Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suomeen i8-Bemu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Jos jollain on BMW i8-malliin liittyvää asiaa niin tehkää uusi topic.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      Topic avattu uusiksi. Siivoilen vielä postauksia jotka halventaa muita tai ei liity asiaan. Eli nyt jäitä hattuun ja asiallista keskustelua.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • culli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 378
        • Helsinki

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Kyllä tässä taitaa ihan joku muu hidastaa tuota auton maahantuontia

        Saksan hinnastossa tuo auto on alkaen 126000€, josta ihan suoralla takaisinlaskennalla saadaan 9,3% veroprosentilla auton hinnaksi Suomeen ~139000€.
        Onhan toi vittumaista, että yksityiset tuojat maksavat taas jatkossa veroa Laakkosen ylisuurista, yhteen malliin kohdistuvista katteista. i8:lle kun lyövät 200k hintalapun, niin verot menee jatkossa sen 200k mukaan ja vaikka on pienet päästöt, niin kateuskertoimen kanssa 200k verotusarvolla tulee useiden kymmenien tuhansien verot
        G20 320i M-sport
        Alfa GTV 1750

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3971
          • Suomi

          Ulkonäkö tässä autossa on kyllä sellainen, että kun nopeasti näkee niin kääntyy taatusti katsomaan uudestaan ja varmaan katsoo vielä peräänkin, eli se: "pikku poikamainen" uteliaisuus efekti ja kiinnostus on kyllä taattu. :think

          Se, että mitä mieltä olen henk.koh. tälläisistä laitteista niin pitäisi päästä katsomaan läheltä ja pintaa syvemmältä ja testailemaan ihan tienpäällä ja vaikka pitempäänkin, ihan arkisessa elämässä.
          Onko tässä se tulevaisuus minkä haluan tulevan, vai se jonka haluaisin kiertää kaukaa, niin en osaa vielä sanoa. :think

          Tähän väliin pieni offtopic, mutta otetaanpa vaikka kaveriksi bugatti veyron tälläiseen esimerkkiin...
          Ajatelkaapa, että ei olisi mitään neljällä turbolla varustettua polttomoottori autoa, jossa on 1001-1200hv, vaan ilmoitettaisiin, että kyseessä on uusi sähkömoottori auto, jonka aerodynamiikan ansiosta ja tehokkaista akuista johtuen pystytään ajamaan, sanotaan nyt vaikka 500km yhdellä latauksella, joka on todella kallis ja täysin normaalin työssäkäyvän ihmisen saavuttamattomissa...

          Mitä meillä tässä nyt sitten olisi?
          Toinen olisi sikakallis auto, joka kulkee yli 400km/h ja saa lähes jokaisen bensalenkkarin k*semaan hunajaa ja toinen on sitten vain aerodynaaminen sähköauto, jolla ajaa kaikki puunhalaajat ja se ei kiinnosta lopulta ketään...
          Jälkimäisen ollessa kyseessä monet haukkuisi autoa jopa rumaksi.

          Että saisiko tämäkin topic:in auto enemmän hyväksyntää, jos pellin alla olisi vaikka joku kasi, kymppi tai kaksitoista sylinterinen ja viimeisen päälle viilattu polttomoottori. :think

          Omia ajatuksia vain taas, ei sen kummempaa.
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Eikö meidän kaikkien pitäisi kiljua riemusta jos/kun joku tällaisen tuo Suomeen?
            Siitä maksetut verot vähentää meidän kaikkien muiden maksamaa verotaakkaa ja jättää meille muille hieman enemmän poltettavaa bensaa.
            Tämähän on ihan winwin tilanne.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17476
              • Turku

              Originally posted by culli View Post
              Onhan toi vittumaista, että yksityiset tuojat maksavat taas jatkossa veroa Laakkosen ylisuurista, yhteen malliin kohdistuvista katteista. i8:lle kun lyövät 200k hintalapun, niin verot menee jatkossa sen 200k mukaan ja vaikka on pienet päästöt, niin kateuskertoimen kanssa 200k verotusarvolla tulee useiden kymmenien tuhansien verot
              Jännä juttu : Täällähän oltiin (etenkin merkkarilla tai automyyntialalla olevat nickit) sitä mieltä, että uusien autojen vähittäismyyntikatteet ovat olemattomat .
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by Laku View Post
                Jännä juttu : Täällähän oltiin (etenkin merkkarilla tai automyyntialalla olevat nickit) sitä mieltä, että uusien autojen vähittäismyyntikatteet ovat olemattomat .
                Eräs entisen wetterin toimaritakatukka satuili aikoinaan vain promilleluokan katteista Ettei vain ollut promilleissa...

                Mobilen haulla saa aika paljon informaatiota bemarin sähköautoista, tietenkin jos kiinnostaa.

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  Originally posted by Laku View Post
                  Jännä juttu : Täällähän oltiin (etenkin merkkarilla tai automyyntialalla olevat nickit) sitä mieltä, että uusien autojen vähittäismyyntikatteet ovat olemattomat .
                  Kaikki on suhteellista. Ei se uuden auton myynti mitään kullanvuolentaa ole. Ei edes lähellä. Varsinkaan kun liikutaan jossain insignia/mondeo/octavia -luokassa joka on melkoisen yleinen. Spesiaalivehkeissä on aina ollutkin myös spesiaali"kakku" päällä jälleenmyyntiportaalle.

                  Ehkä i8:n vertaaminen siihen ontuu jonkin verran. Kuten mun mielestä ontuu myös se että toisessa keskustelussa pidettiin i8:a kivana lisänä priuksien ja amperoiden joukkoon ikäänkuin olisivat samoista ostajista kilpailemassa.
                  Last edited by GameOver; 14-09-2014, 11:07.
                  -22 Lexus ES300h
                  -08 Subaru Impreza

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649



                    Huonompi Piquet vie i8:a kylki edellä...
                    Retard Member

                    Comment

                    • Tourister
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 834
                      • Kotka

                      Originally posted by herja View Post
                      https://www.youtube.com/watch?v=EkD1ODP_A2U

                      Huonompi Piquet vie i8:a kylki edellä...
                      Ajattelin ääneen eli ei mitään.. Ja asiasta, niin tuossa videolla nuo ukot kertovat autoon asennetusta langattomasta latausjärjestelmästä --> http://www.gtspirit.com/2014/09/14/v...goes-drifting/
                      Last edited by Tourister; 15-09-2014, 18:47.
                      e30 328i Alpinweiss 2
                      e46 330i M-sport2

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎