Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miltä tuntuu kun alla on BMW M550d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Etenkin bensa-autoissa kulutus nousee yleensä aivan älyttömäksi kun koneen kierrokset on pysyvästi ylilimmällä kolmanneksella tyhjäkäynnin ja punaviivan välissä. Dieseleissä nousu on paljon pienempi mutta niissäkin raja tulee vastaan. On järkevämpää hillitä vähän vauhtia jos on tarkoitus päästä pitkälle mahdollisimman nopeasti eikä vaan mennä mahdollisimman kovaa. Vakiokokoisella tankilla keskinopeus kärsii todella pahasti kun tankkausväli tihenee.
    Tuo on totta. Aikoinaan E39 528i:llä tuntui, että sai koko ajan vilkuilla bensamittaria. Ei sekään hauskaa ole.
    Tuollainen E87 120d meni kaasupohjassa käsittämättömän pienellä kulutuksella (n 13l/100 km). Varmaan tuo 528 vei tuplat
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Tomppa80
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2088
      • Raahe

      #17
      Saksassa baanalla ajo lujaa on todella stressaavaa. Ei sitä vauhtia todellakaan jaksa huvikseen kauan pitää. Mukavin vauhti on siinä 130-150 välissä.

      Toki vauhtituristit jotka on tullut tieten tahtoen ajamaan lujaa vain jotain tiettyä pätkää on erikseen.

      Työn takia Saksaa kolunneena, täytyy sanoa, että hohto autobaanoista katoaa äkkiä.

      Unohtu ihan: 500hv v12 tdi:iin kyyti tuskin häviää tälle. Eli tuskin tuntuu missään.
      Last edited by Tomppa80; 03-11-2014, 20:56.
      Mercedes Benz E -07
      BMW 523i -96
      Volvo v70t5 -99
      Harley Davidson Electra Glide -00
      Solifer SM -75

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by Tomppa80 View Post
        Saksassa baanalla ajo lujaa on todella stressaavaa. Ei sitä vauhtia todellakaan jaksa huvikseen kauan pitää. Mukavin vauhti on siinä 130-150 välissä.

        Toki vauhtituristit jotka on tullut tieten tahtoen ajamaan lujaa vain jotain tiettyä pätkää on erikseen.

        Työn takia Saksaa kolunneena, täytyy sanoa, että hohto autobaanoista katoaa äkkiä.

        Unohtu ihan: 500hv v12 tdi:iin kyyti tuskin häviää tälle. Eli tuskin tuntuu missään.

        Tuolla vauhdilla on kyllä aika monesti tien tukkona, jos on vapaan nopeuden pätkällä. Tyypit osoittaa mieltä, kun ajaa keskikaistaa 130-150km/h, vaikka vasemmalta pääsisi vielä nätisti ohi. Itse oon huomannut että sopiva vauhti löytyy vapaan nopeuden pätkiltä n.180 luokasta. Yli 200 alkaa olla liian stressaavaa jarrutusten takia, jos tulee sumppuja. Lisääntyvillä 130 alueilla tuo 130-150km/h on toki hyvä.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • -J-T-A-
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 297
          • Espoo

          #19
          Originally posted by jaki View Post
          Tuo on totta. Aikoinaan E39 528i:llä tuntui, että sai koko ajan vilkuilla bensamittaria. Ei sekään hauskaa ole.
          Tuollainen E87 120d meni kaasupohjassa käsittämättömän pienellä kulutuksella (n 13l/100 km). Varmaan tuo 528 vei tuplat
          Voin kompata tuota 120d:n yllättävän pientä kulutusta vaikka vauhtia onkin. Kyllä tuo 130-150 tuntuu todella hitaalta vauhdilta vapaille nopeuksille. Eri asia, jos ruuhka estää nopeamman etenemisen.
          ----------------‐‐‐--------
          G21 330e x-drive
          E34 530i
          F800S
          F30 330d (ex)
          E91 330d (ex)
          E81 120d (ex)

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #20
            Olen bemu2000:n kanssa samoilla linjoilla.

            Joka vuosi tulee ajeltua sellainen 15-20 tkm Saksan baanoilla,
            ja yleensä kohtuu lujaa jos liikenne, auto ja keli sallii.

            Perusautolla (joku *askatti) viittii ajaa joku 170-180 lasissa,
            hyvällä autolla sen 200-220 lasissa.
            Ero on esim jossain 535d:ssä aika iso ajettavuuden ja tarkkaavuuden suhteen että ajetaanko tommosta 200 km/h vai talla pohjassa ~250 km/h.

            Ja jos ajelee sen 200-220 km/h, ohittajia on todella vähän, muutamia / 100 km jos sitäkään. Tietysti joskus tulee kerralla jono ohi...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7393
              • Oulu

              #21
              Viime kesänä tuli monenlaisia vauhteja baanalla testattua kun oli arkipäivisinkin usein aika hyvin tilaa siellä missä liikuttiin. Jos pitempää rajoittamatonta pätkää halusi mukavasti ajella niin kyllä se vauhti siihen 180 km/h tuntumaan usein jäi. Tuosta ylöspäin melutaso nousi aika jyrkästi, eikä yli 200 km/h nopeuksia viitsinyt ajella kuin 10-20 km pätkiä välillä. Tehotkin tietysti omassa autossa niukat noihin vauhteihin, mutta enemmän säälin omia ja matkustajien korvia kuin autoa. Ohittajia oli noissa vauhdeissa melko vähän, mutta toki silti peiliin piti katsoa koko ajan.

              Kulutusta en saanut omalla autolla kovin korkeaksi vaikka miten yritin, ei vain jaksanut ajaa pitempiä pätkiä niin lujaa. Jos en ihan väärin muista niin paljon yli 10 litran ei tainnut baanalla kulua koskaan ajotietokoneen mukaan jos vähään pidemmältä matkalta kulutusta katsoi (siis keskikulutus katsottuna useamman kymmenen kilometrin matkalta).

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ero on esim jossain 535d:ssä aika iso ajettavuuden ja tarkkaavuuden suhteen että ajetaanko tommosta 200 km/h vai talla pohjassa ~250 km/h.
              Ihmeen suuri ero tuossa tosiaan tuntuu olevan, mitä nyt joskus vuokra-autolla testaillut. E93:lla melutaso oli huippunopeudella (tai ylipäätään kaasu pohjassa 200+ km/h nopeuksissa) aika järkyttävä.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 04-11-2014, 15:03.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • öpel
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 253
                • ??????

                #22
                Sinulla on kyllä herkkä kuulo, jos saat bensa-E39:n meluisaksi jossain nopeudessa

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Kulutusta en saanut omalla autolla kovin korkeaksi vaikka miten yritin, ei vain jaksanut ajaa pitempiä pätkiä niin lujaa. Jos en ihan väärin muista niin paljon yli 10 litran ei tainnut baanalla kulua koskaan ajotietokoneen mukaan jos vähään pidemmältä matkalta kulutusta katsoi (siis keskikulutus katsottuna useamman kymmenen kilometrin matkalta).
                Aivan sama huomio. Jos hyvin ennakoi ajoissa moottorijarruttamalla ennen ruuhkaa, niin säästää ja paljon. Kiihdytettäessä moottori on kunnolla kuormitettuna ja siten loppujen lopuksi taloudellinen (toki hetkellinen kulutusmittari näyttää +30). Sitten kun 240 km/h vauhdissa näkee horisontissa ruuhkan, niin nostaa jalan kaasulta hyvissä ajoin ja rullaa seuraavat 10 km nollakulutuksella moottorijarrutuksella rekan perseeseen. Siitä saadaan keskiarvoksi hyvinkin inhimillinen lukema.
                BMW 523i E39 MY1999

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15225
                  • Ajamisen Iloa

                  #23
                  Mun mielestä nopeasti ajo on enemmänkin inspiroivaa mielelle, maisema vaihtuu sen verran että siinä pysyy tolkuissaan, toki se on kuluttavaa muttei niin väsyttävää kun saman matkan ajaminen äärimmäisen hiljaa, esim 100-80...
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Tomppa80
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2088
                    • Raahe

                    #24
                    Tokihan tuo lujaa ajaminen yksilöstä riippuvaa. Itselle tuo 130-150 oli kyllä ihan maksimi. Kerran kokeiltiin +200 pitää vauhtia, mutta ei siitä mitään tullut.

                    Se jäi mieleen lujasti kun ajeltiin menemään jotain 150km/h. niin Porsche maasturi veti jotain lähes 300km/h ohi. Meidän auto oikein heilahti.
                    Mercedes Benz E -07
                    BMW 523i -96
                    Volvo v70t5 -99
                    Harley Davidson Electra Glide -00
                    Solifer SM -75

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1559
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Tomppa80 View Post
                      Tokihan tuo lujaa ajaminen yksilöstä riippuvaa. Itselle tuo 130-150 oli kyllä ihan maksimi. Kerran kokeiltiin +200 pitää vauhtia, mutta ei siitä mitään tullut.
                      Ihan normaalia. Hyvin harvassa on ne tyypit jotka pystyy pitämään jotain 180km/h nopeuksia pidempään vaikka tie ja auto olisi miten hyvät tahansa. Porsche klubi on suorittanut Saksassa näitä ihmiskokeita jo vuosia ja aika promillen luokkaa se kuljettajien joukko joka ajaa +500km siivun edes 150km/h keskinopeudella. Tuo vaatii vähintään 180km/h mittariin aina kun on vähänkin tilaa. Kalustolla ei ole merkitystä. Ei auta vaikka alla olisi mikä 300km/h kulkeva tykki. Matkavauhti putoaa ihan kun vahingossa 150-160km/h tasolle. Tarkoittaa oikeasti max. 130km/h keskinopeutta jos tarvitsee pysähtyä tankkaamaan vähintään kerran reissun aikana.
                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7518
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by 928 GTS View Post
                        Ihan normaalia. Hyvin harvassa on ne tyypit jotka pystyy pitämään jotain 180km/h nopeuksia pidempään vaikka tie ja auto olisi miten hyvät tahansa. Porsche klubi on suorittanut Saksassa näitä ihmiskokeita jo vuosia ja aika promillen luokkaa se kuljettajien joukko joka ajaa +500km siivun edes 150km/h keskinopeudella. Tuo vaatii vähintään 180km/h mittariin aina kun on vähänkin tilaa. Kalustolla ei ole merkitystä. Ei auta vaikka alla olisi mikä 300km/h kulkeva tykki. Matkavauhti putoaa ihan kun vahingossa 150-160km/h tasolle. Tarkoittaa oikeasti max. 130km/h keskinopeutta jos tarvitsee pysähtyä tankkaamaan vähintään kerran reissun aikana.
                        Kieltämättä ne keskinopeudet jää tuonne 130 km-tienoille pitkällä pätkällä
                        vaikka kuinka pokisi.
                        Aina kuitenkin on 500 km matkalla jonkin verran ruuhkaa jos ei yöllä aja.
                        Jos Saksan päästä päähän ajaa niin kyllä sen 100km/h joutuu varaamaan
                        ja silloinkaan ei kestä kovin kauaa ruuhkissa seisoa. Etelässä on enemmän vapaata baanaa kuin pohjoisessa, Müchen-Hampuri välillä ehkä reilu puolet.

                        On muuten aika paljon renkaista kiinni että viittiikö edes ajaa yli 180 km/h vaikka olis kuinka hyvä auto, jos vähänkään täristää niin ei viitti lujempaa ajaa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Kieltämättä ne keskinopeudet jää tuonne 130 km-tienoille pitkällä pätkällä
                          vaikka kuinka pokisi.
                          Aina kuitenkin on 500 km matkalla jonkin verran ruuhkaa jos ei yöllä aja.
                          Jos Saksan päästä päähän ajaa niin kyllä sen 100km/h joutuu varaamaan
                          ja silloinkaan ei kestä kovin kauaa ruuhkissa seisoa. Etelässä on enemmän vapaata baanaa kuin pohjoisessa, Müchen-Hampuri välillä ehkä reilu puolet.

                          On muuten aika paljon renkaista kiinni että viittiikö edes ajaa yli 180 km/h vaikka olis kuinka hyvä auto, jos vähänkään täristää niin ei viitti lujempaa ajaa...

                          Tuo 120-130km/h on kyllä ollut aika lailla tarkka keskiarvo pidemmällä matkalla, kun joutuu tietöillä hidastelemaan. Ilman tietöitä pääsee suht helposti 140-150km/h keskinopeudelle. Jos ei vaan pidempää sumaa satu kohdalle.

                          Viime reissulla positiivinen yllättäjä oli 1,4 litran koneella oleva pikkukoppi vuokra-auto Opel Adam. Yllättävän mukava ajella 160-180km/h nopeuksia ja pitkässä loivassa alamäessä kulki 201km/h Ei tarvi siis edes olla mitään muskeliauto, että saa pidettyä nopeuksia. Vähän vaatii vaan saksassa toiseen malliin pelisilmää ja hiukan röyhkeyttäkin. Pitää mennä monesti aikalailla puskuriin kiinni, tai vilkkua vasemmalle, että saa tietä. Samaan tyyliin sitten porukka tunkee myös eteen, jos pitää liian isoa rakoa. Tai tulee blokatuksi oikealle kaistalle jumiin.


                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎