniikimmalla tuotteella ja siksi minua ei ole koskaan liikuttanut "myydyin" hehkutus.

                          Ominaisuudet lähestyy tavallista kuluttajaa ja "ajamisen ilo" keskittyy vain tiettyihin malleihin. Nyt otetaan etuveto kustannussyistä käyttöön tietyissä malleissa ja ajamisen iloa etsitään minibusseista (active tourer).

                          Maailma muuttuu ja nyt olisi tilaus vanhan ajan bemarille -uniikimpi auto ja keskitytty ajamiseen iloon eikä voiton maksimointiin. Kyllähän noi nykymallitkin on luokkansa parhaita, mutta hieman tämä malliston laajuus on teennäistä kun samat moottorit, varusteet ja vaihteistot 1-7 sarjassa hieman kärjistäen.

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11680
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Vanquish View Post
                            BMW:stä tulee koko maailman tojo kovaa vauhtia. Myyntimäärät ja mallimäärä kasvaa huimasti vuosi vuodelta. Mieluummin ajaisin uniikimmalla tuotteella ja siksi minua ei ole koskaan liikuttanut "myydyin" hehkutus.

                            Ominaisuudet lähestyy tavallista kuluttajaa ja "ajamisen ilo" keskittyy vain tiettyihin malleihin. Nyt otetaan etuveto kustannussyistä käyttöön tietyissä malleissa ja ajamisen iloa etsitään minibusseista (active tourer).

                            Maailma muuttuu ja nyt olisi tilaus vanhan ajan bemarille -uniikimpi auto ja keskitytty ajamiseen iloon eikä voiton maksimointiin. Kyllähän noi nykymallitkin on luokkansa parhaita, mutta hieman tämä malliston laajuus on teennäistä kun samat moottorit, varusteet ja vaihteistot 1-7 sarjassa hieman kärjistäen.
                            Jos haluaa kilpailla Audin ja MB:n kanssa markkinaosuuksista, niin se on vähän pakko laajentaa mallistoa, kun kilpailijatkin tekee niin. Aina voi äänestää lompakollaan ja olla ostamatta, jos ei miellytä. Itse ainakin laskenu 1-sarjalaiset ja nuo Gran Turismo ja Gran Coupe mallit varsinkin positiiviseksi lisäksi mallisarjoihin. Tuossa ensimmäisessä etuveto BMW:ssä eli 2-sarjan Active Tourerissa on sama alusta mitä 3. sukupolven Minissä, mikä ei ole huono asia. Jos ei ole koskaan Mineillä ajanut, niin ei voi sanoa etteikö niistä ajamisen iloa löytyisi. Tuolla Active Tourerin 225i versiolla on jo kierretty Nürburgring alle 9 minuutin eli samaa luokkaa mitä Civic Type-R tai Mk.5 GTI Golf. Nyt ei tarvi ostaa enää sitä Tourania tai Corolla Versoa vaimolle.

                            Moottorisarjoja on nykypäivänä enemmän mitä 90-luvulla. Ainoana erona, että ennen tehoerot tuli moottorin tilavuutta muuttamalla, kun nykyään sama tehdään softalla ja apulaittein. Mitä itse kaipaisin bemarin mallistoon, olisi se takamoottorinen urheiluauto Audin R8:n tyyliin.

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by r.w. View Post
                              Suosion kasvaessa BMW on myös jatkuvasti vähemmän sitä mikä sen on merkkinä erottanut kilpailijoista jo vuosikymmeniä.
                              Joskus aiemminhan BMW oli minimalistisempi ja selvästi kuljettajaorientoitunut, kuljettajan auto ja nautintoväline. Sittemmin siitä on tullut premium-brändi varusteluineen ja se mistä itse muistan tai mitä koen Bemarin olleen on jotenkin väljähtänyt. Nykybemarissa on enemmänkin laaduntuntua ja varusteita kuin sitä varsinaista laatua ja kestävyyttä tai sitä mistä BMW nousi kaikkien tietoisuuteen - kuljettajakeskeisyyttä.

                              Enemmän löytää Bemarissa nykyään arvoja kuten mukavuus ja pitkälle mietityt yksityiskohdat. Vähemmän sporttia ja enemmän salkunheiluttajaa/pukumiestä/Pertti perheautoilijaa. Ajamisen ilo on kyllä mukana edelleen kun vertaa perusautoihin.. Kyllä Auditkin tuntuu Bemuun tai Mersuun verrattuna aika tavis Volkkarilta/Skodalta (=very boring, kaikkea kaikille).

                              Suuria markkinoita tavoitellessa hukataan kuitenkin sitten helposti jotain olennaista miksi merkki joskus nousi menestykseen tai miksi tietyt ihmiset valitsivat sen autokseen. Niitä alkuperäisiä arvoja kyllä löytää enemmän onneksi vielä Bemarin M-sarjan autoista.. premiumilla ja tällä päivällä höystettynä . Sama ilmiö kyllä koskee merkkiä kun merkkiä -haetaan markkinoita ja massoja, pakko miellyttää laajempia joukkoja saadakseen lisää myyntiä, siinä sitten samalla myös menetetään jotain. Eipä paljon kiinosta jollain tavis-Hondallakaan ajella vaan sen on oltava Type-R herättääkseen mielenkiinnon. Type-S herättää jo mieleen jonkun Volvon huvittavan "in sports" yrittämisen.. Puhuuko raakuus vai jalopuumuoviwannabe-jäljitelmä??

                              Uuden auton kehittäminen on tullut kalliiksi ja tulee kokoajan kalliimmaksi - ja ne tulee miellyttämään kaikki entistä suurempia joukkoja ja vesittymään edelleen. Tuotteista tulee täydellisempiä tuotteita mutta onko ne sitten niin tunteisiin vetoavia? Alfa Romeoita rakastettiin vaikka ne oli aina rikki.. Täydellisyys on usein myös tylsää, varsinkin jos sen pitää sopia mahdollisimman monelle.

                              BMW:n (ja muiden premium merkkien) suosion kasvun selittänee pitkälti se että ihmisiä joilla on rahaa käytössä on enemmän kuin ennen. Kasvavalla joukolla on joko vähemmän tai enemmän tuloerojen kasvaessa ja jälkimmäinen näkyy premium merkkien menestyksenä ja suosion kasvuna huonoinakin aikoina. Ja massojen mielestä parhaat tietysti kasvavat eniten.
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎